נגישות
נגישות

ותודה להורדוס, שהביאנו עד הלום

מיכל גדו מגיעה לנמל קיסריה העתיק וקובעת שמדובר בפנינה שאסור לפספס בדרך לצפון, או בכלל. ביקור בפורט קפה מחזק את החוויה גם בתפריט צמחוני איכותי עם השפעות איטלקיות

מסעדה ביום המסעדות של rest
מיכל גדו
מיכל גדו
תאריך פרסום: 05/02/2007, 10:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

יש מסעדות, שהמיקום שלהן כל כך מוצלח, שהאוכל עצמו הופך כמעט לבלתי רלוונטי. מסעדת פורט קפה, שנמצאת באחד המקומות היפים בארץ כיום, נמל קיסריה, היא מסעדה שנהנית ממיקום מוצלח שכזה, ובכל זאת - מקפידה להציע גם מנות איכותיות וטעימות.

למי מכם שלא יצא לו עדיין לקפוץ לנמל קיסריה, ששופץ וקם לתחייה, אני שמחה לבשר שמה שהשתמר ונוצר מהירושה שהשאירו לנו הרומאים (והביזנטים, והממלוכים, והערבים, ועוד כל מיני) הוא אחד המקומות הנעימים והמהנים להעביר בהם יום בילוי בכיף. הים והעתיקות מספקים נוף אידאלי והמקום כולו מציע אווירה שונה מכל מה שהכרתם. המקום כבר הפך אתר חובה מבחינתם של תיירים רבים שמגיעים לבקר, ולנו לא נותר אלא להודות להורדוס, שהתחיל את כל העסק.

הפורט קפה עצמו נמצא ליד ארמונה של הלנה (היפה מטרויה) ומציע, חוץ מכל טוב הארץ, גם תפריט חלבי-צמחוני מושקע. צמחונים צפויים להתענג על האושר שמציע המבורגר הפטריות הנהדר שמכינים במקום (45 ₪). מדובר בשילוב של שני סוגי פטריות וסויה, שעל אף הרהורי כפירה קרניבורים, הצליח לגרוף מחמאות. לצד ההמבורגר מגיעה מנת טוגנים מקסיקניים ורוטב מיונז חריף, שכדאי גם לנסות ולהכין בבית – על ידי שילוב פשוט יחסית של מיונז וצ'ילי. כמה פשוט ככה מוצלח. מנה מוצלחת נוספת שמשתמשת בפטריות היא מנת פטריות הפורטובלו (28 ₪). פטריות פורטובלו עסיסיות ובשרניות, עשויות בגריל ומוגשות על מצע רוקט ולימונים כבושים. הנוף גן עדן, הטעם גם.

אולי זה הכבוד לימיה הראשונים של קיסריה, הקרויה על שם הקיסר הרומאי אוגוסטוס, ואולי החיבה הכל-ישראלית למטבח הזה, שהביאה גם לשיבוץ לא מעט מנות איטלקיות בתפריט. כך או כך, רביולי בטטה (48 ₪) ברוטב יין לבן, שמנת, עירית ורוזמרין היה עשוי אל דנטה והרוטב שבו הוגש הצליח לשמור על עידון מחד ועושר טעמים מאידך.

עם כוס לימונענע קפואה ביד (16 ₪) והים התיכון מול העיניים, החלטנו לסיים את הארוחה במשקה הרומאי האולטימטיבי: קפוצ'ינו קלאסי (10 ₪), אשר מוכן מתערובת קפה ייחודית למקום. לצידו התענגנו על הקינוח הרומאי האולטימטיבי: טירמיסו (27 ₪) - עשיר, עשוי גבינת מסקרפונה וביסקוויטים טבולים באספרסו וברנדי. הרומאים אולי זכורים כעם רשעים, שהחריב את בית המקדש, אבל המטבח שלהם לא רע בכלל.  

*הכותבת היתה אורחת המקום.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של מיכל גדו

בקלילות
סופשבוע בכפר
ג'ורג'יה On my mind
פרובאנס, הגרסה הישראלית
נמל תעופה
זהו זה
לא רק תות שדה
קפה שף
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר