נגישות
נגישות

מהשדה לצלחת

יום שישי שטוף שמש שלח את כרמית מזרחי קליין אל השדות הירוקים והאורגניים של משק ברזילי, מקור לבריאות אין קץ, מחירים הוגנים ואוכל צמחוני משובח. עוד לפני השוקולד בקינוח גם היא הפכה למעריצה

מסעדה ביום המסעדות של rest
כרמית מזרח קליין
כרמית מזרח קליין
תאריך פרסום: 28/12/2006, 11:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

נשבעתי לעצמי כבר יותר מפעם אחת בחיים שאני עם טרנדים גמרתי. עוד לא הספקתי להישבע, ושוב מאיים להכריע אותי באחת הטרנד האורגני. אז נכון שבשביל אנשים מסוימים אורגני זה לא טרנד, אלא דרך חיים ומי אני שנכנסתי לרגע כאורחת שתכריז עליו ככזה, אבל את זה גיליתי רק מאוחר יותר.

שישי של שמש בצוהרי היום קרץ לי לקצת בריאות, ומה הולך הכי טוב עם שמש חמימה אם לא ארוחה ביתית בכפר, ואם עוד אורגנית, אז על אחת כמה וכמה. משק ברזילי במושב ירקונה הסמוך להוד השרון, בניהולה של מירב ברזילי, הוא בית קפה מסעדה שמתמחה בבישול צמחוני אורגני מלא. ממש בכניסה למושב נכנסים למתחם ירוק ואקולוגי, למרגלות שולחנות המסעדה נפרש לו שדה מפתה בו גדלים בשלווה חציל וגם קולרבי, קישוא וברוקולי ובקיצור ממש אפונה וגזר (רק בלי המקרר). הגידולים נקטפים מדי יום ומשמשים את מטבח המסעדה. מה שנקרא "מהשדה לצלחת".

ב"שישים שניות", אוכל אורגני הוא אוכל ללא חומרי הדברה ותוספי מזון, החקלאות האורגנית אינה מזהמת את כדור הארץ ומתחשבת באיכות החיים של בעלי החיים, כפועל יוצא, המזון הוא באיכות גבוהה יותר ולכן טעים יותר.

במסעדת המשק מוצעות שלוש ארוחות מרכזיות: בוקר, צהרים וערב. ארוחות הצהרים העסקית כוללת מנת פתיחה, מנה עיקרית ושתייה (53 ₪). לפתיחת האירוע הטרנדי, הזמנתי לי מרק כרובית מהביל במרקם סמיך ועשיר ובטעם נפלא; לצידו סלט שורשים; קולרבי וגזר בתחמיץ; סלט קינואה מוקפץ עם ירקות טריים; טחינה פיקנטית ומצוינת יש לומר; ממרח פלפלים אלוהי; ודלעת אנטיפסטי מתובלת. הסלטים המוגשים עם לחם מלא וחמאה אורגנית נבלעו באחת. לצידם לגמנו מיץ סלק, גזר ותפוח סחוט טרי בצבע אדמוני מגרה במיוחד (20 ₪).

המנות העיקריות לא איחרו להגיע וזאת למרות שכל המנות מיוצרות במקום ולוקח להן יותר זמן להתהוות. במקרה שלנו הזמנו מנת אורז בסמטי מלא עם ירקות קלויים ברוטב חמאת בוטנים. האורז שבושל עם מיני ירקות, הגיע לצד סלק, שומר ופלפלים קלויים טריים טריים, שנטבלו ברוב הדר ברוטב המתקתק. המנה השנייה כללה אורז עגול מלא עם אצות, ירקות וטופו בסגנון תאילנדי וגם היא זכתה להצלחה במחוזותינו האורגניים.

לאחר סיור קצר על בטן מלאה בשדה הירוק חזרתי לשולחן ובלבי רצון עז למתוק. כך עלה בגורל פאי שוקולד אורגני ובננה. מי חשב ששוקולד אורגני יכול להיות כ"כ טעים? המנה זכתה לכל התשואות וגרפה התפעלות רבתי.

במשק ברזילי ניתן גם לרכוש מוצרים אורגניים וביניהם פירות, ירקות, מיני קטניות, חטיפים ושאר מוצרים על טהרת הבריאות. משק ברזילי מאושר ומפוקח על ידי אגריקור, גוף הפיקוח של הארגון לחקלאות אורגנית.

באשר לעניין הלא סגור עם טרנדים, כן, טרנדים באים והולכים, אבל כשהם כל כך מוצלחים, הם כנראה עתידים להישאר ולתמיד.

*הכותבת היתה אורחת המקום.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של כרמית מזרח קליין

ארוחה מפסקת
תמיד דופקים את השניצלים
הייה לי חבר
פרנצ'סקה הקדושה
הו סוזאנה
בירה בעיר הבירה
פריצת דרך
לה ברנז'ה
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר