נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

נעים להכיר

גילוי נאות – אני מכיר את שולה. למען האמת, אחרי הפעם הראשונה שלי במקום בערך כל מי שאני מכיר ערך היכרות עם שולה. אני אוהב את המקום הזה ותמיד שמח לחזור אליו והפעם חזרתי כדי לכתוב עליו גם לאנשים שאני לא מכיר. אז לכל מי שעדיין לא זכה – פארק העסקים הצפוני של קיסריה, קרוב לבנימינה, לזכרון יעקב, בדרך לחיפה או מחיפה – בכל מקרה ולא חשוב מה כיוון הנסיעה - חובה לעצור ולבדוק מה קורה במחבתות של שולה. אני הגעתי הפעם ביום חמישי בערב, שעה עמוסה מן הסתם. תחילת דצמבר, הגשם היכה בעוז ואמא שלי ואני התיישבנו בשולה הלבנה, עטורת תמונות הדייגים. הפלייסמנטים הזוגיים בשולה מעוטרים ציורים נאיביים של פירות ים בדליי עץ ושל דייגים פשוטים שסוחבים את השלל היומי על גבם והשיחה שלנו נתקעת כל כמה שניות כשהמלצריות במקום מניחות על שולחנם של השכנים שלנו צלחות מפתות. אבל כנהוג בשולה, תוך זמן קצר כבר נחתו על שולחננו בבת אחת לא מעט צלוחיות סלטים כשבמרכז סלסלת קש ובתוכה פרוסות עבות של לחם לבן טרי טרי טרי.

אטמוספירה

הקהל בשולה מגוון מאוד, שולחן לידנו פגשתי בחורה שלמדה איתי לפני 15 שנים בחטיבת הביניים. היא עדכנה אותי שכבר שנתיים היא גרה בבנימינה ואין שבוע שהיא לא יושבת בשולה. בהמשך החלל חגגו יומולדת לאיזה סבא בשולחן של עשרה אנשים, שני שולחנות אירחו תיירים סיניים, היו שם עוד כמה מקומיים וכמובן – אנחנו שידענו שצריך להיזהר מאוד עם הראשונות, אבל משהו במוזיקה הנעימה, באווירה הכל כך חמימה ביום הכל כך קר הזה גרם לנו להתמסר לחלוטין לכל הצלוחיות שנחתו אחת אחת כמו גשם של הפתעות מידי ליאת, המלצרית המתוקתקת והמוצלחת שלנו. מחית חצילים חריפה אש, סלט איקרא חמצמץ מעולה, דג מטיאס כבוש עם פרוסות בצל לבן, טחינה עם נגיעה של סחוג, גרגרי חומוס מהבילים ברוטב לימוני, סלט סלק בתחמיץ, פרחי כרובית ביוגורט, סלט כרוב אסייתי מתוק מלוח ועוד ועוד ועוד. חיסול שיטתי וממוקד עברו ההפתעות על שולחננו, עד לרמת ניגוב הרוטב עם הפילה של הלחם. את כל זה אני הורדתי עם חצי הוגרדן (22/26 ₪) ואמא עם כוס יין לבן חצי יבש של גמלא ריזלינג (27/90 ₪). ככה צריך לפתוח ארוחת דגים.

מה בצלחת

כשסיימנו עם הראשונות אני המשכתי לפזול לעבר צלחות שנעו במהירות מסחררת בחלל המסעדה. אמא כבר הפגינה סימנים מתקדמים של מלאות ואני יודע שמבחינתה ניתן היה לסיים את הארוחה בשלב הזה. דוגרי, כל כך הרבה מנות עברו עלינו בחלקה הראשון של הארוחה שניתן היה לכתוב לכם רק עליהן, בלי להזכיר אפילו שבגלל שאכלנו אותן כל כך יפה, צ'ופרנו בצלחת ברבוניות מטוגנות על חשבון הבית בזמן שהמתנו לעיקריות. לא פשוט לבחור עיקרית מנצחת בשולה, זו אחת הסיבות שחוזרים אליה שוב ושוב ושוב. בניגוד למסעדות רבות בהן יש לי את המנה המנצחת שלא אחליף לעולם, בשולה תמיד כיף להחליף בעיניים עצומות מנות והפעם בחרתי בריזוטו פירות ים (76 ₪) ואמא שמוצאה הטברייני תמיד עולה בשיחות במסעדות דגים הזמינה פילה מושט על הגריל בחמאת לימון ושמיר (76 ₪). בריזוטו שלי נחו זוג צדפות מרשימות, ראשי קלאמרי למכביר, טבעות קלאמרי וחסילונים וכל זה בתוך ריזוטו שהכיל כמות נדיבה של חמאה וגבינת פרמז'ן. את הרעננות למנה הכבדה הזו העניקו נענע ובצל ירוק קצוץ למרות שת'כלס בדרך כלל כל קשר בין ריזוטו לרעננות מקרי בהחלט... אמא התענגה על הפילה הרך שלה עם החמאה הלימונית שלו ודי הזדעזה מפירות הים שבצלחתי מה שהשאיר אותי עם יותר פירות ים ואתה עם פחות פילה. לקינוח העלמנו מנה מצוינת של קרם פסיפלורה על מרנג נוגט. על הקרם הונחה שכבה של גנאש שוקולד לבן ובפסגה של המבנה הטעים הזה נמרחה שכבה דקיקה של מחית פסיפלורה טרייה. שחיתות רבתי רבותי.

הפרצוף של שולה 

לא פשוט לפענח את הקסם של שולה. נכון, האוכל במקום מצוין, מנה כמו שרימפס ברוטב שמנת רוקפור בהחלט מצדיקה ביקורים חוזרים במקום. גם העובדה ששני אנשים יכולים להעביר ערב משובח במקום בפחות ממאה שקלים לאדם היא עובדה מרנינה, אבל המרכיב החשוב, מבלי לזלזל בכל שאר המרכיבים הוא החומר האנושי. קחו את ליאת המלצרית שלנו לדוגמא. הענייניות שבה הסבירה לנו על המנות השונות, על הרכיבים שלהן, חשפה מלצרית מקצועית שנראה שנמצאת בענף לא מעט זמן ועם זאת לא מגלה סימני שחיקה. להפך, החיוך שלה נראה אותנטי למדי ונראה כאילו היא נהנית מכל רגע במשמרת שלה. גם כשביקשנו ממלצרית חולפת עוד כוס בירה נענינו בחיוך גדול והסלטים שלנו מולאו בלי שנצטרך לבקש זאת. הברבוניות על חשבון הבית, הכנסת האורחים הלבבית בדלת הכניסה, כל אלה גורמים לך להרגיש רצוי אצל שולה ובעולם המסעדנות של ימינו אין זו הרגשה מובנת מאליה.

חשבון בבקשה

יין לבן גמלא רילינג (27 ₪), פעמיים הוגרדן (42 ₪), פילה מושט על הגריל בחמאת לימון ושמיר (76 ₪), ריזוטו פיאות ים (76 ₪), קרם ברולה (29 ₪), פסיפלורה שוקולד לבן (32 ₪), אספרסו של Primo Aroma (9 ₪) ותה עם נענע (9 ₪). סה"כ – 300 ₪ לזוג שאכל המון (בעיקר אני) ושלקח לו המון זמן לקום מהשולחן. מזל שכיף לשבת בשולה גם אחרי האוכל.

*כתבה פירסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
שולה בקיסריה
053-9441589

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר