נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מנה מנצחת

כשהגענו למסעדת הפוך בעפולה הייתה זו מן שעה כזו שלא ידענו אם אנחנו עדיין בקטע של ארוחת בוקר או כבר במקום של ארוחת צהרים. בסוף הבעל הכריע על ארוחת בוקר ואני על מוקפץ א-לה-צהרים שכזה. כשהג'בטה החמה של ארוחת הבוקר (49 ₪) הגיעה לשולחן, כבר הבנו שמדובר במקום שלא פוסח על הפרטים הקטנים; הג'בטה החמה הגיעה עם שני סוגי חמאה: חמאת שום וחמאה רגילה, כמו שאנחנו בדרך כלל נאלצים לבקש במיוחד. לצידם קבלנו ארבעה סוגי גבינות - תלולית גבינת שמנת שום-שמיר ותלולית גבינה לבנה רזה, צהובה ומלוחה, ממרח אבוקדו, טונה מתובלת, זיתים מתובלים וכמות נדיבה של ריבת הבית, אדומה, כמו שאנחנו אוהבים, בעיקר במקומות שלא חושבים על זה שאנחנו רוצים משהו מתוק עם הקפה בסוף.

הבעל שלא הצליח לסיים את כל התוספות, גילה אחרי שסיים את הביצים והסלט הטרי שיחד עם הקפה הוא גם זכאי למאפה מתוק כלשהו - כמעט שהנדיבות הזו הביאה את ארוחת הבקר למקום הראשון אבל אז הגיע המוקפץ שלי. תבינו, הוא לא מופיע בסעיף של הפסטות, למרות שיש בו פסטה. זה היה מוקפץ כל כך מענג שגם הבעל השבע לא הפסיק לגנוב לי מהצד - והוא בכלל לא אוהב פסטות! מוקפץ פנה חלומי (52 ₪), תערובת מנצחת של פסטה פנה, פטריות, עגבניות מיובשות, עגבניות שרי, אגוזי מלך, בצל סגול, קוביות חלומי, פסטו והרוטב, הרוטב, הוא הסוד האמיתי. רוטב מתקתק בצבע מוקה, שלא נותן לך להפסיק לאכול מהמנה הנדיבה הזו. זאת באמת לא פסטה. זו ארוחה.

רגע לפני שויתרנו על מנה אחרונה וקפה, עלה ריח מתקתק מכיוון המטבח שלא הצליח להשאיר אותנו אדישים. גילינו שמכינים פה במקום ופל בלגי. אני כל כך אוהבת ופל בלגי. זו שחיתות שלא נגעתי בה מאז שהייתי נערה, אי אז, ביום גשם קר, בדיזינגוף של פעם. אז נגענו. היה שווה. איך אפשר להתחרות בופל החם היישר מהטוסטר הבלגי בלוויית גלידה קרה, קצפת ותוספת תלתלי חלבה?

קובי, המנהל, שיתף אותנו שהופל כל כך אהוד שיש סיכוי שהוא יכנס כתוספת המתוקה של הקפה בארוחת הבוקר. כבר קצת התבלבלנו. מי יגיע למקום הראשון? ואז החלטנו. מי שהכי עשה לנו את זה, וגרם לנו לרצות לחזור לשם מחר, הייתה הפסטה הזו המוקפצת, עם שלל המתערבבים שבה והרוטב החום המתקתק. אמרתי לכם שהבעל גנב ממני. והוא אפילו לא אוהב פסטה. יש מנצחת.

משקה נבחר

כשבהפוך כותבים מיץ טבעי - מתכוונים לזה. טבעי ועסיסי, סחוט במקום. מיץ תפוזים, לימונדה או גזר, זה גם המיץ שיוגש לכם בארוחת הבוקר, ואם תרצו בלי שום קשר שייק פירות, גם את זה תוכלו לקבל, עם ויטמינים אמיתיים וחסונים.

האיש שלנו

קובי הוא הבן של בעלי המקום. הוא נראה בכלל כמו סטודנט לכלכלה אבל מתנהג כמו אחרון המארחים. לא להאמין שהוא בתפקיד הזה רק חצי שנה. רק מהאופן בו המלצרים דיברו איתנו, בחופשיות, בהתעניינות אמיתית, אפשר היה להבין שמסתובב כאן נועם הליכות. ברור לנו שהוא מבין שהמנה העיקרית צריכה להיות שתרגיש כמו בבית. או יותר נכון כמו בבית של החברים הכי טובים. שנורא מפנקים. וראינו גם איך הוא מתייחס ללקוחות אחרים ולעובדים שלו. זה אמיתי לגמרי. אנחנו חותמים.

מי ומי

הלקוחות של הפוך הם כל מי שמתחשק לו באמצע היום לעשות הפסקה קטנה מהשגרה אבל לא לנסוע בשביל זה שעתיים, או לסוף שבוע ארוך. פשוט לקפוץ מעבר לפינה, להיכנס לאווירה מפנקת של בית מלון, לאכול ארוחת בוקר דשנה, או צהריים לא כבדה, או סתם לנשנש משהו עם חבר/ה. בזמן שהתמסרנו לכיסאות המרופדים, לצלחות ההגשה הענקיות ולשפע שהוגש עליהן צפינו גם בלא מעט חובשי כיפות שהתענגו על המנות החלביות ואנשים ממהרים באמצע היום שנכנסו ויצאו לאחר כמה דקות עם שקיות טייק אוויי.

אווירה ואטמוספירה

כשאתה יושב בהפוך הממוקם בפינה הפנימית של מרכז קניות קטן, אל מול מדשאה ירוקה גדולה ועצי אקליפטוס, אתה מרגיש שאפשר להתנתק מהמולת הרחוב לשעה טובה. כשנפרדים לשלום מהמקום וחוזרים למציאות, די מפתיע להיזכר שלמעשה אנחנו נמצאים שתי דקות ברגל מהתחנה המרכזית של עפולה, או לחילופין, חמש דקות מהקצה הצפוני של כביש הסרגל. זאת אומרת שכשרוצים לעשות הפסקה בדרך צפונה או הפוך, אפשר לפנות לכיוון עפולה, שתי דקות נסיעה ואתם בחניה מסודרת מהעבר השני של המדשאה הגדולה. אוכלים טוב, מקבלים יחס מצוין וממשיכים בדרככם. שבעים, רגועים ומאושרים.

חשבון בבקשה

ארוחת בוקר ישראלית - שתי ביצים, ג'בטה עם חמאה וחמאת שום, גבינת שמנת שום-שמיר, גבינה לבנה רזה, גבינה צהובה וגבינה מלוחה, ממרח אבוקדו, טונה מתובלת, זיתים מתובלים וכמות נדיבה של ריבת הבית אדומה, סלט עלים או ירוק/ ירקות, ברוטב וינגרט, שתייה חמה, כוס מיץ טבעי, קרואסון (חמאה או שוקולד) - 49 ₪.

מוקפץ פנה חלומי - פסטה פנה, פטריות, עגבניות מיובשות, עגבניות שרי, אגוזי מלך, בצל סגול, קוביות חלומי, פסטו ברוטב הבית - 52 ₪.

ופל בלגי עם שלושה כדורי גלידה, קצפת, תלתלי חלווה ורוטב (שוקולד או מייפל) - 46 ₪.

הפוך במאג - 14 ₪.

סך הכל - 161 ₪.

 

* מדור פרסומי.

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של רוני מ. האס

החולמים של מון שרי
היסטוריה ושלווה ביער
הם רוכבים ואוכלים
ישראל של פעם בדג דגן
עם הפנים לים
לחוות את הגולן בחוות הג'ילבון
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר