נגישות
נגישות

בא לשכונה גרילמן חדש

במפתיע או שלא, מקום של בשר אכן מציע עולם ומלואו, במידה ואתם אוהבים את הבשר שלכם משובח ועשוי במידה. צביקה פישר, גרילמן בעברו וקרניבור בהתהוות, הלך להכיר את מעוז הבשרים החדש בנווה צדק

מסעדה ביום המסעדות של rest
צביקה פישר
תאריך פרסום: 31/01/2008, 16:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אחת העבודות הכי משפיעות שהיו לי הייתה בתור גרילמן במסעדת בשרים נחשבת. שף המסעדה היה, ועדיין, שף מוכשר מאין כמוהו ואדם מדהים. בתקופה שהחזקתי בעבודה ההיא למדתי המון - על בשר, על עצמי, על כוויות בדרגה 3 ובכלל. הבעיה היא שמאז שלמדתי מה זה בשר טוב, מה זה סטייק אמיתי, לא מצאתי כמעט אף מקום שיספק את היצר הקרניבורי שתוקף אותי כל כמה זמן, למעט 2-3 מוסדות קרניבוריים בהם תמורת אומצה משובחת יש למשכן את שיני הזהב הטוחנות בכניסה.

מסעדת בשר טובה נמדדת בראש ובראשונה באיכות הבשר שהיא מגישה ואופן הכנתו, על זה אין ויכוח. השאלה האמיתית היא מה בנוגע למה שמסביב - המנות הראשונות והאחרונות. יש כאלה שיגידו שכל מה שמעניין אותם במקום שכזה זה לשבת על הבר ולפרק 500 גרם סטייק עם כוס בירה. בכבוד (במלעיל). אבל אני מאמין שארוחה טובה היא חוויה שלמה, מעבר לאוכל. העיצוב, המוזיקה, השירות, היין, הסטרטר - ראשונות, הפיניש - קינוחים. כל אלה, יחד עם העיקר, יוצרים ערב חוויתי מושלם. אם הם מושלמים.

"מקום של בשר", מסעדת הבשרים החדשה בשכונת נווה צדק בתל אביב, נמצאת בכיוון הנכון לענות על כל הקריטריונים האלה. הליין העיצובי שונה מעט מסטייק-האוסים טיפוסיים שמרוהטים בשולחנות עץ כהים ורצפת פרקט חומה. כאן הלכו על עיצוב כבד - שולחנות ורצפה שחורים, אך בזווית אלגנטית יותר. חלונות גדולים משקיפים על סמטאות נווה צדק ועל אזור הישיבה משקיפה גלריה שמשמשת כמחסן יינות שארגזיהם מוצגים לראווה.

עד כה דיברנו הרבה ואכלנו מעט. שף המסעדה, ניני, בעל ניסיון של שנים רבות בעסקי המסעדנות, הגיש לנו לפתיחה צלחת קרפצ'יו (42 ₪) שתובל להנאתנו במלח גס וגבינת פרמזן איכותית. טעמנו גם מסלט ספרדי שהכיל שעועית לבנה, הרבה בצל סגול, עגבניות ופטרוזיליה (29 ₪). מנה קלילה ומצוינת כבת לוויה לסטייק. לחם טרי הוגש לצד צלוחית של זיתים ושום אפוי עם שמן זית.

לעבודה הקשה באמת, העיקריות, הכנו את עצמנו בעזרת יין טוב. קברנה מגבעת חלוקים של יקב צרעה היווה שידוך מעולה לבשר (38 ₪ לכוס), והרמנו איתו לחיים, לחיי ארוחות טובות וחברים טובים. את העיקריות אציג לכם בסדר שבו אכלנו אותן, וההגיון יוסבר מיד - פילה רך בטירוף, כמעט נימוח (100 ₪ ל-200 גרם), אנטרקוט משובח, שומני ועסיסי (100 ₪ ל- 300 גרם) וסינטה על עצם, כלומרNew York steak (22 ₪ ל-100 גרם). בסדר עולה, הטעמים של הנתחים מתעצמים ובהתאם גם הקושי שלהם. כל הנתחים היו איכותיים ותובלו היטב - מלח גס ופלפל שחור, וזה כל מה שצריך. לראיה יזומנו כלי הרטבים שנשארו מלאים ברוטב רוקפור, רוטב חרדל וציר בקר. בתוספות נגענו מעט, רק בשביל לטעום - גראטן תפו"א, תרד בשמנת וטבעות בצל. אבל אין ספק שהעסק האמיתי היה הסטייקים המצוינים, וראיה חותכת נוספת הייתה הצלחות הנקיות לחלוטין, פרט לעצם הסינטה שכורסמה במיומנות של אדם קדמון.

כשנגמר היין ופונו כלי העבודה עברנו למצב חצי ישיבה-חצי שכיבה ובהינו בחתיכת עוגת הביסקוויטים הענקית שישבה מולנו על השולחן (32 ₪). עם קצת עזרה מכוס אספרסו הצלחנו לגמור אותה כמעט לגמרי, ואף שהייתה קצת פשוטה, היא היתה סיום איכותי ורגוע לארוחה מענגת.

הקונספט של "מקום של בשר" מאוד ברור ומשתמע ישירות מהשם: תבואו לאכול בשר. אבל על הדרך תיהנו מערב נעים, שירות מקצועי (מאוד!) וכמו שציינתי בהתחלה - בזכות הבשר ובעזרת כל המסביב תבלו ערב מהנה שישאיר לכם טעם של בשר, ושל עוד.

*הכותב היה אורח המקום.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
סילבסטר כשר
Whitehall - מקצועני הבשר
גן עדן בדיאבלו
NG. גבר. אישה. בשר
הו ברצלונה ברצלונה
כל האמצעים כשרים
שירת הטורטייה
רמת החי"ל 90210
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר