נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מאחור

הפעם נתחיל מהסוף. בעטיפתו האחורית של כל ספר רשום לך תקציר המתמצת את העלילה. כלל ברזל ידוע הוא שברגע שקראת אותן חמקו לך 20 אחוזי מסתורין של הנאה מקריאתו. אולם מכיוון שמדובר במקום המתקרא פר דרייר - שזה "מאחורה" בצרפתית ומדובר באחת מגינות היין הקסומות הנחבאות להן כבר למעלה משנתיים ב-מי היה מאמין-רחוב קינג ג'ורג' הארוך והמכוער בתל אביב ומכיוון שכללי ברזל נועדו להבליט את היוצאים מהכלל, אקדים ואומר: פר דרייר היא גינת יין יפהפייה, מקורה ומחוממת המציעה לבני 30-35+ מקום בילוי אינטימי, נעים, שמח, מאפשר ומזמין. במקום מוגשים למעלה מ-100 סוגי יינות שונים מיקבי בוטיק ישראלים ולא ישראלים לצד 'המתנות המשגעות של השף' – כמו שהן מוגדרות בתפריט.

מסדרון ארוך המתחיל ברחוב קינג ג'ורג' האפרפר מוביל אותך עד לגינה מעוצבת ואינטימית שהיא בדיוק ההפך הגמור מהרחוב התל אביבי. שולחנות מעץ פזורים, אורות כתומים קטנים, פטריות חום, מוזיקת רוק שקטה. הבר הומה, עליז, שקט, שונה לגמרי מרחוב קינג ג'ורג' נטול הצורה. פה אנו יושבים כאילו אנו בצרפת.

למעלה מחמש שנים אני גרה בתל אביב אבל היא בכל פעם ממשיכה להפתיע אותי בברים קטנים שמתחבאים להם בתוך פיצרייה, במועדונים אלטרנטיביים השוכנים בתחתיתן של מדרגות ובגינות יין מסתוריות הנושאות בגאווה שם צרפתי אלטרנטיבי. תל אביב אינה זמינה לכל אחד - צריך לגלות אותה. ולכשמגלים את העיר החבויה לה בתוך העיר היא מחבקת אותך במטעמיה ומנעמיה.

על הבר

אני והבחור מתיישבים על הבר, המחומם והעליז. הברמן (הצרפתי) מוזג לנו יינות. לבחור -

יין צרפתי לבן ונהדר בשם פפנהיים גוורצטרמינר, אלזס (36 ₪ לכוס, 102 ₪ לקראף ו-138 ₪ לבקבוק). היין מתקתק עם נגיעות של מוסקט ופותח לבחור שלי ערב נפלא.

לגברת - יין צרפתי אדום ומפתיע - דומיין גרה סן וינסנט, קוט דה רון וילאג' סיני ארג, עמק הרון, 2009 (32 ₪ לכוס, 78 ₪ לקראף ו-112 ₪ לבקבוק). דובדבן, חמוציות, פירות יער. לוקח לו זמן להיפתח ואז הוא מגיע ובגדול! רווי בטעמים ומשגע.

בקערות

לעומת תפריט היינות העשיר תפריט האוכל מצומצם אך מדויק ומופלא. השף - ז'ורז' טויטו מעיד על עצמו שמבשל רק מה שאוהב. ואת זה למרבה המזל – גם אנחנו אוהבים. סלט קלמרי וארטישוק (43 ₪) חם וצבעוני, אדום-לבן (עגבניות-קלמרי). קלמרי קטנים מהממים וארטישוק מבורך. איזה סלט חם ועליז. קערית נוספת מונחת מולנו - שיפודי סלמון טריאקי (42 ₪) - זוהי בעצם צלוחית סלמון ורדרדה עם אטריות אורז דקות לבנות-שקופות ובוטנים מתקתקים.

בכוסות

כעת אני כבר מסוחררת מעט אך הבחור שלי ממשיך עם כוס יין לבן ניו זילנדי - וילה מריה סוביניון בלאן, פרייבט בין, מרלבורו, ניו זילנד, 2010 (42 ₪ לכוס, 118 ₪ לקראפט ו-156 ₪ לבקבוק). יין נהדר שלא פסק לדבר עליו במשך יומיים.

שווה במיוחד

במקום יש לאונג' V.I.P  מהמם (עד 60 איש) אשר בסופי שבוע עובד כחלק מהמקום ובימי שלישי מתנגנת בו מוזיקת ג'אז חיה. מלבד זאת, תוכלו לזכות ללגום את היינות הנהדרים או לטעום מהמתנות המשגעות של השף כשהם מוצעים ב20% הנחה מדי יום ב-Happy hour המתחוללת מ-19:00 עד 21:00.

מקדימה

אולי זו התקופה: מקומות חבויים מתגלים לנו בבהירות היכן שלא ציפינו, יינות משובחים נמצאים בהישג יד והקשר עם פריז הולך ומתחזק. אין זמן טוב מזה להביט קדימה מהחצר האחורית.

חשבון בבקשה

כוס פפנהיים גוורצטרמינר (36 ₪)

כוס דומיין גרה סן וינסנט, קוט דה רון (32 ₪)

סלט קלמארי וארטישוק (43 ₪)

שיפודי סלמון טריאקי (42 ₪)

כוס וילה מריה סוביניון בלאן (42 ₪)  

סה"כ 195 ₪

*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
בריתה לֶבָנה
בריתה לֶבָנה
ערב רומנטי בהחלט
על השוק מול הים
לה שוק -טעימה מזמן אחר
דקה מגן עדן
הברברים באים ל-NG
קרוב רחוק
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר