נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

נעים להכיר

מי לא מכיר את הסיפור על המסעדה הכי טובה בעולם שנמצאת באיזה כפר טוסקני או מקום נידח אחר שרק מי שמספר לך עליה מכיר? כן, ברור, הוא הגיע אליה במקרה בדרך לא דרך, לפעמים יש שם איזו מכונית ישנה שנתקעה ואז, באמצע שום מקום, מבנה קטן, חציר וכמה פרות בחצר, אדון צנום וגברת חייכנית שלא מדברים מילה אנגלית ומפה לשם - הארוחה הכי טובה שיצא לו לאכול. כמובן שאין לכם סיכוי להגיע לשם, אבל תאמינו לו - אין דברים כאלה. אז גם לי יש סיפור כזה, אבל לא על מקום נידח באיטליה אלא על מקום מקסים בארץ, בדרך לעכו, בקיבוץ יסעור. ת'כלס, זה מפתיע לא פחות מלהיתקל במסעדה מדהימה באמצע שומקום. אז לשם הגענו אבא ואני ושם חלפנו על פני המזרקה בשביל הגישה ומפה לשם נכנסנו למסעדה איטלקית מופלאה ושמה בישראל - ליליאנה.

האיש שלנו

לב המקום הוא בר עץ כהה שבתוכו עומל עופר רוט על המטעמים המשובחים שלו. הלקוחות שישבו על הבר או שסתם יבואו להציץ יזכו לסדנת בישול חינם. החסילונים הטריים העצומים יונחו על הגריל בשעה שהוא יניח את האנטיפסטי על צלחת אחת ויבדוק אם הפסטה מוכנה בסיר הגדול באחת מששת ידיו (לא הספקתי לספור בדיוק) ובאחרת יקפיץ מחבת עם רוטב עגבניות כשאפילו טיפונת אחת לא תכתים את המדים הנקיים שלו (קירות מטבחי מתקנאים...) מאחוריו לא מעט שנים של עשייה קולינרית אך בעיקר בתחום הייעוץ וההכוונה או בתור שף פרטי לאנשים שחיים כמו שצריך, מדריך בסדנאות בישול או מעביר ערבים חווייתיים. מסעדת ליליאנה היא הבייבי הפרטי שלו ובה הוא עושה כבוד למטבח האיטלקי ולליליאנה עליה השלום, חמותו. עופר הדגיש שבראש ובראשונה המקום קיים בשביל הנשמה שלו (הרבה לפני הכסף) והמרוויחים הגדולים הם אנחנו. אם תצליחו לתפוס את עופר ולו לכמה רגעים כשהוא לא עסוק בהקפצה, אידוי, טיגון, ערבוב, קישוט, קיצוץ וכיו"ב תזכו לשמוע סיפורים מדהימים וחוויות קולינריות לא שגרתיות כמו על הדרך שבה השיג את המתכון למרינדה הסודית של הביסטקה אלה פיורנטינה. זה עירב משטרה, אהבה אינסופית למקצוע והרבה נחישות אבל אני לא רוצה להרוס לכם, עדיף לשמוע אותו מספר את זה.

אווירה ואטמוספירה

כבר בצעד הראשון בתוך חלל המסעדה מרגישים איטליה. מהרמקולים בוקעת מוזיקה איטלקית עכשווית יותר ועכשווית פחות, במסגרות עץ נתונות תמונות שחור-לבן של איטליה ושל המשפחה של אשתו של עופר, שאגב ביתו, הגר, מנהלת את המסעדה. רצפת הפרקט מביטה על תקרת העץ הכהה, שולחנות המסעדה מכוסים מפות משבצות באדום-לבן ומכיוון הבר עולים ניחוחות שגורמים לך פשוט לחייך ולרייר, לרייר ולחייך. ואז לרייר עוד קצת. על כל שולחן כנהוג ניצב בקבוק יין והמבצע המטורף לחלוטין של כוס יין הבית ב-15 ₪ ומזיגה חופשית שלו ב-20 ₪ עושה שמח בכל שולחן, במיוחד כשמדובר ביין fusion של סגל. יין מעורבב, צעיר ורענן שנמזג כשהוא צונן. בעבר המקום שימש כפאב ואולי הרוח הבליינית השמחה שהשאיר אחריו נשארה בחלל המסעדה כי במבט חטוף על פרצופי הסועדים ניתן לראות שכולם מחייכים חיוכים רחבים. מצד שני, זה ככל הנראה קשור יותר לאוכל המושלם של עופר.

מנה מנצחת

לפני הכל אני חייב לכתוב שהייתי סקפטי מאוד. המחירים בתפריט נמוכים בצורה חריגה מהמקובל במסעדות ארצנו למנות דומות. רק לדוגמה - מנת הסרטנים הממולאים שלי עלתה 70 ₪ בלבד. היו שם שלושה סרטנים יפהפיים שתוכנם כבר הוצא בשבילי ונאפה כשהוא עושה אהבה מתוקה עם חמאה, פרורי לחם, פטרוזיליה ושום וכל העסק הזה הוקרם בפרמזן. יש לי חבר טוב שאלרגי לסרטנים, ביס אחד ויכול לקרות לו משהו חמור, אבל רועי, אני חייב להגיד לך, יש מנות ששוות את הסיכון. אני חייב לכתוב לכם גם על הסקיאצ'טה (28 ₪) שבתרגום חופשי זה עוגה מעוכה שבמקרה הזה עשויה מבצק שמרים. הסקיאצ'טה ממולאת ענבים וגבינת מוצרלה טרייה וכל הכבודה הזו מונחת אחר כבוד על רוטב וניל חם. הנקודה המדהימה היא שהקינוח הזה מבוסס על שמן זית. אפילו על אשכול הענבים המרשים שנח על הצלחת נמזג שמן זית משובח שמיוצר בכפר מרר. לא להאמין כמה זה בא טוב ויותר מזה, טבעי. אבל נראה לי שגולת הכותרת של הארוחה הייתה דווקא הביסטקה אלה פיורנטינה (115 ₪) בליווי ריזוטו שמנת ופרמזן. אבא הגדיר את זה כסטייק האיטלקי האולטימטיבי. הוא צודק, סטייק טי בון של כמעט חצי קילו במרינדה בנוסח הכפרים של טוסקנה (לפרטים שאלו את עופר רוט) עשוי על הגריל. ביס אחד ואתה בטוסקנה, במסעדה שרק אתה מכיר. שני ביסים בתוספת שלוק מהשילוב של המרלו, קברנה פרנק והקברנה סוביניון ביין הבית הצונן ואתה כבר מאמין באמת ובתמים שאתה יכול לנהל שיחה באיטלקית שוטפת עם בעלי הבית. אל תשבו במקום בלי להזמין את הביסטקה ואני פונה גם לצמחונים שבכם.

חשבון בבקשה

סך הכל אחד המקומות שנותנים את התמורה הטובה ביותר למחיר. מבחר אנטיפסטי ירקות (32 ₪), אנטיפסטי פירות ים (49 ₪), פעמיים מזיגה חופשית של יין הבית (40 ₪), סרטנים ממולאים בתנור (70 ₪), ביסטקה אלה פיורנטינה (115 ₪), סקיאצ'טה (28 ₪), טארט נוטלה (32 ₪). סה"כ - 366 ₪ לזוג שיצא מהמקום כשהוא אוחז בבטנו בהנאה ומחייך חיוך עצום אחרי לא מעט פירות ים טריים, בשר איכותי ודי הרבה כוסות יין.

 

* הכותב היה אורח המקום.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר