נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

לפני 14 שנה לקחו יוסי וגיטל מקום בקניון נחמיה, השוכן בפאתי קרית שמונה צפונה, והפכו אותו לחלום הפרטי שלהם- מסעדת דגים חלבית עם המון נשמה מרוקאית. לפני שנתיים החליטו לעשות מהפך ולקחו מבנה השוכן ממש במרכז העיר, מקום בו שכן שנים רבות סניף הבורגר ראנץ' המקומי, הם הפכו את המקום על פיו והקימו שם את המסעדה שלהם.

כבר 14 שנה הם מנהלים בצוותא, נשואים אחד לשני ולמסעדה. הוא, אחראי על כל מה שקורה במטבח, בשלן שלמד את  רזי המטבח, חלם על מסעדה בשרית ובסוף התגלגל לחלבית. והיא אחראית על כל מה שקורה מחוץ למטבח- מנהלת, מארחת, לוגיסטיקות. יצא להם מה זה טוב. החלבית הכי בשרנית שראיתם. כל מנה – מלמיליאן. הם מתחלקים בנוכחות במסעדה, כשצריך לבשל- זה הוא. כשגיטל שם, היא מנהלת ומארחת במלוא מובן המילה- נראה שאנשים מגיעים למסעדה לא רק בשביל האוכל הטעים אלא גם לטובת היחס האישי שגיטל חולקת להם בחום ונדיבות.

מנה מנצחת

אולי זה בגלל שהמסעדה חלבית, אבל עם הרבה נשמה מרוקאית, אפילו הסלט קיבל מקום של כבוד, מה זה כבוד, עד כדי כך שהוא נכנס כמתחרה על המקום הראשון. כי סלט למונשרי (62 ₪), כמה נדיב - ככה טעים. ירק טרי, מה זה טרי- מבריק מטריות. חסה, רצועות גזר, פטריות , עגבניות שרי, בתוכם מסתתרים טוסטונים, אגוזים ומסביב עיטורי גבינה, כשעל כל הערימה הגדולה והיפה הזו חולשים טוסטים מצוינים שטרפנו עוד טרם הונחו על השולחן. והרוטב- אם זו לא האהבה למקצוע, אז לא ברור איך רוטב פסטו עושה את העבודה שהביאה אותנו לזלול את הסלט הזה עד עלה החסה האחרון. כשהגיע הקלצונה חצילים (45 ₪)- ביס ראשון והבנו שהתחרות לא פשוטה- ניחוח של סופגנייה חמה נדף מהבצק האפוי במקום, גודלו, פריכותו והמילוי המצוין- חצילים קלויים בתערובת של גבינות כשלצד כל אלה, המטבח הנדיב, לא חסך עלינו ירקות טריים, למעשה סלט מכובד, אישי, מכל הלב. המנה האחרונה , סופלה שוקולד (40 ₪) , הגיע עם שלוש צלוחיות עשירות בגלידה, צלוחית אגוזי מלך וקצפת. מנה שכל ילד היה חולם עליו, אבל אנחנו כמבוגרים, החלטנו להעניק את המקום הראשון בכל זאת לקלצונה הגדול והנימוח. יאמי. אל תוותרו.

ה- D.N.A

מון שרי היא מסעדה כשרה למהדרין, עונה באופן מאד מדויק לצורך של האוכלוסייה המקומית-  כשרה, מרווחת, מיופייפת, עם עוד הרבה חזון של גיטל המנהלת להמשך הטיפוח. המסעדה המרווחת נותנת אפשרות לשבת גם באינטימיות וגם בקבוצות. הרבה רוחב לב שורה במקום- מנות גדולות, טעימות ותמיד עם איזו תוספת או שתיים. ולא פחות חשוב- בשנה וחצי האחרונים הם יושבים ממש באמצע העיר. יש חניה, יש אוטובוס ואפשר אפילו ברגל, מתאים במיוחד לתיירים ומטיילים ובעיקר קהל מקומי, מכל האזור, שמחפש לשבת על מנות חלביות, גדולות וכשרות.

אווירה

הגישה למסעדה מאד נוחה, מהרחוב הראשי עולים היישר למרפסת חיצונית בה אפשר לשבת בימים חמים ולא גשומים. בכניסה למסעדה, מרפסת סגורה המתאימה לימי החורף, כשבמסעדה עצמה שלושה חללים מרווחים. יש הרגשה שזו מסעדה משפחתית, אינטימית, סולידית ובו בזמן המסעדה של החבר'ה- כל חבר'ה שהם, יכולים להיכנס ולקבל את היחס האישי החם הזה- בואו, תרגישו כמו בבית. המסעדה עוד מתהווה מבחינה עיצובית, כשציור הקיר הגדול של אמן מקומי (דוד בכר), ועוד מיני עיטורים ואף ציטוטי חכמה, משווים אוירה של יחס אישי ומזמין.

רק פה

בחודשים האחרונים הצטרפה גיטל, לקבוצה של חלי ממן להורדת משקל והצליחה להשיל 27 ק"ג ממשקלה. היא החליטה לאתגר את עצמה וליצור, בעזרתה האישית של חלי ממן, תפריט נוסף לתפריט הקיים, בו מופיעים מאכלי הבית מופחתי קלוריות- לחם קל, גבינות רזות ועוד. כך היא מאפשרת למי שמעוניין, לאכול טוב- אבל לצאת עם מצפון נקי.

חשבון בבקשה


מרק פטריות בשמנת- 30 ₪

מרק אפונה- 28 ₪

סלט למונשרי גדול- חסה, מלפפונים, עגבניות שרי, גזר, נבטים, אגוזים, קרוטונים וטוסטונים לצידם מוגשת גבינת שמנת ותפו"א אפוי בתנור  62 ₪

קלצונה חצילים- בצק ממולא חצילים קלויים, גבינה בולגרית, גבינה צהובה, רוטב עגבניות ופסטו, מוגש לצד סלט ירקות  45 ₪

ספגטי עגבניות בשמנת- 50 ₪

סופלה שוקולד- עם שלושה כדורי גלידה, אגוזים וקצפת  40 ₪

סה"כ- 255 ₪

להזמנת שולחן במון שרי לחצו כאן.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של רוני מ. האס

בוקר הפוך
היסטוריה ושלווה ביער
הם רוכבים ואוכלים
ישראל של פעם בדג דגן
עם הפנים לים
לחוות את הגולן בחוות הג'ילבון
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר