נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

נעים להכיר

כמה פעמים יצא לכם לפגוש מישהו או להגיע למקום כלשהו ולהרגיש שמצאתם משהו שחיפשתם זמן רב אך עד עתה לא ידעתם לשים עליו את האצבע במדויק? לי אישית זה קרה פעמים ספורות בחיים: עם הבחור שלי, עם הדירה בה אני מתגוררת בימים אלו וכשהחזקתי בפעם הראשונה מצלמה, ועכשיו זה קרה לי שוב בקיטשן מרקט. אני לא בנאדם שקל לו להרגיש בנוח במקומות לא מוכרים, אך משהו בתמהיל של האווירה שנוצרה שם, חומרי הגלם האיכותיים והכישרון של השף, הצליח לייצר אצלי לערב אחד את התחושה הטובה הנדירה הזו.

אבל בואו נחזור רגע לתחילת הערב. רוח תל אביבית קרירה מקפיאה לי את הפנים, בן זוגי מחמם לי את היד, גלי הים מתנפצים על המזח, אנחנו פוסעים לאורך נמל תל אביב לעבר האנגר 12, היכן שממוקם שוק הנמל. בסופן של מדרגות נפרשת לפנינו קיטשן מרקט במלוא הדרה.

D.N.A

המסעדה נפתחה לפני כמעט ארבעה חודשים כשהחזון העומד מול עיניה הוא להעניק לקהל הישראלי והתיירותי חוויה קולינרית איכותית שנותנת הרבה כבוד לחומרי הגלם אשר נרכשים מדי יום משוק הנמל והרבה כבוד לקונספט של סעודה קולינרית משותפת אך כזו שתהיה לא רק איכותית אלא גם קלילה ולא מאיימת או רשמית מדי ותתאים עצמה לקהלים שונים. ואכן, מכל עבר ניתן לצפות ולחוש בהתרחשות קולינרית אחרת.

עיצוב ואווירה

קיטשן מרקט מחולקת לשני חללים: חדר פנימי שמתנגנת בו מוזיקה גבוהה יותר ובקצהו ניצב מטבח פתוח של הפס הקר של המסעדה וחדר חיצוני רווי בחומרי גלם אשר כולל את הפס הקר וויטרינת קינוחים (המיוצרים במקום מדי יום) מפתה במיוחד. במרכזו של כל אחד מהחללים שולחנות עץ רחבים ויפהפיים המחוברים להם יחדיו (וניתנים לפירוק והרכבה במידת הצורך) אשר רוב הזמן יוצרים חיבורים מעניינים בין אנשים. יחד עם ברז בירה המחובר אליו במרכז החלל, תאורה זהובה וחמימה, רצפת עץ, שולחנות כסופים, מפיות כמו של פעם וחלון המשקיף על החלק הכי אירופאי בנמל תל אביב - החלל מייצר את התחושה של סעודה אחת גדולה משותפת ועליזה המלווה באפקט נדיר של 'זרות אינטימית'. מצד אחד אתה מרגיש איכשהו שייך לסועדים האחרים במסעדה ומצד שני, אתה יכול לשבת באינטימיות עם בן/בת זוגך ולהשקיף אל עבר האורות המנצנצים שלחוף הים התיכון.

מנה מנצחת

על המטבח של קיטשן מרקט אמון השף המוכשר יוסי שטרית שהגיע ממסעדת ויולט במושב אודים וברזומה שלו נמצאת גם מסעדת רפאל. השבוע יוצא לאור תפריט חדש ואנו זוכים לטעום ממנו מספר מנות מעניינות וטעימות במיוחד שהמשותף להן הוא הדגש הרב שמוענק לחומרי הגלם, אופן הבישול אשר מביא כל אחד מהם למקסימום, וההגשה האסתטית הנהדרת ויוצאת הדופן של המנות. משמח לגלות שכהמשך לאג'נדה הסוציאלית המאפשרת לאנשים זרים או לקבוצות גדולות לשבת יחד לצד שולחנות גדולים, כך גם נבנה התפריט החדש כשברוב המנות הסועד יכול לבחור את הכמות הרצויה לו.

אז בואו נתחיל: הראשון להגיע - סלט חם של שרימפס ובשר סרטנים עם אספרגוס, בצלי פנינה כבושים ותירס (38/44 ₪) (ישנה אופציה גם לגרסה צמחונית). מדובר בקערה המכילה שילוב של טעמים עדינים; השרימפס הצליחו להתמזג עם ירקות גינה כאפונה וגזר באופן שהעניק להם טעם חדש. בשילוב עם קציפת התירס העדינה הייתה זו מנה מצוינת בה כל אחד מהמרכיבים שמר על זהותו אך גם קיבל טוויסט חדש. לאחר שתטעמו אותה תוכלו גם לבחור לה שם ולהציע אותו בעמוד הפייסבוק של קיטשן מרקט. כהמשך ישיר הגיעה אלינו מנה שנושאת בגאווה את השם: The egg (39 ₪), אשר מלבד ביצה רכה ומקסימה המקבלת בה את מרכז תשומת הלב היא מכילה גם ראגו פטריות טעים, פרמזן ושמן כמהין המסתתרים תחת מעטה של קציפה נהדרת. זוהי מנה שנדמה שלוקחת לטיול ביער עד אירופאי, אם את/ה בעניין של ביצים כמובן. אחריה עלה על שולחננו סלט עגבניות באפלו (32/48 ₪) טרי טרי ומרענן שהכיל שלושה סוגים שונים של עגבניות, מוצרלה, צנונית וזיתים, אך לאור מנת הספיישל: פולנטה פירות ים (53 ₪) לא היה לו סיכוי. לחובבי פירות הים - מדובר במעדן אמיתי - שרימפס וקלמרי גדולים וטריים המוגשים על מחית תירס. עם זאת, המנה הנצחת של הערב בשבילנו הוכתרה ללא עוררין - קוביית טלה בבישול ארוך, שומר מבושל בזעפרן ופירה תפוחי אדמה (42 ₪ ל-100 גרם, כאשר ניתן להזמין גם 150 ו-200 גרם) אשר מוגשת ממש כעוגת שוקולד מפתה כשהיא מלווה בירקות צבעוניים. מדובר בקובייה דחוסה של בשר טלה שעבר בישול של 5-6 שעות, תהליך הפרדה מפרך מהשומן, דחיסה, בישול נוסף וצריבה במחבת. לא אכביר במילים שתפספסנה את הטעם המשובח של הקובייה הזו שעל פניה נראית קטנה ותמימה אך עברה תהליך ארוך של תשומת לב והשקעה והיא גם משביעה. מדובר באחת המנות המצוינות שיצא לנו לפגוש לאחרונה והיא מומלצת בכל פה.

סיום מתוק

כבר הזכרתי בהתחלה את הוויטרינה המפתה שכל אחד מהקינוחים המוצגים בה מיוצר במקום מדי יום ומפתה יותר מהשני. לעצמי בחרתי את עוגת הגבינה היפהפייה - שני פסי גבינה עדינים - האחת קרמית והאחת גבינה אפויה המונחים על מצע פיסטוק ירוק. בן זוגי קיבל אספרסו ברולה - תענוג אמיתי של קערה המכוסה בעוגייה קריספית שלאחר ששוברים אותה צונחת הישר אל עבר מרק קרם ברולה בטעם אספרסו.

שווה במיוחד

קיטשן מרקט נוצרה כך שהיא מתאימה לכל מני תרחישים, שעות ואנשים. בצהריים תוכלו ליהנות מעסקית צהריים שכוללת עיקרית + ראשונה במחיר העיקרית. המחירים נעים בין 58-98 ₪ והמנות המוצעות נגזרות מתפריט הערב. אם תרצו תוכלו להשתתף באחת הסדנאות השוות שנערכות במקום עם שפים חיצוניים, כמו למשל: סדנה יוונית, סדנת בשרים, סדנת שמפניה או סדנת אלכוהול. תוכלו להגיע בשעות שונות של היום לדרינק ומנה מצוינת בצידו, לסעודה בקבוצה גדולה, לארוחה זוגית איכותית במיוחד המשקיפה על הים החורפי או לשבת עם חבר/ה ליד אחד השולחנות הגדולים ולצאת עם כמה חברים חדשים שסעדו לצידכם. אם תרצו לחגוג אירוע פרטי הוא ייתפר במיוחד לפי מידתכם ומבוקשכם. לשם כך תוכלו לסגור את החדר הפנימי (עד 30 איש) או לחגוג במסעדה כולה (עד 100 איש) והכל באווירה המשדרת אוכל מכל כיוון. אנשים שבאמת אוהבים אוכל מאמינים שאוכל הוא שפה שנועדה לחבר בין אנשים. בקיטשן מרקט לא רק מדברים אותה, גם מיישמים.

*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
בריתה לֶבָנה
בריתה לֶבָנה
קדימה פר דרייר
ערב רומנטי בהחלט
לה שוק -טעימה מזמן אחר
דקה מגן עדן
הברברים באים ל-NG
קרוב רחוק
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר