נגישות
נגישות

אותה גברת עם אותו אדרת

שאול בן אדרת חולש כבר 15 שנים על מסעדתו התל-אביבית וממשיך להציע מטבח כפרי צרפתי לצד מאתגרי חיך שלא באים מצרפת וגם לא משום כפר, אלא הישר ממוחו היצירתי. קבלו ארוחת אינספור טעימות בקימל

מסעדה ביום המסעדות של rest
מערכת  zap rest
תאריך פרסום: 16/10/2007, 16:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

לא יודעת אם יצא לכם לראות את התכנית השנייה של "קרב סכינים", אבל שאול בן אדרת, השף של מסעדת קימל, נתן שם פייט לא פשוט ל"שף סטפן" (כפי שמכנה אותו בתכנית עודד מנשה, במבטא יואב טוקרי קל). בן אדרת שלף את כל התותחים הכבדים, ולצד שירה בציבור, שריקות והשקת כוסות שמפניה תוך כדי תחרות, הפגיז את הצרפתי הלחוץ בבליץ מנות שהרעיון המרכזי מאחוריהן נעוץ בהבנה שישראלים אוהבים לטעום, וכמה שיותר. או כמו שאומרים אצלנו בפולניה/ עיראק/ מרוקו: "שיהיה מִגוון". שלושת השופטים האורחים יצאו מאד מוקסמים מהחוויה המעשירה, שכללה אינספור טעמים בכל מנה ומנה. אם גם אתם מחפשים את הדרך אל העושר הזה, כדאי לכם לבדוק את ארוחת הטעימות שמציע בן אדרת בקימל הוותיקה שלו.

15 שנה פועלת המסעדה, באותו מקום ועם אותה הנהלה, ובמונחים מקומיים מדובר בסוג של נס קולינארי. עם השנים הפך העסק למאד משפחתי: אשתו של שאול פועלת בתחום האירוח וילדיו הקטנים כבר בדרך להיות שפים. הצוות שומר על נאמנות לאורך זמן וגם התפריט שומר על המסורת וכ-60% מהמנות בו הן ממנות הדגל המקוריות של המסעדה. אחד החידושים שנוספו עם השנים היה החדר הפרטי שעוצב ע"י שאול ואביו ומציע אפשרות מקסימה ביותר לאירוח אירועים וכנסים.

המון חן יש בעיצוב של קימל. הבניין בו היא שוכנת מקסים, התאורה קורנת בגווני צהוב חמים והקירות מגובבים בשלל שלטים צרפתיים, פקקי שעם, ירקות טריים מהשוק וכל מיני ענתיקות שמייצרים כולם יחד שיק כפרי צרפתי נעים וביתי (אם הבית שלכם נמצא בקאמפן). החדר הפרטי מקסים אפילו יותר מהמסעדה ואפשר לערוך בו אירועים מ-20 עד 60 איש ולהזמין את תפריט הטעימות המיוחד ב-185 ₪ לסועד. אותו תפריט מוגש גם לקבוצות של מעל 6 איש במסעדה בהזמנה מראש וכולל כ-15 מנות, ולפעמים אף יותר, ויין ללא הגבלה.

פתחנו את סאגת הטעימות במרגריטה מעולה של לימונים ופירות יער וערן, מנהל המסעדה, הסביר לנו בטון רציני שכדאי שנתכונן נפשית כיוון שצפויות לנו "המון מנות". למקרה שפספסנו, הגיע גם מלצר חביב מאד, מזג לנו יין לבן חצי יבש קליל ומרענן של "כרמים" והכין אותנו שוב לכך שעומדות להגיע "ה-מון מנות". בשלב הזה כבר התחלנו קצת לחשוש האם נעמוד במעמסה, אבל אנחנו בחורות אמיצות וניגשנו למשימה בגבורה הקולינארית הידועה שמאפיינת אותנו.

ראשון הגיע קרוסטיני טעים עמוס טפנד, ירקות קצוצים דק, אספרגוס, טחינה גולמית ותועפות שום לתפארת רומניה והסביבה. לצידו נחתו סלט כפרי עם קרוטונים ורוקפור (אחת ממנות הדגל של המקום), פטה כבד עם ריבת גזר מפתיעה וטעימה, טרטר דג עם טפנד וירקות שהיה מלוח מאד, רביולי במילוי ריקוטה ברוטב שמנת מתקתק עם בטטה ופטריות, ריזוטו פטריות עם פרמזן – טעים ושומי וקלמארי עסיסי ביותר ונטול כל צמיגיות על מצע סלט בסגנון אסיאתי. אם אתם חושבים שבזה תמו הראשונות, תחשבו שוב. שקדי העגל המקומיים ולצידם מנת הדגל המשובחה של פטריות ממולאות בכבד אווז ברוטב יין אדום מרוכז חתמו את המערכה הראשונה והשאירו אותנו מעולפות, להתאוששות מהירה עד שיגיעו העיקריות.

והן הגיעו. טונה אדומה עם לימון כבוש על מצע אורז בר, קבבונים סופר עסיסיים מבשר משובח עם סלסת עגבניות מרוכזת וטחינה, פילה ברולה (כן, כן – עם קראסט של סוכר שרוף) על פירה תפו"א כפרי גס וטעים, סרטנים בקארי (לפרוטוקול, אנחנו מאד אוהבות סרטנים), שרימפס טובים ברוטב רוקפור, ארטישוק ושמנת ולקינוח – צלעות טלה עסיסיות על מצע חצילים. סתם, זה לא היה הקינוח.

לקינוח קיבלנו ארטיק מוס שוקולד בציפוי שוקולד לבן ופיסטוק על מקל קינמון ברוטב שוקולד ורביעיית ברולה שווה במיוחד של קרם וניל, שוקולטה, אספרסו ורוזטה שקדים. הפוך, אספרסו ארוך והבריזה על המרפסת השלימו סופית את האפקט.

ולסיום סיומת, יש חדשות טובות. מידי שישי בין 12:30 ל-16:30 פוצחים בקימל בדיל משתלם במיוחד של ארוחת שישי מפנקת, שכוללת מנה ראשונה לבחירה, עיקרית של בשרים או פירות ים וקינוח ב-100 ₪ לסועד. אם אתם גולשי rest גם יפנקו אתכם במרגריטה על חשבון הבית בהצגת קופון.

*הכותבת היתה אורחת המסעדה.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים
קינוחי שוקולד מומלצים בעוטף ובצפון
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר