נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

בליני, טרטוריה טוסקנית כפרית ומחוספסת (במובן הטוב של המילה), שוכנת לה בבטחה במרכז סוזן דלל בשכונת נווה צדק בתל-אביב. כבר עם הכניסה במבואותיה היפות, השרתה עלינו בליני תחושת רעב אפופת ניחוחות מעוררי חשק שהתערפלו לעברנו היישר מן המטבח הפתוח ורוגש הפעילות שבקצה המסעדה. שולחנות יפים מכוסים מפות נקיות ומשובצות "אדום-לבן" ועיצוב טוסקני ארצי והולם השלימו את חוויית האירוח הנפלאה. סביב לנו ישבו אנשים מחויכים שההנאה ניכרת על פניהם. נקישות הסכו"ם סביב, יחד עם רחש הדיבור השמח, סיפקו ליווי מוסיקלי הולם לחוויה.

לקראת החורף, המגיח פה ושם באיתותים לקראת השתקעות קצת יותר מבטיחה, השיקו במסעדה תפריט מבטיח. בדקנו מבחר ממנותיו יחד עם כמה קלאסיקות שמלוות את המסעדה מזה שנים.

עם ישיבתנו הוגש לנו לחם הבית. לא "סתם" לחם, כי אם פוקצ'ה ריחנית ונהדרת משובצת עגבניות מיובשות, זיתים ועשבי תיבול. יחד עמה הגיעה צלוחית שמן הזית והבלסמי המפורסמת של בליני שיש אומרים שממנה יצאה בשורת ה"צלוחית" לשאר חלקי העיר והמדינה.

קוקטייל בליני (נקטר אפרסקים, שמפניה ורום) הגיח אף הוא ע"ח הבית (לכל סועד). טעמו של האלכוהול עורר בנו את החשק להזמין גם 2 כוסות משובבות נפש של יין לבן חצי יבש מאזור אורבייטו שבחבל טוסקנה (אורבייטו קלאסיקו, קאסה סולה, אניטינורי שנת 2005) שהיה פירותי מאד, קליל מאד, עדין, חלק ובן לוויה מצוין לראשונות. בתור התחלה, בחרנו מגוון מזטים מעולים ממבחר האנטיפסטי האדיר של המסעדה (13 ₪ האחד) ובהם: פלפלים קלויים בשום, שמן זית וחומץ; כרישה ברוטב תפוזים וחומץ בלסמי; עדשים בעגבניות מיובשות, בצל סגול וחומץ בלסמי; ומחית פסטו, עגבניות מיובשות ופלפלים קלויים (8 ₪). פטריות הפורטבלו הבשרניות שנצלו על הגריל ברוטב יין אדום וציר בקר והוגשו לצד לחם נהדר וחמאתי נבחרו מתוך תפריט החורף החדש של המסעדה (39 ₪) ולא אכזבו בטעמן. כיוון שרנית ואני חובבי קרפצ'יו ידועים לא ויתרנו לעצמנו על הקלאסיקה של המסעדה. כאן מכינים אותו מנתח פילה בקר איכותי ומגישים אותו בזילוף שמן זית, מיץ לימון (המיותר לטעמנו), כפיסי פרמזן איכותית ועלי ארוגולה חרפרפים קלות ומרירים מעט (44 ₪). פשוט טוב.

שנעבור לעיקריות? בשלב הזה החלטנו על דגימת עיקריות החורף החדשות של המסעדה. מגוון של ארבע מנות שטף את שולחננו. ראשונה, מנת אוסובוקו טלה בניחוח טוסקני על מצע ירקות שורש במרינדה של יין אדום, דבש, שום ואגוז מוסקט (89 ₪). אם לחורף היתה יריית פתיחה קולינארית אז זו נורתה באותו הערב בבליני. מנה עשירה מאד, סמיכה, מעין "שמיכת פוך של טעמים". אחריה עברנו למנה קלילה יחסית וחביבה, פילה דג (מוסר באותו היום) עטוף בעלי מנגולד בליווי רוטב זעפרן ונגיעות של גבינת עזים (94 ₪). כבדים צרובים במחבת ביין אדום וציר בקר על מצע פירה ירקות שורש כתמתם (79 ₪) היתה הבאה בתור, הביתית שבחבורה, טעימה, עשירה ומאוזנת. בשלב הזה רנית יצאה לעשן סיגריה לאוורור בין המנות ואני נשארתי בפנים וקיבלתי את פניה של המנה הבאה. צלעות טלה בגריל להבות עם מבחר ירקות גריל ותפוחי אדמה (94 ₪). הצלעות היו שומניות במידה, עמוסות טעם וארומתיות.

עם תום כל העושר הזה, תה עם נענע עבורי ואספרסו לרניתי היו מאסט להמשך תנועה. הקינוחים שבאו בעקבותיהם (34 ₪ האחד) היו גראנד פינאלה לארוחה. טירמיסו נהדר מהקלאסיקה של בליני וקדאיף בקרם אספרסו ופרנו מתפריט החורף של המסעדה.

היה נהדר בבליני. האווירה הכפרית, האח הבוערת, השירות הלבבי, המטבח הפתוח והריחות שהוא מפיק, כל אלה ומיקום רומנטי ושובה הופכים את בליני לבילוי חורפי טעים ונעים במיוחד.

*הכותב היה אורח המסעדה.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
הדרבי הגדול
צדף, צדף תרדוף
הכל דבש
נעים מאוד, דלאל
תנועת החלוץ
תנועת החלוץ
הרפתקאות ביער הירוק
הזמן הצהוב
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר