נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

נעים להכיר

אחותי חוגגת החודש שלושים וחמישה חורפים. תוסיפו לזה את העובדה שיותר מדי זמן לא יוצא לנו לבלות ביחד לבד, בלי הילדים ותכפילו את זה בעובדה שבשנים האחרונות רוח הקודש שורה עליה והיא מתחזקת לה לאיטה בתרגילים יומיומיים כך שהכשרות הפכה לחלק בלתי נפרד מחייה. אם אתם מבינים דבר או שניים בחשבון פשוט התוצאה שתתקבל אצלכם היא נסיעה רגועה בערב גשום לכיוון נתיב השיירה למסעדת ארנולד'ס. נסיעה שסיפקה לנו זמן לשמוע מוזיקה ביחד, להשלים פערים והכי חשוב – לאכול ארוחת יומולדת כשרה למהדרין ולא פחות חשוב מכך – טעימה פיגוזין. הפעם האחרונה בה אכלתי בארנולד'ס הייתה כמה חודשים אחרי שהמקום נפתח לפני כמעט ארבע שנים. מאז עברו הרבה סטייקים על הגריל של אורי ארנון, השף והבעלים. התפריט התהדק, הבישול, כמו בעבר עדיין מדהים אך השינוי המשמעותי העיקרי אליו שמתי לב הייתה התפוסה. אם בפעם האחרונה בה ישבתי במקום הייתי כמעט הלקוח היחידי, הרי שכשביקרתי במקום עם יעל, לא פשוט היה למצוא עבורנו שולחן. עשרות הפיות שמילאו את חלל העץ המקסים בו שוכנת ארנולד'ס בישרו לנו כי לפנינו ארוחה ששווה נסיעה ארוכה והלא בדיוק לשם כך התכנסנו, אז ניגשנו לשולחן שלנו, אמרתי מזל טוב, היא אמרה תודה והתחלנו לעיין בתפריטים הגדולים.

מה בכוסות

בארנולד'ס בוחרים מדי חודש את היין שיזכה ללוות את המנות המשובחות במקום. בחודש פברואר היה זה בקבוק יין סירה מיקב גמלא. יעל הלכה על כוס מהאדום אדום הזה (30/108) והניחוח המעושן קלות וארומת הפירות האדומים גרמו לה לסומק בלחיים עוד לפני הלגימה הראשונה. אני מצדי הזמנתי בירה ארנולד'ס שמיוצרת במקום על ידי השף המוכשר. הבירה עולה 26 ₪ לכוס והיא מתקתקה ופירותית אבל לא בצורה מוגזמת. יש בה בערך שישה אחוזים של אלכוהול ומאחר והיא ליוותה אותי לאורך כל הערב (שלוש או ארבע פעמים הזמנתי אותה אבל אל תתפסו אותי בכוס) אני יכול לכתוב בלב שלם שהיא בת לוויה מצלחת ביותר לארוחה.

דיל מנצח

בתפריט קיימים שני דילים מזמינים שמתאימים כל אחד לאופי ארוחה שונה. הדיל הראשון עליו ויתרנו הוא ארוחת הבית. בתמורה ל-148 ₪ לסועד תוכלו ליהנות מפוקאצ'ת הבית וממבחר טאפאס, מנה ראשונה ועיקרית לבחירה. מאחר ואנחנו רצינו לדגום מבחר רב של מנות ככל האפשר בחרנו דווקא בארוחת טעימות שמורכבת מדי יום על ידי השף במטרה לתת לסועד להתרשם ממגוון של מנות קטנות. ארוחת טעימות כזו עולה 198 ₪ לסועד ויכולה להימשך זמן לא מועט. אנחנו שהינו במקום למעלה משעתיים ועד שלא ביקשנו/ התחננו שיפסיקו להזרים לנו מנות מהמטבח, לא הפסיקו, מומלץ ביותר.

מה בצלחת

לאורך הארוחה יעל התגלתה כבעייתית מעט באוכל. חשבתי שבזה שהמטבח כשר סגרתי את הפינה ולכן בארוחת הטעימות אמרנו למלצרית שלנו שאין לנו שום הגבלה משום סוג שהוא. למרות זאת, כשהגיעו שקדי העגל הרכים כל כך מבפנים והקריספיים כל כך מבחוץ עטופים בצ'ימיצ'ורי, יעל לא הסכימה לגעת בהם כיוון שהמילה עגל העלתה בה חמלה גדולה כלפי העגל. חמלה או לא, את הרוטב האלוהי שהשאירו אחריהם השקדים היא ניגבה כמו גדולה בעזרת ג'בטת הבית. מקרה דומה אירע כשקיבלנו מנה יוצאת דופן של טוסטים מקורמלים עליהם נחו נתחים שמנמנים של כבד אווז ברוטב פירות יער. יעל אמרה שהיא לא אוכלת אווזים והפעם זה לא הפריע לי בכלל כיוון שכך לי נותר יותר כבד, אבל למראה המבט שעל פניי עם הביס הראשון, החליטה יעל שאולי היא בעצם כן אוכלת אווזים, רק הערב, רק לכבוד היומולדת. ומה אתם יודעים? תוך שניות ספורות המבט התפשט גם על פניה. שילוב של עונג אדיר מהול בשלווה ועווית דבילית. נסו ותראו בעצמכם. לבחור את המנה המנצחת בארנולד'ס משול לבחירת הילד האהוב עליך. זה קשה עד בלתי אפשרי. נסו אתם לבחור למשל בין טורטיות בהן מגולגל אנטריקוט ועוף שהוקפצו ברוטב ברביקיו שהוכן במעשנת הביתית במקום לבין חזה אווז בקלבדוס ובצלצלי שאלוט. אני יודע, בעיה רצינית. בואו נסתפק בכך שאכתוב שאפילו סלט הקינואה הוא חוויה שאסור לפספס ונסגור עניין.

חשבון בבקשה:

ארוחת טעימות לשני סועדים –

פוקאצ'ת הבית, אפויה על חלוקי נחל בליווי פסטו כוסברה, טפנד זיתים ושמן זית עם חומת בלסמי

מבחר טאפאס: לימונים כבושים, משאוושה, עגבניות בדואה (תבלין מצרי מעשה ידי אם השף להתפעל), קרם חצילים, סלט קינואה וסלט פאטוש

טורטיה במילוי נתחי בקר ועוף עסיסיים ברוטב ברביקיו ביתי

שקדי עגל בגריל, עטופים ברוטב צ'ימיצ'ורי

כבד אווז על מצע טוסט נימוח ברוטב פירות יער

פטריות ממולאות בטופו, עשבי תיבול ואגוזים על מצע סלסה שרופה

חזה אווז בקלבדוס ובצלצלי שאלוט

מבחר כדורי סורבה ביתי

פאי תפוחים כפרי עם כדור גלידת וניל תוצרת בית (הקינוח הכשר הכי טוב שנתקלנו בו)

מוס שוקולד ולרונה ופסיפלורה בקונכיית שוקולד מריר חלומי – 396 ₪

שלוש כוסות בירה ארנולד'ס – 78 ₪

יין החודש – 30 ₪

סה"כ – 504 ₪ לארוחת יומולדת כל כך מוצלחת שבקרוב בן במשפחה אחר יזכה לאירוע רב משתתפים במקום אך את זה כבר נשאיר לפעם אחרת.

*כתבה פירסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר