נגישות
נגישות

הברירה הטבעית של אגאדיר

אגאדיר היא חברתן הטובה ביותר של הפרות, לדעתו של עפר פרלמן. היא עושה להן שירות נהדר ומפרגנת להן בהמבורגרים הכי טובים שיש. שיבואו בטענות רק לעצמן

מסעדה ביום המסעדות של rest
עפר פרלמן
עפר פרלמן
תאריך פרסום: 17/06/2012, 12:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אדון עולם בירך את ברואיו בשלל מנגנונים לשרוד את הברירה הטבעית: לקרנף נתן קרן מאיימת, הבואש ניחן בניחוח מרתיע, האיילה בקלות רגליים וכן הלאה. אבל הפרה? הדרך היחידה של בעל חיים בטלן זה להתגונן מפני טורף, היא צליית בשרו זמן ממושך מדי. במסעדת 'אגאדיר' הפנימו היטב את חוקי טבע ומגשימים את יעודן של הפרות בצורה הטובה ביותר - המבורגרים.
על רשת אגאדיר אין צורך להרחיב: שישה סניפים, מהרצליה ועד אילת, המציגים תפריט על טהרת הבשר, בשר ובשר, תוך התמחות בגרסתו הקצוצה בלחמניה.

אל הסניף בנמל תל אביב יצאתי מלווה בידידי הקרניבור, סמכות עליונה בבשרים וביורדי-ים. לא הספקנו להתמקם על הבר וטל - הברמן המהולל שילווה אותנו למשך כל הערב - השקה אותנו במיץ תפוזים סחוט (12 ₪) לפתיחת התאבון וגזוז משמש (11 ₪) כהוקרה לאייטיז. ממרום מושבנו סקרנו את המקום. בשעת הערב המוקדמת נכחו על הבר בעיקר זוגות מבוגרים, את השולחנות מסביב פרנסו משפחות עם ילדים, שבתוספת הוילונות הכבדים ופס הקול האקלקטי ברקע העניקו למקום חזות אלגנטית-עממית. הקהל הצעיר יותר, הובהר לנו, נוהר בעיקר לקראת חצות בעקבות מבצעי הלילה. לאכזבתי, דייגים מהמזח הסמוך לא נצפו במקום.

המנות הראשונות החלו לזרום: סיגרים שמנונים ונהדרים ממולאים בשר כבש (27 ₪); חציל בלאדי (24 ₪), שהשילוב המנצח שלו עם גבינת הפטה הזכיר סביח תל אביבי ידוע; טחינה בהירה עם שיני שום שלמות וגרגירי חומוס (23 ₪), שטפטפה על חולצתי בנונשלנטיות כתו-תקן לאיכות. "שום זה נהדר!" הכריז הקרניבור בפה מלא ובצע עוד חתיכה מהלחם המרוקאי (13 ₪) שנאפה במקום יום-יום על פי מתכון מקורי. את המנות שטפנו עם כוס ויינה סול, יין לבן ספרדי (28 ₪) וקוקטייל תות-א-פרז (33 ₪), שהיה חביב, על אף הסתייגותי מאלכוהול מתקתק.

בעקבות שפע המנות הראשונות, נקטנו בצעד נון-קונפורמיסטי והחלטנו לוותר על התוספות במנות העיקריות - צ'יפס וחבריו סתם מפריעים בדרך לבשר. כדי להנעים את ההמתנה לעיקריות, טל הברמן מכין לנו פרוזן מוחיטו (33 ₪) שופע עלי נענע אם כי חלש אלכוהולית ומספק סקופ סנסציוני אודות הסביח המיתולוגי של עובד, שמסתבר שבכלל התחיל כדוכן נקניקיות.

טרם התאוששנו מההלם ומנת הדגל החדשה של אגאדיר נחתה על הבר: המבורגר דיאנא (46 ₪), על שם המסעדה הנצרתית הידועה, 250 גרם של בשר טלה ובקר, יריבים מרים שכעת מתאחדים תחת פרוסת מלפפון חמוץ. מלבד הבשר המצוין שנטחן פעמיים ביום, המנה מחוזקת ברוטב איולי חריף ובלימון כבוש שהתברר כהברקה חמצמצה יוצאת מהכלל. נראה שכמו הספרדי הכפול המיתולוגי, עולם ההמבורגרים המקומי יתחלק ל'לפני' ו'אחרי' הופעת הדיאנא.
העיקרית השניה, בייבי אגאדיר (54 ₪), היא מנה חדשה וקצת פחות מוצלחת לטעמנו, שנבחנת בינתיים רק בסניף הנמל ועדיין לא חדרה רשמית לתפריט הרשת. מדובר בשלושה המבורגרונים בני 70 גרם, המעוטרים בבצל מטוגן, פטריות וגוואקמולה. הם מגיעים ארוזים בלחמניות קטנות ומתוקות (ראש השנה שיק) שהקרניבור ואנוכי סברנו כאיש אחד שפריכוּת היתר לצד טעמן הדומיננטי מאפילים על הבשר, וחבל. התפריט באגאדיר דינמי ומשתנה מדי פעם בהתאם לפידבקים מהסועדים, שמחלחלים מעלה דרך המלצרים עד מנהלי הסניפים ובעל הבית. בחודשים הקרובים, ככה מספרים, המנה תגיע ליתר סניפי הרשת.

עבור השלב השלישי בסעודה גייסנו את תפריט הקינוחים, שכולם מוכנים אקסקלוסיבית לרשת. שטרויזל תות (29 ₪, יש גם בננה), מן עוגת פירורים וקצפת עם שם של דמות באגדת-עם אנטישמית, נטרף באכזריות רק כדי לפנות מקום לבונבוניירת פרלינים מושחתת (29 ₪), פרי מוחה הקודח של קונדיטורית הבית. הפוך קטן (11 ₪) וסנגריה חמה (26 ₪) המורכבת מסיידר חם, יין אדום ופירות טריים, סגרו לנו את הערב עם חיוך שבע על השפתיים.

בשארית כוחותיי ברכתי את הצוות על השירות האישי המעולה, תוך ניסיון כושל לגלגל את הקרניבור מכסאו בעודו ממלמל משהו על "חוויה למהדרין". נותר רק להצטער על גורל הפרות התמימות, שאולי יתנחמו בידיעה שבמותן ציוו עלינו ארוחה משביעה ויוצאת מן הכלל. הן יכולות לבוא בטענות רק לעצמן.

 

* הכותב היה אורח המקום.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של עפר פרלמן

טמפל בר - מקדש הבירה
סיכום ראיון במקסיקנה
מושב החורף של חנדלה
אוברג'ין - יוקרה היא לא מילה גסה
שתיקות לא מביכות ב-XO
נעיצות שיניים באסתר
עסקים כרגיל בטנדורי
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר