נגישות
נגישות

הייה לי חבר

כרמית מזרחי קליין מוכנה בכל רגע נתון לארוז את הפקלאות ולצאת לראש פינה הירקרקת. קפה נמרוד מגשים את כל חלומותיה על שלווה ואוכל גלילי וגם את חלומותיו של בעליו, שמנציחים באמצעותו חבר ואח

מסעדה ביום המסעדות של rest
כרמית מזרח קליין
כרמית מזרח קליין
תאריך פרסום: 29/11/2007, 10:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מי שמכיר אותי יודע שאני ותל אביב כבר שנים במשבר אמון. לא יודעת, העניין די מיצה את עצמו בינינו. הכל התחיל שהתחלתי לרעות בשדות זרים (הרצליה צפונה) ולמצוא אלטרנטיבות קצת פחות בנאליות לעיר הגדולה. כך מצאתי את עצמי לא פעם אורזת את הבעל בשישי, נפרדת משאון העיר ונוסעת צפונה, לאן? ראש פינה כמובן! שם שקט, רגוע, שלו, כל מה שתל אביב לא.

כשהוזמנתי בשבת האחרונה לנמל תל אביב סיננתי לעצמי: "מה אני צריכה את הכאב ראש הזה?", אבל כשמעתי שמדובר על מקום עם זיקה לראש פינה, זינקתי משידת ההחתלה, אליה אני מרותקת בזמן האחרון, היישר לאוטו. נוסעים...

קפה נמרוד הוא בית קפה "ראש- פינאי" עם סיפור עצוב על שני אחים וחבר ילדות מראש פינה שגדלו יחד וחלמו יחד. נמרוד נפל במלחמת לבנון השנייה והותיר את אחיו אהוד וחברו דוד עם חלום לפתוח מקום לזכרו במקום האהוב על נמרוד – נמל ת"א.

אבל אם חשבתם לרגע שבמקום שוררת תוגה טעיתם בגדול. הקפה שוקק חיים, אנשים וכל טוב של מטעמים. המקום מציע שלל טעמים גליליים, חלקם "אישיים" כדוגמת השניצל של גן רבקה שבאופן לא ממש מפתיע הוא "נתח חזה עוף כמו שהכינו לנו בגן רבקה", או הפרגית של זרחיה שגם מאחוריה סיפור. אבל גולת הכותרת של קפה נמרוד היא ארוחת הבוקר הכפרית והעשירה איתה פתחנו את הבוהריים.

הכפרית כללה שלל אנטיפסטי: חציל קלוי, קישוא חרוך, בטטה אפויה, פלפל קלוי, שום וטחינה, גבינת לבנה ביתית עם שמן זית וזעתר, גבינת פטה, גבינת זעתר, מטיאס, סלט טונה פיקנטי, סלט ירקות קצוץ עם נענע, לחם הבית המוגש עם חמאה, ריבת הבית וזיתים סורים אורגינלים מעצי הזית של הגליל ואומלט לבחירה (52 ₪).

לתומנו חשבנו שלנו לא יהיה די בכך, אז הוספנו לרשימה גם חציל קלוי על מצע טחינה וסלסת עגבניות שהתגלה כמנה מעולה וממלאת (38 ₪) וגם פטריות פורטבלו ענקיות מטוגנות עם גבינת עזים מעל (19 ₪) וגם (כן, לא הפסקנו כאן) שקשוקה פיקנטית (42 ₪) שרק "צפונים" יודעים להכין.

האווירה, כמו האוכל, שואבת השראה מן הישוב הקסום, בפנים שולחנות פסיפס כפריים וכסאות קש, בחוץ שורת שולחנות על המים, שמשיות וריהוט עץ. "לכאן", סיננתי בלי שאף אחד ישמע, "לכאן אני מוכנה לחזור".

נמרוד, כך נראה, נמצא בכל מקום כאן בקפה. אהוד ודוד ממשו יפה את החזון המשותף והזיכרון חי כאן באופן הכי חיובי ומשמח, על אף העצב והגעגועים.

*הכותבת היתה אורחת המקום.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של כרמית מזרח קליין

ארוחה מפסקת
תמיד דופקים את השניצלים
פרנצ'סקה הקדושה
הו סוזאנה
מהשדה לצלחת
בירה בעיר הבירה
פריצת דרך
לה ברנז'ה
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר