נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

למרות שהייתי בלא מעט מקומות בעולם, אני מודה שבאיטליה טרם יצא לי לבקר אבל כשנכנסתי לקפה מרקו כשברקע מתנגנת לה מוסיקה איטלקית, על כל שולחן מונחת מפה משובצת ונר המשרה אווירה חמימה במרכז, הרגשתי באיטליה. למרות שהמקום נמצא בלב תל אביב נדמה כי המסעדה מנותקת מכל ה"רעש" התל אביבי הטיפוסי, מאפשרת לסועדים להתנתק למספר שעות משגרת היום הדורשת ולעשות טיול תודעתי בארץ אחרת, ארץ המגף.

כמו בסרט
כפי שהייתם מצפים שכל סצנה רומנטית בסרט איטלקי תפתח עם שתי כוסות יין, כך עשינו גם אנחנו כשביקשנו לטעום מזאחורונה פינוגרינג'יו (35 ₪ לכוס), יין איטלקי אותנטי קשה להיגוי אך שווה את הניסיון, "אלה סלוטה" (לחיים באיטלקית) והמנות הראשונות הגיעו לשולחן.

לפתיחה בחרנו במיקס דגי ים (58 ₪), כשבקערה השמחה התערבבו ברבוניות, סרדינים וקלמארי מטוגנים לצד מטבל איולי לימון כבוש (שבדומה למשפט הידוע באמת הוסיף המון). בעקבות המיקס הגיעו גם ברוסקטה עגבניות ומוצרלה בופאלו, שהייתה למעשה יצירת מופת המורכבת משלוש שכבות: לחם של מרקו עם מעט שמן זית, מעליו עגבניות ברוטב שום ורוקט כשסוגרת את מגדל הפיזה המכונה ברוסקטה היא גבינת הבופאלו המצוינת שהשלימה חוויית טעמים לא מהעולם הזה (46 ₪).

המנה המנצחת
בזמן שדמיינתי איך אני פוסעת במדרחוב המרכזי במילאנו, קונה ממיטב המרכולת המקומית שמדינת המגף יכולה להציע (כמובן שמגפיים), נעמדו המנות העיקריות בשורה כאילו דורשות שאבחר מי מביניהן משלימה את החלום שאני חיה בו כרגע.

המנה הראשונה שעמדה על הפרק הייתה ספגטי בעבודת יד עם ארטישוק איטלקי, עגבניות שרי וזיתי קלמטה (63 ₪), מקסים. מולה התמודדה מנת רביולי תוצרת בית גם כן, הפעם במילוי גבינת עזים ברוטב רוזה משובח (59 ₪). הקרב היה קשה אך לבסוף, אחרי לבטים רבים מנת ספגטי הארטישוק שהפתיעה את כל חושי הטעם ואת בן זוגי סולד ארטישוקים מובהק, היה ברור כי יש לנו מנה מנצחת.

חותמת איטלקית
בזמן שסעדנו את נפשנו במנות העיקריות הגיע לשולחננו השף, גבריאל פינחסוב, שהציג לנו את התעודה הטרייה שקיבל לא מזמן משגרירות איטליה. מדובר בבשורה של ממש, שכן אות כבוד זה ניתן למסעדה לאחר שנבחרה כאחת משש המסעדות האיטלקיות האותנטיות ביותר בישראל המשמרות את החוויה והקולינאריה האיטלקית בתפארתן.

גבריאל המליץ לנו על מנת טרמיסו עתיקת היומין, המבוססת על מתכון סודי שעובר במשפחתו עליו אמונה קרן (אשתו של מרקו). כמובן שהיינו חייבים לנסות. לצד שתי כוסות קפה כמו שרק באיטליה יודעים להכין (13 ₪ לכוס), המתנו בציפייה למנה המדוברת. מזל שהכנתי את קיבת הקינוחים שלי (ששמרה מקום מבעוד מועד), שכן באותה מהירות שהמנה הונחה על שולחננו כך נעלמה. מילים לא יכולות לתאר את העונג הטמון בשכבת קרם המונחת על שכבת ביסקוטי הטבול בליקר קפה (30 ₪).
אין דרך טובה מזו לסגור ארוחה איטלקית דווקא בתל אביב, אלא שעכשיו, נותר רק לשוב ולחלום על הביקור האמיתי באיטליה שאולי ייקרה עוד שנה. Buon appetito

חשבון בבקשה
2 כוסות יין לבן מזאחורונה פינוגרינג'יו-  70 ₪ (35 ₪ לכוס)
מיקס דגי ים מטוגנים-  58 ₪
ברוסקטה עגבניות ומוצרה בופאלו - 46 ₪
ספגטי ארטישוק- 63 ₪
 רביולי תוצרת עצמית – 59 ₪
טרמיסו במתכון סודי – 30 ₪
קפה הפוך- 26 ₪ (13 ₪ לכוס)
סה"כ 352 ₪ לחוויה איטלקית בלב תל אביב

*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של דנה אלעזר

סופגניה עולמית
נקודת חן בשרון
ספרד שבלב
כמו נורה שנדלקת
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר