נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

D.N.A של המקום

 

חוות הבוקרים היא מסעדת בשרים איכותית, הכי ותיקה ברמת הגולן. בשלוש השנים האחרונות היא פועלת כמסעדה כשרה אשר הצליחה לשמור על רמה גבוהה, למרות שבמכוון לא הוכרזה מעולם כמסעדת שף אלא נשארה קרובה לאדמה- מסעדת בשרים בסגנון אמריקאי- התמחות בבשר טרי שמיושן במקום, אוירה כפרית ואיך לא- סוסים רועים מעבר לחלון. 

היה היה 

פעם כשרצית לאכול סטייק טוב ברמת הגולן, נסעת לקיבוץ מרום גולן. זה התחיל כשהחבר'ה של מרום גולן, הארגנטינאים, עשו על האש, והגישו למילואימניקים שחיפשו לאכול קצת אוכל לא צה"לי. אחר כך הביאו קרון של רכבת שיהיה איפה לשבת כשקר ובסוף הבינו שעלו על רעיון ממש טוב ופתחו את המסעדה. עברו מאז 25 שנה, הקרון עדיין שם, עבר הרחבה ושידרוג, הבשר עדיין מצוין, עם זאת שגם חובשי כיפה זוכים ליהנות ממנו- בזכות ההכשרה שעבר, ויש כבר הרבה יותר ממילואימניקים מקומיים. 

מסביב לה 

חוות הבוקרים היא רק חלק מכפר נופש שלם היושב בתוך קיבוץ מרום גולן. הדרך שהובילה לקיבוץ, בתוך הטבע הבלתי נגמר של הגולן, היוותה את ההכנה המתאימה להפתעה שקידמה את פנינו בדמות צימרים כפריים ציוריים, חוות סוסים, פינת חי קיבוצית והרבה פסלי ענק של חיות עשויות ביד אמן מקומי. הנוף המרהיב המשקיף אל תוך חלונות המסעדה, שעוטה שלג זך בחלק מימי החורף, כל כך קרוב- הושט היד וגע בו, שלא לדבר על הכניסה לתוך המסעדה שעטפה אותנו מיד בחום הכפרי המקומי. 

אווירה של ממש

להכנס ביום חורף קר, רצוי מושלג, לתוך החמימות הכפרית של חוות הבוקרים, זו חוויה שאסור להפסיד. בכניסה למסעדה פסענו מבעד לדלת כבדה המזכירה גם למי שלא ידע, שיש כאן מקום עם היסטוריה והרבה כבוד. המסעדה עצמה בנויה בתוך קרון רכבת גדול, הגג המתעגל של הקרון מיתמר במרכזה. הקירות, התקרה, הרצפה והשולחנות- כולם עשויים עץ, מה שמביא לחוויה אירופאית של דובים ביער. חלונות ענק מחברים את היושבים במסעדה החמימה לנוף החורפי המרשים שמהווה בשביל רוב האזרחים חלום רחוק, כשתאורה נמוכה, צהובה משלימה את התמונה. שידרוגים שנערכו במהלך השנים הגדילו את המקום לשני חללים גדולים, בחלק הראשי, שולחנות ישיבה מעץ טבעי ובו גם קבוע הבר הרחב, המאפשר ישיבה לצידו על כסאות גבוהים. החלק הפנימי בו תקרה מוגבהת עם קורות עץ, נועד בדרך כלל לקבוצות הרבות העוצרות, בהזמנה מראש, לאכול ארוחה בשרית מקומית בדרך לשם או מכאן. 

מנה מנצחת 

כשפתחנו בקרפצ'יו סינטה מיושנת (44 ₪), הבנו כבר שנפלנו טוב. הבורדו הבוהק שחייך אלינו מהמנה הנדיבה הזו, המעוטרת בצלפים ונבטי חמניה, ניבא טובות. כשטעמנו את המעדן, תוצרת בית, התחלנו לריב על כל חתיכה שנשארה. והיו שם הרבה חתיכות. הבנו שיש לנו מתחרה כבד מאד למקום הראשון. במנה העיקרית התחכמתי כהרגלי ודווקא לא הזמנתי סטייק עסיסי כמו הבעל, אלא ברווז ברוטב תפוזים (88 ₪), שהפך עם הביס הראשון שנמס לי בפה, למתחרה רציני בזכות הנימוחות שלו והיותו ספוג ברוטב המתקתק הטעים כל כך באופן מלא והומוגני. כשהגענו למנות האחרונות נאלצנו להתמודד עם קראמבל תפוחים (33 ₪) סוף הדרך שכבר כמעט גנב את ההצגה לכל הארוחה, אבל אז החלטנו לזכור חסד נעורים ולזכות את הקרפצ'יו הנדיב והטעים כל כך במקום הראשון. אתה רואה? לא שכחנו אותך.  

האיש שלנו 

ארי גולנדסקי, שמנהל היום את חוות הבוקרים מכיר את המסעדה עוד הרבה לפני שעשה את התואר שלו בניהול בתי מלון ומסעדות בארה"ב. בפעם הראשונה שהגיע למקום, זה היה כחבר גרעין נח"ל למרום גולן, והוא זוכר היטב את התקופה ההיא. אז אחרי שעבד כמנהל מזון ומשקאות במצפה הימים, נסע לארה"ב שם סיים תואר ראשון בניהול בתי מלון ומסעדות וצבר נסיון בהילטון בוסטון. הוא חזר לארץ ונחת היישר בגרנד פלז'ה בירושלים, מה שהכניס אותו באופן מאד עמוק לכל הנושא של כשרות בתחום המזון. אבל אז, אחרי שנכנס למסלול סמנכ"ל בפלז'ה וניהל את אספרסו בר ברמת אביב הבין פתאום שמה שמתאים לו זה משהו אחר. לפני שלוש שנים לקח את המשפחה להרחבה של מרום גולן ואת ניהול חוות הבוקרים לידיו וסגר מעגל. "המקום נותן לי לשלב את כל הידע שצברתי עד היום- מצד אחד לנהל מסעדה ברמה של א-ל-כרט, מצד שני לשמש כמתחם לאירועים וגם להגיש לאורחי כפר הנופש תפריט מזנונים איכותי וכשר" הוא מספר. 

אז מי מבקר? 

כל תושבי הגולן והגליל העליון, כולל חובשי הכיפות, שרוצים לאכול טוב באווירה הנכונה. מאז הוכשרה המסעדה המקום נפתח גם לקבוצות ולאירועים עם תפריטים מיוחדים סגורים מראש. בנוסף משמש המקום כמסעדת הבית של כפר הנופש המקומי. 

חשבון בבקשה:

קרפצ'יו בקר- פרוסות סינטה עם בזיליקום, צלפים, נבטי חמניות, בלסמי ושמן זית  44 ₪

ליבת חציל בלדי שרוף על להבה עם טחינה וגרגרי רימון  31 ₪

סטייק סינטה 300 גרם        119 ₪

שוק ברווז ברוטב תפוזים     88 ₪

פרלינה- מוס שוקולד אגוזים. 27 ₪

קראמבל תפוחים. 33 ₪

תה עם נענע. 8 ₪

אספרסו. 8 ₪

סה"כ לארוחה זוגית- 358 ₪

 

*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של רוני מ. האס

בוקר הפוך
החולמים של מון שרי
היסטוריה ושלווה ביער
ישראל של פעם בדג דגן
עם הפנים לים
לחוות את הגולן בחוות הג'ילבון
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר