נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

המבנה בו שוכנת שלו ביער הוקם בשנת 57 על ידי אנשי אגודת השומר, שעשו בו שימוש כבית הארחה לחברי האגודה שביקשו להגיע למקום ולפקוד את קברות חבריהם, בבית הקברות הסמוך. מאז עבר המקום כמה גלגולים – אם כבית תרבות מקומי או כמסעדת שף (צל אורנים) כשבשנת 2000 הוקמה בו שלו ביער. המסעדה שעוצבה באווירה צרפתית, מבוססת מיומה הראשון על הקולינריה הצרפתית הכוללת שיטות עבודה צרפתיות קלאסיות שמביאות לתוצאות או-לה-לה. אגב- ממשיכים לתת כאן כבוד למסורת ופעם בשנה מארחים במקום את צאצאי השומרים לארוחת גורמה תרבותית. 

בדרכים

ה-GPS  קיבל מאיתנו הוראה לא מדויקת ורצה לקחת אותנו לקצה השני של טבעון. התחושה אמרה שהמקום הנטוע עמוק בהסטוריה המקומית דווקא צריך להיות בחלק הקרוב יותר לכניסה הדרומית, בואך בית שערים. למזלנו היינו ערניים ועוד לפני שחלפנו על פני השלט 'שלו ביער', קלטנו  שזה בטח כאן. שעת חשכה, מבנה מאורך עם ניחוח הסטורי הציץ אלינו באור יקרות מעבר למחיצת נוף. שביל העץ מתעקל הוביל אותנו אל מבואה רחבה, כשהתאורה המעטרת את קירות המבנה מבחוץ, עושה לנו הכנה לאווירת לואי ה-16 שמחכה לנו בפנים. אם היינו מספיקים להגיע באור יום, היינו יכולים ליהנות יותר מהיער והטבע והפסל של אלכסנדר זייד ולעשות איזה טיולון לפני הארוחה. אבל לא הספקנו. אז נשאר לנו ליהנות מהאווירה הרומנטית הקסומה לעת לילה שרק התעצמה כשנכנסנו אל תוך המסעדה עצמה.  

המון אווירה

לא ברור אם זה היער בתוכו נטועה המסעדה, המבנה הכבד או העיצוב הצרפתי, בכל מקרה כמו שנכנסנו בדלתות שלו ביער הפכנו אחוזי שלווה רומנטית. אח עצים רחב מימדים בער במרכז האולם המרכזי, והדגיש בעבורנו את ליבותינו הפועמים כמו גם את רוחב הידיים של המקום והמרחק המכובד בין שולחנות הסועדים. המוזיקה הרומנטית, רצפת העץ, התקרה הגבוהה, התאורה הנמוכה המשולבת בתאורת נברשות והקירות הצבועים בצבעי אדמה בהירים המשווים למקום אוירה של פעם, חמה ונעימה עשו את השאר. בתוך כל אלה ניצב הריהוט בסגנון אירופאי, כסאות מרופדים בשונות משתלבת, שולחנות בסגנון של פעם עטויי מפות בד לבנות ועליהן פמוטים כבדים שהזכירו לנו ארמון של צאר רוסי "ספר הציונות הרוסית ממהפכת 1917 עד ימינו" הוא אחד מחומרי הקריאה ההיסטוריים שמצאנו על מדפי הספרים הפזורים ברחבי המסעדה, מה שלא הותיר בנו ספק שהמקום הזה מחובר בחלק מהאמירה שלו לאמא רוסיה. גם התמונות של חברי אגודת השומר המפארות את קירות המסעדה, אנחנו מודים, עשו חלק מהעבודה. 

מנה מנצחת 

המלצרית התעקשה שנטעם במנה הראשונה את זנב העגל עם גליל גרנולה פיקנטי ברוטב צנוברים ושמנת ( 55 ₪ ) לנו זה נשמע מוזר. בכלל לא מפתה. ואנחנו טעינו. כמה טעינו. בחיים עוד לא טעמנו כזה דבר. כל ביס היה חוויה שמשתנה משניה לשניה. ברגע הראשון בלוטות הטעם של המתוקים פעמו במרץ, אבל אז כאילו בהפוכה קפצו להן הבלוטות של המלוח וכשרצינו רגע להירגע ונכנסנו לרגיעה, הסתבר שכל ההקדמה הייתה רק הסחת דעת למתקפה האחרונה הבלתי צפויה בעליל- חריף דוקרני ומפתיע שהגיח באחת בשיר הלל. כל טעימה נוספת, נעשתה בחשש שמא טעינו בפעם הראשונה- אבל לא, זה המשיך לקרות, כמו שעון שוויצרי, צרפתי במקרה הזה, עילוי. 

המנה העיקרית שהפכה מתחרה למקום הראשון, הייתה זו של הבעל- נתח קצבים משובח שהוגש על ניוקי מטוגן ברוטב שמנת , בציר בקר וחלמון ביצה ( 105 ₪), לצידם הונחו אחר כבוד דלעת מטופלת בקפידה עם עוד כמה כתומים ובצל סגול ברוטב חרדלי משהו, כל פריט ביצירה טופל בנפרד ביחס אישי ויצירתיות שהצליחה לשלב בין טעמים מפתיעים ובעלי סתירה פנימית. מנה מצוינת שהיא ארוחה שלמה. אפילו הקינוח הצליח להפתיע אותנו- פחזנית במילוי קציפת דובדבני אמרנה, רגע אחרי שהתענגנו על המתוק הזה, דקרה לנו פתאם תסיסות אלכוהולית בלשון. שוב הם עשו לנו את זה. כמה הפתעות אפשר ביום אחד? אבל למרות שהעיקרית והאחרונה היו בפני עצמן סוף הדרך, נשארנו נאמנים למהפך שעברנו במנת הפתיחה והחלטנו לזכות אותה במקום הראשון. 

יחודיות

"המהפכה הצרפתית" הוא השם שהעניקו מנהלי המקום לארוחות המוגשות כאן בימי שני עד חמישי בין השעות 18:00 -24:00 . מדובר בעסקיות ערב, המבוססות על התפריט הקבוע וכוללות מנה ראשונה, מנה עיקרית ולחם תוצרת בית, במחירים הנעים בין 68 ₪ ל119 ₪ . בשישי-שבת התפריט נפתח לבחירה חופשית על פי המחירים הרגילים.  

האנשים מאחורי הסיפור

רוני וכפיר גליקו, הם זוג נשוי שהחליטו תוך יום אחד בשנת 2008 לקנות את שלו ביער.

רוני, עבדה במסעדה משנת 2000, היא התחילה כמלצרית, התקדמה בסולם התפקידים כשקצת לפני שהחליטו לרכוש את המסעדה היא כבר עבדה כאחראית משמרת. כפיר, האיש שאיתה, עבד אחרי הצבא כמה שנים במסעדנות ובבארים ואז עשה הפסקה והחליט לעשות משהו אחר. הוא עבד ארבע שנים עם נוער בסיכון, עבודה שעושה לו אור בעיניים כשהוא מדבר עליה.  "את המסעדה קנינו ביום אחד, יצאה הצעה למכירה, לרוני היה נראה טבעי שהיא קונה. 10 שנים היא כאן, מכירה הכל. אחרי התייעצות אל תוך הלילה, החלטנו ללכת על זה. בדיוק סיימתי מחזור של נערים בפנימייה וזה היה בשבילי זמן נכון לחזור לתחום המסעדנות". היום הם מנהלים את המקום לבד, יש ביניהם חלוקת תפקידים כשכפיר אחראי על הניהול והלוגיסטיקה ורוני על התפעול. והם מעידים על עצמם שזה עובד מצוין. האמת?- נראה ככה. 

חשבון בבקשה:

זנב עגל וגלילת גרנולה פיקנטית ברוטב צנוברים ושמנת  55 ₪  

פטה כבד עוף עטוף שוקולד לבן בליווי צ'אני מנגו ובצל סגול 40 ₪

נתח קצבים על ניוקי 'שלו ביער' מטוגן ברוטב שמנת , ציר בקר וחלמון ביצה 105 ₪  

קוד (דג לבן) בעלי מנגולד על רושטי תפוחי אדמה ברוטב דלעת ושקדים  98 ₪

פרפה סילאן וחלווה ברוטב סירופ דלעת. 33 ₪

פחזנית במילוי קציפת דובדבני אמרנה. 33 ₪

לוגלילת גרנולה פיקנטית ברוטב צנוברים ושמנת

סה"כ לזוג  374 ₪   

באמצע השבוע כחלק מעסקיות-

עסקית 2- 89 ₪

עסקית 3- 119  ₪

2 מנות עסקיות כתוספת לעסקיות- 50 ₪

סה"כ כעסקיות-   258 ₪

 

*כתבה פרסומית.

להזמנת שולחן בשלו ביער לחצו כאן.

 

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של רוני מ. האס

בוקר הפוך
החולמים של מון שרי
הם רוכבים ואוכלים
ישראל של פעם בדג דגן
עם הפנים לים
לחוות את הגולן בחוות הג'ילבון
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר