נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אחד מסימני הזיקנה הראשונים הוא חוסר המודעות לקיום חופש. כך קרה באמצעו של סתם עוד שבוע, עת שמתי פעמיי אל מתחם הסינמה סיטי השוקק, ולא הבנתי על מה המהומה: מחלקים משהו חינם? שליחות קטלנית 4 התברר כשובר קופות היסטרי? לא, פשוט אין בית ספר מחר. או אז היכה בי שמחר אין לימודים ושמכל בני התשחורת שצבאו על המקום, המתלבטים אם ללכת לרובוטריקים החדש או לשלוח SMS, נותר נווה מדבר בודד לבוגרי תיכון וצפונה - הפאב האירי 'טמפל בר'.

בעקרון, כזללן חובב יש לי השגות על מיקום מסבאה בטבורו של קניון לכל המשפחה, וכשוחר קולנוע צורמת לי צריכת תרבות במרכז קניות; במקרה דנן, השידוך מתקבל על הדעת - בין מרכז המבקרים של תנובה לבובות בגודל טבעי של זאב רווח, מתבקשת פינה שתספק קצת אלכוהול.

בכניסה לטמפל בר, המתין בקוצר רוח ידידי שמטעמים שמיד יובנו העדיף להישאר בעילום שם. "אתה לא מאמין" פצח, "כבר שבועיים אני מקבל טלפונים משיחות לא מזוהות. פעם בערב, פעם בבוקר... כל היום משגעים אותי". "נו, ומי זה?" שאלתי. "השתגעת, לא עניתי, זה בטח מהמילואים". "שטויות" פטרתי אותו, אך הפרנואיד בשלו, התעקש שנתיישב בקצה הבר העמוס ושנתחיל לשתות כבר.

להתחיל לשתות? לא כל כך פשוט. 23 ברזי בירה מציע הטמפל בר, כאשר לצד החשודים הרגילים בחביות ארצנו, קיים מבחר עצום של בירות מסביב לעולם, בירות בטעמי פירות ואפילו בירה אורגנית! מנגד, יצוג מקומי, בדמות איזו גולדסטאר נניח, נעדר. תקווה ציונית נתלתה במותג הבית -Temple Bar Draft Beer - אולם הלאגר הבהיר והמוצלח מזוקק בכלל בבלגיה ולא באיזה מרתף בואכה צומת גלילות. מדי חודש נבחרות שתי בירות ומוצעות במחירי מבצע, כדי שחלילה לא ישעמם לציבור השתיינים.

מסוחררים מההיצע, נגשנו לסדרת טעימות קצרה, בסופה הוחלט על שליש מק שוף, בעלת סימן ההיכר של הגמד הבלגי (32 ₪), וחצי סאן מיגל 1516 (28 ₪) הספרדית, המקיימת את חוק טוהר הבירה הגרמני מהמאה ה-16, ומכאן שמה. עם הבירות קיבלנו זרם שוטף של מנצ'יס משובחים קלויים בסויה, פלוס קערת כרוב וגזר מוחמצים על פי מתכון אירי עתיק.

הפרנואיד לא מרוצה. "המלצרית הזאת לא נראית לך כמו קצינת קישור?" אמר על הבחורה התמימה שהגישה לנו זוג תפריטים. "תאכל משהו, תירגע" אמרתי; "איך אפשר להירגע" דרש, "כשמטר מאיתנו שוכן מחנה גלילות?". טיעון משכנע, אלמלא הבחור שירת כשק"מיסט בשלישות.

רוחות הקרב צוננו זמנית עם הגעתו של פאי הרועים האירי (59 ₪) - קדירת בקר עשירה, האפויה במעטה פירה תפוח אדמה. המנה הביתית-שורשית מתעלה מעל שגרת נשנושי הפאבים והיא אחת מח"י תבשילים מייד אין דבלין שניתן למצוא בתפריט. טוב יעשו בטמפל בר אם ימשיכו לפתח את המטבח האירי, אותו הם מתיימרים לייצג, שהרי זהו הקלף שלהם על ליבו של השתיין הארצישראלי. מצד שני, גם ההמבורגר (55 ₪), בן זוגה הקלאסי של הבירה היה לא רע, לרבות הצ'יפס הבלגי הצמוד, דהיינו, צ'יפס עם מיונז.

שני שליש אל עומק הצלחת, כמה חבר'ה שהחליטו שהם להקה התחילו לנגן קאברים למוסיקה קלטית מסורתית - מסיימון וגרפונקל ועד כוורת. "הלהקה מאירלנד מופיעה בימי שני" הבהירו מהבר. את ההרמוניות הווקאליות קוטע צלצול הטלפון של המשתמט, שמביט בו באימה; "חסוי!" הוא משתנק. אולי מחפשים אותך מחו"ל, ניסיתי להסביר, אך הוא מזמן משוכנע שאנחנו מוקפים בסמויים.

קצת אלכוהול אף פעם לא הזיק לחרדות, אז הזמנו סבב בירות שני - אחת כוס ענקית, מלאה ב-650 מ"ל של הוגרדן (32 ₪), בירת חיטה לבנה מארצות השפלה עם 4.6% אלכוהול, שהפרנואיד מציין כדלילה מדי לטעמו; ואחד בקבוק מעוצב של שימאיי בלו 9% (37 ₪) - אייל כהה עם ניחוח קל של צימוקים, המזוקק במבשלת נזירים בלגיים חברי המסדר הטראפיסטי. לא פחות.

הרושם שמתגבש הוא שהטמפל בר מביני עניין רציניים בבירה, בירה ובירה. השירות לעילא, כל בירה נמזגת בכוס המתאימה, כל קצף נמדד בשבע עיניים וכל קוקטייל מוכן בתמהיל המדויק. באופן אירוני, יחסית לפאב אירי (אליבא דטמפל) ניכרת מאוד השפעת הכיבוש הפלמי. כנראה בר בלגי לא נשמע סקסי מספיק. מזל שבטלוויזיה הוקרן מופע של ריבר דאנס.

למנה אחרונה נשמענו להמלצת הברמנית וזכינו בבננות משולהבות, שוחות ברום יחד עם מרנג וכדור גלידת וניל (35 ₪). הקינוח טעים להפליא אך מתוק כמו הגיהינום, ושתי כוסיות בלאק אנד וויט (12 ₪ במבצע) נשלחו למערכה, להשיב את החיך לכיוון הנכון.

לא הספקנו לדרוש עוד כוסית ולהודות על ערב מהנה, ולפתע שני קציני מצ"ח זינקו מאחורי הדלפק. "בחיים לא תתפסו אותי פיכח!" זעק העריק וקפץ מכסאו, רץ שני מטר, גיהק, נתקל במגש עמוס כוסות גינס ומעד. "הוא גם אמר שהצ'יפס שמנוני!" דיווחתי לשוטרים. את שארית החופש הגדול הוא כבר יבלה מאחורי סורג ובריח, סופר את הימים עד ששליחות קטלנית 4 ייצא ב-DVD.

 

* הכותב היה אורח המקום. 

* רוצים גם אתם לאכול ולשתות בטמפל בר? לחצו כאן וקבלו קופון שווה במיוחד.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של עפר פרלמן

הברירה הטבעית של אגאדיר
סיכום ראיון במקסיקנה
מושב החורף של חנדלה
אוברג'ין - יוקרה היא לא מילה גסה
שתיקות לא מביכות ב-XO
נעיצות שיניים באסתר
עסקים כרגיל בטנדורי
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר