נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

הסתיו כבר כאן, והימים הגשומים שליוו אותנו בתחילת השבוע הם ההוכחה החותכת בעניין. תחילתה של "העונה האפורה", מסמנת אצלי גם שינוי בדפוסי הבילוי, מבתי קפה או ברים שסמוכים לשפת הים או מציעים מרפסות ענקיות ושטופות שמש, למקומות אינטימיים וחמימים יותר. במקום קפה ברד וקוקטיילים קפואים, סיידר חם עם קינמון והפוך קטן עם משהו מתוק בצד.  

"נורמה", קפה שף חמים (וטעים) בכפר שמריהו מתאים אומנם גם לימים חמים יותר של השנה, אבל עכשיו ללא ספק הוא מביא לידי מיצוי את מלוא הפוטנציאל שלו – גם מבחינת האווירה וגם מבחינת המטבח. האווירה ב"נורמה" נבנית לא רק בזכות התפריט, המשלב בין "ביתיות" ו"גורמה", אלא גם בזכות העיצוב המעודן, הכפרי והקסום. השולחנות הם שולחנות מוזאיקת פסיפס והכיסאות הם כיסאות עץ שחודשו באופן אישי על ידי הבעלים, באהבה רבה. על הקירות יש שלל יצירות אמנות וציורי שמן, והחלל משדר חמימות רומנטית. אידיאלי לבילוי ביתי-אך-מוקפד בשעות הערב או לבילוי של סופשבוע רגוע.

במקום נערכים גם אירועים ייחודיים: "שיח קפה", אירוע שכולל שיחות במגוון נושאים במסגרת קבוצתית ומתקיים בימי שני אחת לשבועיים; פורום נשות עסקים, מתקיים בימי א' בשעה 19:00; ולטובת הקטנטנים, מציעים ב"נורמה" פעילות של שבת אחר הצהריים, עם מספרת סיפורים ועוד מגוון רב של הפעלות בין השעות 16:30 ל18:00. בימי שישי בערב סגור בית הקפה לאירועים פרטיים.  

את הארוחה שלנו פתחנו עם קרפצ'יו פילה בקר (39 ₪) בשמן זית וחומץ בלסמי, אשר הוגש אמנם עם לחמניות הבית, אך לטעמנו התמזג נפלא דווקא עם הלחם הירושלמי (18 ₪), לחם שטוח, חם ופריך, ומצופה בנדיבות בשומשום. לחימום האווירה, הלכנו על מרק בטטה וירקות שורש מהביל. זהו מרק מצוין, במרקם קטיפתי (25 ₪). מדיי יום מוגשת במקום מנת מרק משתנה, במחיר 25 ₪ למרקי ירקות ו-35 ₪ למרקים בשריים וכבדים יותר.

מרוצים מההתחלה המוצלחת התקשנו להחליט על המשך הארוחה, ולכן טעמנו קצת מכל דבר: קצת פסטה, קצת עוף וקצת דג. מנת רביולי גבינות ברוטב שמנת, אגוזי מלך, גבינת רוקפור וטימין (46 ₪) הראתה שטוב מאוד שבחרנו לטעום ממנות הפסטה (הטרייה) שמוגשות במקום. דג הדניס השלם שהזמנו, הגיע כשהוא אפוי בתנור ומוגש עם פלחי תפוחי אדמה. הדג היה רך, עסיסי וחמאתי בצורה יוצאת דופן. הסיבה לכך הובהרה לאחר שיחה קצרה עם גילה, הבעלים, שהסבירה שהדג מוצלח כל כך מפני שהוא מגיע מידי יום, הישר מבריכות גידול הדגים של זוג חברים, אל המטבח ב"נורמה". ההבדל הורגש. אבל התגלית האמיתית היתה מנת חזה עוף בלימון (49 ₪). כחובבת לימונים כבושים נהניתי מחזה העוף, שהגיע צלוי בגריל בתוספת פלחי לימון כבוש וטימין, ולצידו אורז בסמטי עם פטריות. פשוט ונפלא.

לקינוח טעמנו מהקרם ברולה (20 ₪), הייחודי למקום, שעשוי עם לימונית ועשבי תיבול שונים. השימוש בעשבי תיבול לצורך הכנת קינוחים הוא אחד הטרנדים הלוהטים כיום במטבח, ובצדק. יש בכך בהחלט משום חידוש מרענן. חוץ מהברולה, החלטתי ללכת על השילוב הסתווי האולטימטיבי: סיידר חם וקינמון, כשלצידו מנת קינוח אישי של קראמבל תפוחים (9 ₪). בנורמה מבינים שפרוסת עוגת גדולה בסופה של ארוחה גדולה היא עסק לא קל, ולכן השיקו קו של קינוחים אישיים, אפויים בספלי אספרסו, במחיר של 9 ₪. הקראמבל, בכל מקרה, הוא אחד מקינוחי התפוחים המוצלחים שנתקלתי בהם ויחד עם הסיידר החם היה זה הסיום ההולם ביותר לארוחה ב"נורמה": סתווי, מתוק וחמים. 

*הכותבת היתה אורחת המקום.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של מיכל גדו

בקלילות
ותודה להורדוס, שהביאנו עד הלום
ג'ורג'יה On my mind
פרובאנס, הגרסה הישראלית
נמל תעופה
זהו זה
לא רק תות שדה
קפה שף
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר