נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

זהו ערב תל אביבי חורפי, אנו אוחזים ידיים, פוסעים על מדרכות תל אביביות, חומקים מטיפות סוררות, מהדקים מעיל, כורכים צעיף ונכנסים בחללה האינטימי והחמים של קימל. "רק שלא נתאכזב" לוחש לי בן זוגי, טוב, אולי לא בדיוק לוחש כי אם רועם בקולו הגברי והסקסי. אחרי החוויה השמימית שעברנו שם לפני שנתיים שעד היום חקוקה היטב בבלוטות הטעם שלנו, אני מודה שגם בי מנקרים חששות שמא הביקור הזה לא יוכל להתעלות על הקודם.

D.N.A

אם ביקרתם בקימל בשנים האחרונות ותחזרו אליה כעת, תגלו כי התפריט אותו תפריט, התפאורה הכפרית אותה תפאורה, האווירה חמימה וזהובה ממש כשהייתה ושגם היום, כשלשף המסעדה שאול בן אדרת, יש תחת חסותו גם את קימל בגלבוע (שנפתחה בעמק יזרעאל לפני כשנתיים) ואת התרנגול הכחול (שנפתחה במתחם G בצפון תל אביב לפני כשנה), המסעדה מלאה. כשאני אומרת ששום דבר לא השתנה אני אומרת זאת בחיוב. קימל מתכתבת עם מסעדות קטנות וותיקות בצרפת ובאיטליה. בעולם של שינויים אופנתיים בלתי פוסקים קימל מראה לכולם שהיא מעבר לטרנד זה או אחר השוטף מעת לעת את עולם המסעדנות.

מהו סוד הקסם של קימל? כבר 19 שנה ניצבת לה המסעדה הצרפתית של השף שאול בן אדרת רגע לפני נווה צדק בתוך מבנה משומר בן 129 שנה ומגישה ללקוחותיה הקבועים והמתחדשים חוויה קולינרית איכותית, בזמן שסביבה צצות ונסגרות מסעדות כפטריות אחרי הגשם.

קיץ יפה אחד

לפני שאנו ניגשים לנסות לפצח את סוד הקסם אנו מקרבים אלינו את הקיץ עם שתי מרגריטות פירות יער קפואות וירקרקות המוגשות על חשבון הבית בכוסות גבוהות שמשנות צבען לירוק עם כל סיבוב שמשלימה הקשית. אין כמו מרגריטה קפואה כדי לתת לי תחושת נוכחות במקום המשכנו עם שתי כוסות יין הבית, סאן סימון, האחת (לו) מלאה ביין שרדונה לבן והשנייה (לי) מלאה בבלנד אדום (שתיהן ב-29 ₪ לכוס). הלבן עדין, בעל סיומת חלקה ורגועה בפה ואילו האדום עליז ונעים. אלו המכונים 'יינות הבית' ומוגשים במסעדות ארצנו נוטים לאכזב לעיתים ואילו כאן יינות הבית עולים על כל המצופה. מדובר פשוט ביינות נהדרים.

חוויה בצלחת

את הסעודה אנו פותחים בהמלצת השף עם שקדי עגל נהדרים בגריל על טארט בצק עלים בריבת בצל וקרם שום ענני ומשגע ( 59 ₪) ועם פואה גרה - פטה כבד אווז נימוח בריבת שומר מטריפה וסירופ בלסמי (69 ₪). אני משתגעת תוך שנייה על ריבת השומר שמאפשרת לי ליהנות מהירק עז הטעם ברגיל, כשהוא מעודן ומתקתק. לצידם מוגש לחם הבית עבה, רך וטרי על פלטת עץ מחוספסת ולצידו זיתים מצוינים. בין ביס לדרינק אנו צופים בשאול בן אדרת עובר משולחן לשולחן, לוחץ יד, בודק שהכל בסדר, שהאורחים מרוצים, ושהזוגות מחויכים.

כמובן שמנות הפתיחה אלו רק מעוררות את תאבוננו ואין לנו שום בעיה להמשיך הישר אל המנות העיקריות. נתח קצבים בפלפל, שמנת ועצמות מח (93 ₪) ודג היום - פילה מוסר ים על מצע של לבבות ארטישוק, ברוקולי, שלושה שרימפס וחמאת זעפרן (140 ₪). נתח הקצבים מונח לצד פירה תפוחי אדמה ומח עצם לוהט. פילה מוסר הים צרוב ועסיסי מלווה בתפוח אדמה אדום קריספי, עגבניות, ברוקולי, ארטישוק ירושלמי ותוספת של שרימפס שמחזקת את הקשר הטעמים הרעיוני - איזו צלחת מלבבת! המנות מוגשות באופן אסתטי ויפהפה ומרגשות בעושר טעמן, בחומרי הגלם הטריים ובצבעוניותן. כשמבקשים משאול בן אדרת לדבר על הבישול שלו הוא עונה בכנות: "אני קודם כל מבשל את מה שאני אוהב. מנות שמחות ועשירות בטעמים. במסעדה אני מגיש מנות יחסית פשוטות אך לא כאלו שאנשים יבשלו אותן בבית. בואי נגיד שמלח לא צריך להוסיף למנות שלי".  נכון, הטעמים שמגיש לנו שאול בן אדרת עזים אך הם אינם מתחכמים ונועדו אך ורק להדגיש את הפשטות של חומרי הגלם ולא להתנשא מעליך. אלו הן מנות שמישירות מבט אל הבטן ואל הקיבה. יש משהו שובה לב בפשטות הזו, שבא לך לקחת איתך הביתה, ואם לא אותה, אז לפחות איזו צנצנת של ירקות כבושים שתזכיר לך את מה שחשוב לזכור, לפחות עד הפעם הבאה.

חשבון בבקשה:

שתי כוסות יין הבית, סאן סימון - 29 ₪ לאחת.

שקדי עגל בגריל על טארט בצק עלים בריבת בצל וקרם שום - 59 ₪

פואה גרה - פטה כבד אווז נימוח בריבת שומר וסירופ בלסמי - 69 ₪.

נתח קצבים בפלפל, שמנת ועצמות מח - 93 ₪

דג היום - פילה מוסר ים על מצע של לבבות ארטישוק, ברוקולי, שלושה שרימפס וחמאת זעפרן - 140 ₪.

קרם ברולה ב-4 טעמים: קוקוס, קינמון, שוקולד ואספרסו (44 ₪).

אצבעות שוקולד רושה מרוכז על בסיס קראנץ' אגוזים (39 ₪).

סך הכל: 502 ₪, לא כולל שירות.

להזמנת מקום במסעדה לחצו כאן.

 

* מדור פרסומי.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
בריתה לֶבָנה
בריתה לֶבָנה
קדימה פר דרייר
על השוק מול הים
לה שוק -טעימה מזמן אחר
דקה מגן עדן
הברברים באים ל-NG
קרוב רחוק
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר