נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אחת קטנה
אמריקאי נכנס לפאב באירלנד, מסתכל על היושבים ומכריז שייתן 1000 דולר למי שישתה עשר כוסות גינס ברצף. הקהל מתעלם בשאת נפש ואירי אחד אפילו בורח החוצה. האמריקאי מתיישב ומזמין בירה, ופתאום מבחין באדם שברח חוזר לדלפק ושואל אם ההתערבות עדיין בתוקף. האמריקאי מחייך ומזמין עשר כוסות גינס. לשאגות הקהל, האיש מוריד ברצף כוס אחר כוס ומקבל את התשלום הנכסף. "אבל לאן נעלמת?" שואל האמריקאי. "הלכתי לפאב השכן לבדוק קודם אם אני מסוגל לזה" עונה האירי.

נזכרתי בבדיחה הזו השבוע בביקור במבשלת הגולן בקצרין, כשישבנו על הבר וחמש כוסות בירה צבעוניות בין זהוב, ענבר וחום הונחו לפנינו עוטות דוק קצף סמיך (56 ₪ לחוויית בירות - סה"כ 1 ליטר בשלל צבעים). המבשלה, שמובילה את מהפכת בישול הבירה בישראל חוגגת השנה שבע להקמתה וממשיכה להתפתח ולחדש עם בירות טבעיות בלתי מסוננות שכמותן לא נלגמו בארץ מעולם.
בירה ונשירה
הבירות עשויות משילובים שונים של לתת שעורה וחיטה, שמרים וכשות, לפי מסורת אירופאית ארוכת שנים בניצוחו של הברו-מאסטר עמרי שרכש את השכלתו בבוואריה. בתצוגה המרהיבה מנינו פילזנר קלילה ומרעננת 4.8%, אייל ענברי בטעם פירותי עשויה משילוב לתת חיטה ושעורה 6.4%, בירת חיטה מתקתקה עם רמזי בננה וציפורן האופייניים למשקה הבווארי 5.1%, בירה עונתית בשם עוג ג'ינג'י 4.1% בעלת טעמי קלייה מודגשים ומרירות מוגברת, וזוכת מדליה בתחרות בינלאומית - דאבל-בוק חזקה ועשירה בניחות קפה ושוקולד מריר 8%.

בימי השבוע נעשה תהליך הבישול בדודי מתכת מול עיני הלקוחות וניחוח מתקתק ומשכר נישא באוויר כשסוכרים ואלפי ארומות מתמצים מן הדגנים הקלויים אל מי המעיין הזכים. התירוש מועבר למיכלי תסיסה ולבסוף לבקבוקים או לחביות המזינות את הברזים שבבר, מעגל קסמים אמיתי. לנהגים או למי שטועה לחשוב שליטר בירה נשמע קצת הרבה, מוצעת טעימה בזעיר אנפין ובכלום כסף של אותן בירות מרעננות בכמות כוללת של כ-250 מ"ל (13 ₪). אגב, בבירות לא מסוננות יש שמרים, שמכילים ריכוז גבוה של מינרלים וויטמינים מקבוצת B, כך שהערך התזונתי של בירות מעוננות גבוה (למי שזה חשוב לו).
אוכל קדימה אוכל
שלל הצבעים, אדי האלכוהול שכבר התערבבו בנשימותינו וטיול מפלים קצר שקדם לביקור במבשלה פתחו אצלנו תאבון אדירים. פרצל בווארי משוח ברוטב ברביקיו (שהוספנו לו בנדיבות חרדל, קטשופ ומיונז) עם פרוסות כתף בקר בגריל, חסה, עגבנייה ומלפפון כבוש היו נשנוש מושלם לצד הבירה (32 ₪ לשני בייגלך). נקניקיות מיני מבשר בקר על כרוב כבוש מבושל בבירת המבשלה (34 ₪) המשיכו את אותו קו, שלי באופן אישי יש חולשה קשה אליו. הנקניקיות השמנמנות התפצחו בקול קנאק עסיסי בכל נגיסה, והכרוב היה עשוי לעילא.

בעלי סגנון לוקאלי יותר ימצאו בתפריט כמה אפשרויות מעניינות, כמו חציל בלאדי צרוב בגריל בטחינה ופסטו (18 ₪) שהיה נפלא בדיוק כמו שהוא צריך להיות. לבסוף חלקנו סטייק אנטריקוט רך ומשוייש, שהוגש על פלנצ'ה לוהטת עם תפוח אדמה אפוי ושיפוד ירקות בגריל לצד רוטבי צ'ימיצ'ורי ושום (112 ₪). הבשר המשובח שנצלה ביד אומן לדרגת מדיום מדויקת לא נזקק לרטבים והתמוגגנו על טעמו הטבעי ומיציו הניגרים.
מי אמר כשר ולא קיבל
כל הרכיבים בהם משתמשים במבשלת הגולן הם כשרים, המסעדה בשרית ואינה מכילה שום רכיב חלבי והבירה נושאת תעודת כשרות. עם זאת, למסעדה אין תעודת כשרות מאחר והיא פתוחה בשבתות. עבור קבוצות שרוצות לערוך אירועים כשרים קיים מטבח וחלל ישיבה המבוקרים על ידי הרבנות ומופעלים לפי דרישה בימי חול ומדובר במחירים אטרקטיביים ביותר. כשרה לא פחות היא הנחה של 20% שניתנת בימי חול עד השעה 1800 על כל התפריט.

קינחנו את הביקור המהנה בהדרכה מרתקת על תהליך בישול הבירה ואחריה אספרסו כפול (12 ₪), תה נענע (10 ₪) ופאי תפוחים חם עם סירופ פירות יער ופסיפלורה, שעטרו את המנה והוסיפו חמצמצות נעימה (32 ₪). מבשלת הגולן היא נקודת חן על מפת הצפון שהצטרפה לנקודות החובה שלנו בכל טיול ברמה. עבור הארוחה המלאה והטעימה ומגוון הבירות שילמנו 306 ₪. ממליץ בחום להגיע וליהנות.

*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכלים בג'פניקה בנמל
עסקיות שוות ב-206 דגים
נאו אפטר דארק
כשרוצים ערב אחר. שפילד
אוכלים במסעדת אפרטו בקיסריה
פו-מו ברמת החייל עושה את זה בגדול
נרגעים באיטלקית במסעדת קמפנלו
ארמיס: המנצחת של חוף אשדוד
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר