נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

סקר קצר ופיקטיבי שערכתי הביא לממצאים שכ-90% מהישראלים אוחזים בדוד מאמריקה, כשאצל 85% מתוכם הדוד הנ"ל מתגורר בניו ג'רזי. כיוון שבתוך עמי אנוכי יושב, לא זאת בלבד שבורכתי בדוד ג'רזאי, אלא אף שביתו הצעירה, שיש המכנים אותה בת דודי, קפצה לביקור בארץ לרגל החנוכה. בפרץ אדיבות בלתי מוסבר החלטתי לגאול אותה ממסלול הכותל/דודות/דודו אהרון בהיכל התרבות, ולהזמינה לאיזו ארוחת ערב טובה. שעה נקבעה, מקומות הוזמנו – ואז היא הודיעה שהיא לא יכולה להגיע. אבל אני רעב, ניסיתי לשכנעה ללא הצלחה, אולם התיירת התנצלה שנית ומילמלה משהו על שפגה לה הויזה.

כיוון שבאמת הייתי רעב, האדיבות המשפחתית חזרה אלי כבומרג, עת התקשרתי לבן דודי מהקריות שקפץ לביקור, סתם כי היה יום שלישי. מדוע בומרג? כי מלבד סבא ודוד באמריקה, לי ולאיש קריות אין ולו דבר בודד במשותף. למזלי מקום המפגש נקבע ב-'XO בר בורגר' הרמת שרוני, שם ידעתי שנהיה עסוקים מעל הראש בלעיסה שלא תשאיר מקום לשתיקות מביכות.

ה-XO שוכן במרכז הרחוב הראשי של רמת השרון, שזרים יופתעו מהמגוון הקולינרי אותו הוא מציע. בלי לאבד זמן ומחשש מדיון נוסף במזג האוויר, מיהרנו להזמין: רביעיית קובה בטחינה (18 ₪), סלט XO (48 ₪) ושני בקבוקי קולה (11 ₪). בעוד הקרייתאי פורר בתיאבון את הקובה, הסלט התברר כלהיט - עלי בייבי, פרוסות חזה עוף עסיסיות מוקפצות, בצל ושקדים קלויים, הכל בתיבול רוטב וינגרט-חרדל נהדר, פלוס גרסת המקום ללחם - לחמנית המבורגר קלויה משוחה בשמן זית.

מבט מעמיק בהמשך התפריט גילה מצב מעט אבסורדי, בו רוב המנות מגיעות מעולם העופות -  סטייק פרגית, שניצל בשומשום, כנפיים חריפות - למרות שהאוכל המרכזי כאן הוא המבורגרים בשלל גדלים, הניצלים מטון וחצי פרות פתיות מדי חודש. לא תמצאו כאן בעתיד הקרוב שיפודים או חס וחלילה חומוס, פה זה בר בורגר למהדרין, ברור? לו רק הבת של הדוד מאמריקה הייתה מגיעה, מגלה את הגרסה המקומית לבר שכונתי עם בשר ראוי, לקוחות בטרנינג ומוזיקה טובה.

עד שהסיבות המרכזיות למענן התכנסנו תצאנה מהמטבח, נאלצנו להפעיל לחץ מתון על הצוות בשביל שידליקו עבורנו את הטלוויזיה על ליגת האלופות, כמכשול נוסף לשיחת חולין מיותרת. טרם הספקנו לומר מודי בראון, ושני המבורגרים שמנמנים התקרבו לעברנו. בן הדוד שמע לעצת המארחים והסתער על החבר החדש במטבח, המבורגר טלה (39 ₪), ואילו הח"מ בחר בהמבורגר 200 גרם (32 ₪) בתוספת חמאת בזיליקום (5 ₪) וגבינת עיזים (10 ₪).

עקב בעיות כולסטרול בצד שלו במשפחה, הזמנו סלט ירקות קצוץ קטן (16 ₪). בצד שלי הכולסטרול דווקא יופי (אנחנו מתמחים בבריחת סידן) ולצד הבשר קיבלתי לא רק צלחת צ'יפס פריך ומלוח (14 ₪), אלא גם אחת עם תפוחי אדמה מפולפלים ואפויים בתנור (14 ₪).

על אף שהגבינה העזה התגלתה למרות (או שמא בזכות?) טעמה הדומיננטי כשותפה מושלמת לקציצה המדממת למחצה, לא יכולתי לסבול את החיוך שעל שפתי בן הדוד, והגנבתי מספר ביסים בריאים בטלה שלו. העסק אובחן כלא יותר מקבב משודרג, אבחנה שזכתה לאישוש מצד השפית שהמליצה להצמיד למנה קערת טחינה. קבב משודרג היטב, עם לחמניה טריה, תבלון על סף הפיקנטי וכל השאר, אבל בכל זאת, קבב.

האורח מהקריות לא נשאר אדיש לפלישה, התעלם מאזהרות הרופאים וליהטט בין הצלחות משל היה אבי נמני המדלג בין חתונות לבר מצוות, לוקח עוד שלוק מהגולדסטאר (20 ₪) ומותיר אותי לנשנש כמו ילד מהסלט.

הכדורגל נגמר. הדפנו את הצלחות הריקות מעלינו, בוהים דודן ברעהו דקות ארוכות בעיניים מזוגגות מפחמימות, שלראשונה לא הביעו חוסר עניין הדדי אלא שובע וגאוות יחידה. האידיליה המשיכה עמוק לשלב הקינוחים, עת לגמנו הפוך גדול (14 ₪), אספרסו קצר (7 ₪) וחלקנו בשתיקה עם בעלת הבית החיננית פרוסת מעולה של שילה (25 ₪), קרי בראוני'ז אגוזים מצופים קרם ריבת חלב ואספרסו.

"אז מה, אומרים שיש סיכוי לגשם השבוע" מילמל הקרייתי כשדידינו החוצה. "הס" השבתי, "אין צורך". מעתה, כשניפגש באזכרות המשפחתיות, לא נצטרך להחליף עוד דברי נימוסין ריקים. פשוט נהנהן בדממה וניזכר ב-XO בר בורגר.

 

* הכותב היה אורח המקום.

* רוצים גם אתם לאכול ב-XO בר בורגר? לחצו כאן לקבלת קופון שווה במיוחד.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של עפר פרלמן

הברירה הטבעית של אגאדיר
טמפל בר - מקדש הבירה
סיכום ראיון במקסיקנה
מושב החורף של חנדלה
אוברג'ין - יוקרה היא לא מילה גסה
נעיצות שיניים באסתר
עסקים כרגיל בטנדורי
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר