נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מסעדת פאשה, המסעדה הטורקית-אורפלית השוכנת ברחוב הארבעה, היא מסוג המקומות שעושה חשק לאכול ונותן כבוד רב למאכלי המזרח. המקום מציע אווירה מזרחית אותנטית וקסומה, עם המוסיקה הנכונה, התאורה והתפאורה, שיוצרים כולם את התחושה שהוזמנתם לסעודה בארמון הסולטן, או לפחות לאירוח מלא בסגנון סיפורי אלף לילה ולילה. התחליף המרענן שהמקום מציע ל "פילה דניס, סטייק אנטריקוט וסופלה שוקולד חם" שמוגשים כיום כמעט בכל מסעדה שמנסה לבנות לעצמה תפריט ייחודי ובסוף הולכת על המיינסטרים, ראוי לציון. ככלל, רחוב הארבעה, בו שוכנת המסעדה הוא סוג של סוכנות נסיעות קולינארית: לצידה של פאשה ניתן למצוא טאפאס בר ספרדי, סושי-בר יפני, מסעדת בשרים דרום אמריקאית ומסעדה באווירה ים תיכונית. זהו הרחוב הכי קוסמופוליטי בתל אביב רבתי שהבטן שלכם תזכה לפגוש.
מפנטזת על סעודת המלכים אצל הסולטן, החלטתי לפתוח את הארוחה במבחר סלטים לסועד, המוגשים לשולחן יחד עם פיתות חמות מכוסות בשומשום וקצח (16 ₪ לסועד). לשולחן הגיעו שמונה סלטים מצוינים, ביניהם בלטו לטובה סלט שומר, סלט עדשים וסלט הטבולה החמצמץ, שלדעתי הוא יותר לבנוני מאשר טורקי, אבל כפי שתראו בהמשך - ההגדרה הטורקית של המסעדה כוללת בתוכה טעמים והשפעות גם מהמטבח הסורי, הלבנוני והעירקי. למנות הראשונות הזמנו לחמה ג'ון (20 ₪) - מאפה בשר טורקי, שנאפה, כמו הפיתות, בטאבון שבלב המסעדה. מדובר בבשר טחון ועשיר בטעם, שמונח על שכבת בצק דקיקה, ואת המתכון שלו, אגב, אפשר למצוא באתר המסעדה. שתי מנות ראשונות נוספות, צמחוניות ומוצלחות מאוד, היו מנת קציצות כרישה (20 ₪) וחציל בלאדי בשרני עשוי בגריל עם טחינה ועגבניות (32 ₪).
מכיוון שהמנות הראשונות היו צמחוניות ברובן, ובכדי שלא להעליב את ידידי בעלי החיים, החלטנו, בשלב המנות העיקריות, לטעום ממגוון הבשרים שהמקום מציע. מנת האורפה קבב (48 ₪) - קבבוני טלה עשויים בגריל ומוגשים עם טחינה ירוקה - היתה נדיבה בגודלה וכללה קבבונים דחוסים במידה הראויה, שהשתלבו נפלא עם הטחינה. מנת המסחנה (52 ₪) היתה מנה יצירתית וצבעונית: נתחי בקר עשויים על פיתה עם בצלים, עגבניות שרי ושקדים, אך ההפתעה העיקרית באה דווקא מאגף הציפורים: מנת סטייק פרגית, במילוי פיסטוק שמי וקשיו (52 ₪), נימוחה בפה ומפתיעה בעושר הטעם שלה, היא מנה מהסוג ששווה לבוא בשבילה במיוחד למסעדה. ואכן - פירור לא נשאר מהמנה, ורק הצורך לטעום ממגוון הקינוחים שבמקום מנע מאיתנו להזמין מנה נוספת.
את הארוחה חתמנו עם כוס תה תורכי ונענע (8 ₪), שמוגש בכוסות תה אותנטיות ועל מגש תואם, ולצידו הלכנו על אלטרנטיבה חמה: מנת קדאיף (18 ₪), ישר מהטאבון, ולצידה בחרנו באלטרנטיבה קצת יותר קרירה: גלידת וניל ברוטב סילאן ועיטור חלבה (28 ₪).
הקינוח, שלא היה דומה בכלל לסופלה שוקולד, חתם את הארוחה, שלא היתה דומה לשום דבר שמציעות כל מסעדות הפיוז'ן, והשאיר אותנו עם טעם מתוק בפה ותחושה קסומה בלב. פאשה הראתה לנו מהי ארוחת מלכים אמיתית.

*הכותבת הייתה אורחת המקום

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של מיכל גדו

בקלילות
ותודה להורדוס, שהביאנו עד הלום
סופשבוע בכפר
ג'ורג'יה On my mind
פרובאנס, הגרסה הישראלית
נמל תעופה
זהו זה
לא רק תות שדה
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר