נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

לפני כמה שנים טובות יצאו שני בחורים לטיול בחו"ל, כל אחד לצד אחר של העולם. האחד הגיע לאזור הפסיפיק וכעבור חצי שנה חזר הביתה והמשיך את חייו כרגיל. השני נסע ליבשת האמריקאית, עבר בדרך בעיירה קטנה בשם טוקופיה וכשחזר לארץ פתח מסעדה על שם המקום. מאז עברו מטיילים ישראלים רבים בשתי היבשות והנה נפגשו השניים - זה שעבורו הטיול נשאר רק זכרון מתוק (אני) וזה שעומד בראש מסעדה מצליחה (לא אני).

מסעדת 'טוקופיה' הינה מסעדת שף כשרה הממוקמת בנס ציונה. עוד לפני שלב האוכל, רק מישיבה והתבוננות מסביב, הרגשנו בבירור את אופי המקום. עיצוב חם ונעים העיד על כך שכאן אתה מתקבל באהבה רבה, אבל בשום פנים ואופן לא ביומרנות. המלצרים הרבים שהסתובבו במסעדה המלאה נראו מקצועיים ונטולי יוהרה שמקובלת במסעדות כה רבות. התפריט, טוב התפריט מיוחד בפני עצמו - לכל אורך היום מוצעת ארוחה בת שלוש מנות במחיר המנה העיקרית, דיל שכמובן בחרנו לבדוק.
הראשונה משלושת המנות הינה פוקצ'ת הבית - מוארכת ובצקית, היא נאפית בטאבון ונמשחת בשמן זית. לצידה, במקום חמאה (שכמובן שאינה אפשרית במסעדה בשרית) מוגש איולי ביתי מצויין, זיתים ושיני שום אפויות. חיסלנו אותה במהירות כדי שנפסיק כבר לאכול ממנה, אבל איך שהיא נגמרה אחת חדשה וחמה באה במקומה. איזו צרה.
מבחר המנות הראשונות רב ואנחנו טעמנו כמה מהן. הטובות במיוחד היו סלט הגינה ומנת הכנפיים. נשמע בנאלי? לא בטוקופיה. הסלט, עם רוטב קליל, היה טרי טרי והורכב מחסות שונות, בצל אדום, רצועות סלק, גזר ופלפלים ונדמה לי שגם קצת קולורבי רענן. הכנפיים מוגשות חצויות ברוטב סצ'ואן משובח והיו עסיסיות וטובות - אירוע נדיר בהחלט. מנה פחות מוצלחת הייתה מעיין קציצות מוארכות מבשר כבש, עטופות בבצק כלשהו ומונחות על סלט שהוגדר חמצמץ אבל היה ממש חמוץ, של עגבניות, לימון כבוש וטחינה. הבצק היה מיותר וטעמי הסלט היו חזקים מדי. עוד ראשונה מעניינת היא פטה הכבד. אמנם, כאמור, חמאה לא תימצא בו, אך עם זאת מרקמו היה רך ונימוח להפליא. הכרח כשרות נוסף מחייב צלייה של הכבדים ומכך קיבל הפטה טעם מעושן מיוחד.
הבחירה בעיקריות, כאמור, קובעת את מחיר הארוחה. בחירה ראשונה הייתה סקלופיני עוף עם דוקסל פטריות (לא להיבהל - פשוט פטריות קצוצות) ותרד במעטפת פילו (89 ₪). כמו כל המנות הקודמות, גם מנה זו הייתה מעוצבת להפליא וגדולה מאוד. מידת ההכנה הייתה מושלמת - שוב עוף שנשאר עסיסי, מילוי נהדר, עטיפת פילו קריספית והכל מונח על פירה. העיקרית השניה, צ'יפורה ים סוף (דניס) במעטפת מלח (139 ₪) הפתיעה אותנו בצורת ההגשה שלה - הדג נאפה כשכולו מכוסה במלח גס. לפני ההגשה הוסר כל המלח מחלקו העליון והוא הונח על הצלחת בתוך חצי גוש מלח. כך נשאר הדג עסיסי וספוג בטעמי עשבי התיבול בהם הוא מולא.
הגענו לקינוחים, עקב אכילס של כל מטבח בשרי כשר. עוגת ביסקוויטים ששחתה בתוך מרק של שוקולד חם הייתה מצליחה לעבור את מחסום הכשרות, לולא גלידת הדלעת והל, שנעשית במקום, שהייתה מעניינת אך הורגש בה אלמנט הפרווה (28 ₪). לעומתה, מנה שלא ניסתה לערב חלביות הייתה נחמדה מאוד - סורבה קוקוס עם טראפלס שוקולד שעליהם מזגה המלצרית אספרסו חם (28 ₪).
אין ספק שטוקופיה היא אחת המסעדות הכשרות הטובות שאכלתי בהן. העיצוב, האווירה וכמובן האוכל, כולם גרמו לי לרצות לחזור. ואני אחזור.

 

* הכותב היה אורח המקום.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
טוקופיה בנס ציונה
053-9415906

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
סילבסטר כשר
Whitehall - מקצועני הבשר
גן עדן בדיאבלו
NG. גבר. אישה. בשר
הו ברצלונה ברצלונה
שירת הטורטייה
רמת החי"ל 90210
רמת החי"ל 90210
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר