נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

את הטבעת קיבלתי בעיר הכי רומנטית בעולם, פריז, אבל את אהבת חיי הכרתי באווירה ספרדית במיוחד. כבר שלוש שנים שאנחנו מגיעים לאותו המקום, לחגוג את היום שבו הכרנו. היום בו האוויר היה מלא בהבטחות, מוסיקה ספרדית עטפה את הכל ומבטינו הצטלבו על הבר המעוצב בהשראת גאודי. במסעדת טאפאס בר ויקי כריסטינה.

חגיגה ספרדית
אני מאמינה אדוקה בכך שכמו יין טוב גם קשר בין בני זוג משתבח עם השנים וגם אנחנו, שנה אחר שנה, שומרים אמונים לטאפאס בר שהפך לבית השני שלנו - ויקי כריסטינה. החגיגה הספרדית מתחילה ואנחנו מזמינים שתי כוסות יין (33 ₪ לכוס), לצד פאן קון טומאטה קלסיקו (17 ₪) - לחם תוצרת בית עם עגבניות, שום ונגיעות שמן זית. פשוט מעדן.

החלטנו לגוון ולהזמין מנות שטרם נתקלנו בהן כמו פסקדו קון ארוז (45 ₪) - פילה דג ים על מצע אורז בר וירקות שורש, שהתגלה כשילוב מושלם בין אורז שחור לפילה דג לבן על צלחת ססגונית שלא השאירה מקום לדמיון ומנת קריספי קלמארי (38 ₪). כשהגיעה השנייה לשולחן לא יכולנו להתאפק וטבלנו את הקלמארי החם במטבל איולי לימון חמצמץ ואיולי צ'יפוטלה ותוך שניות הכל חוסל. אפשר לחשוב שבאנו רעבים...

הכל מהכל
קטן קטן אבל יש בו המון, זהו כמובן הטאפס הספרדי. מנות קטנות המאפשרות לסועדים לטעום כמה שיותר מכל הטוב שיש למקום להציע המגיעות בכלי הגשה כסוף ומסתורי ממש כמו בסרטים, חושפות לפנינו עולם ומלואו. המלצרית חושפת את המסתתר מתחת לכיסוי מספר 1 ואנו זוכים במנת מיני המבורגרסה (14 ₪) עם דגלון קטן שמזכיר לנו שאנו בספרד למרות קישור המאכל דווקא לתרבות האמריקאית. גם הבצל המקורמל מוסיף לו חגיגיות בפה ואלגנטיות כמו שרק ספרדים יודעים.

נימוסים וחיות אחרות
אחרי שלוש שנים יחד, הופכים הרבה פחדים לבדיחה זוגית, כמו החשש שהיה בדייטים הראשונים מהזמנת מנה מלכלכת או כזו שצריך לאכול אותה בידיים בשביל ליהנות ממנה באמת. אחרי שלוש שנים יחד למי איכפת מנימוסים - פשוט אוכלים עם הידיים, מתכלכלים והכל באהבה. מזל, אחרת איך אפשר ליהנות באמת מקוסטיאס קון סלסה דה סיטרון (43 ₪) ובתרגום חופשי - ספריבס ברוטב פיקנטי עם נגיעות הדרים. בנוסף, הזמנו את מנת הסינטה (45 ₪) שנחה ברוטב פורט מתקתק משלה וגרמה לדיון ארוך ומעמיק בניסיון להכריע מי מהשתיים היא המנה המנצחת.

הגענו למסקנה שההכרעה קשה מנשוא, אז הזמנו שובר שוויון - מנת שרימפס נוסח ולנסיה (41 ₪) - שרימפסים פריכים עטופים בחמאת עגבניות קטיפתית. מי ידע שהיא תיקח את כל הקופה?

שונאי חציל יחיו
את הבחירה בעיקריות השארנו לידיו המיומנות של טומי פרקש, מנהל המשמרת, שהציע לנו אספרגוס על מצע קרם חציל ולאבנה, מעוטרים בשקדים קלויים (32 ₪) ומנת הספיישל - קרפצ'יו מוסר ים חתוך דק דק, מעליו פזורים חתיכות סלק ובצל ירוק ברוטב יוגורט ולימון (29 ₪). נשמע מדהים לא? היות וחגגנו החלטתי לחרוג ממנהגי כשונאת חצילים מושבעת ולתת לירק הסגלגל הזדמנות נוספת לשנות את דעתי. טעם החציל שכרגע יצא מהאש בשילוב חמיצות קלה של הלאבנה והאספרגוס הטרי עוררו את כל החושים והשאירו אותי חסרת מילים (ומי שמכיר אותי יודע שזה כמעט ולא קורה). אם זה מה שהפסדתי עד עכשיו יש לי הרבה להשלים...

מקום שמור
אף חגיגה לא שלמה בלי קינוח ואנו עומדים על עקרון זה בתוקף מתוך אמונה שיש מקום בבטן ששמור במיוחד למתוקים. ההתלבטות הייתה קשה אך לבסוף החלטנו ליהנות משתי מנות כי אירוסין חוגגים פעם אחת (לפחות אני מקווה). שוקולד עמוק (35 ₪) היה שמה של פרוסת עוגת שוקולד מרירה ומרוכזת, מעין פאדג', שחובבי שוקולד כמונו לא יכולים להפסיק לאכול.

כדי למתן את הקינוח המתקתק טעמנו גם את קרם הקטלאן (34 ₪) – קינוח חצי קפוא ומקורמל המזכיר במעט את קרם הברולה המפורסם. בסיסו עלי פילו פריכים, מעליהם אבקת סוכר ולצדם בננות מקורמלות שהצליחו לסייע לנו לסיים את כל הצלחת. סיום מתוק או התחלה מתוקה, איך שלא מסתכלים על זה – אין יותר טוב מזה. לעוד שנים רבות של שמחות ספרדיות, Salud!

חשבון בבקשה
יין גוורצנטרימר - 33 ₪ לכוס (2)
פאן קון טומאטה קלסיקו - 17 ₪
פסקדו קון ארוז - 45 ₪
מנת קריספי קלמרי - 38 ₪
מיני המבורגרסה - 14 ₪
סינטה - 45 ₪
קוסטיאס קון סלסה דה סיטרון - 43 ₪
מנת שרימפס נוסח ולנסיה - 41 ₪
אספרגו אל לה פלנצ'ה - 32 ₪
קרפצ'יו מוסר ים - 29 ₪
שוקולד עמוק - 35 ₪
קרם קטאלן - 34 ₪
סה"כ - 440 ₪ לארוחה מפנקת וחגיגית במיוחד


*כתבה פרסומית

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של דנה אלעזר

סופגניה עולמית
נקודת חן בשרון
חותמת איטלקית
כמו נורה שנדלקת
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר