נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

הצפון קרא בשמו
נמאס לו. נמאס לו מהפוזה התל אביבית, נמאס לו מהבחורות התל אביביות, נמאס לו ממסעדות טרנדיות שנפתחות ברעש וצלצולים ונסגרות לפני שאתה קולט את השם המתחכם שלהן, נמאס לו מהרעש, מהאפור ומההמולה. נמאס לו.

יותם ואני גדלנו יחד בחיפה, אני נשארתי, הוא עזב לעיר הגודש. נפגשנו ביום קריר של תחילת פברואר בבית הוריו והחלטתי שאני לוקח אותו למקום שהכי רחוק מכל זה, לאכול אוכל טוב ולשכוח קצת מהעיר הגדולה. נכנסנו לרכב והצפנו לנתיב השיירה, למסעדת השף המפורסמת שעונה לשם ארנולד'ס. העברנו נסיעה של קרוב לשעה כשרוב המלל שעבר בה הבהיר לי שפשוט נמאס לו. ואז הגענו.

נעים להכיר
בשנייה שנכנסנו למבנה העץ הכפרי של מסעדת ארנולד'ס משהו השתנה בהבעה שלו. הוא הספיק להגיד לי שנמאס לו ממקומות בילוי תל אביביים שאתה לא יכול לנהל בהם שיחה בגלל המוסיקה הרועשת ומיד אחר כך השתתק. המוסיקה הרגועה, החיוכים האמיתיים של צוות המלצרים במקום, הכנסת האורחים האותנטית והאווירה הכל כך מיוחדת עשו את שלהם והוא נרגע. לא מזמן חגגו בארנולד'ס חמש שנות פעילות בסעודות חגיגיות עם מיטב השפים וחשבתי שזה זמן טוב לראות מה שלום המסעדה שנוהרים אליה מכל קצוות הארץ. ומה אני אגיד לכם? ארנולד'ס היא עדיין מסוג המסעדות שלפיהן בוחרים את מיקום הצימר בחופשה הבאה ולא להפך. 

לצלם ולרוץ לספר לחבר'ה
כל מנה שנחתה על שולחננו זכתה לסדרה של פלאשים מכיוונו של יותם. בשלב מסוים קלטתי שהוא לא מסוגל להעביר חמש דקות בלי לצלם את המתרחש בשולחן ולהעלות את התמונה מיד לאינסטגרם או לפייסבוק. "אני רוצה שהם יקנאו בי", אמר. ת'כלס, אני חושב שיש להם על מה. בסך עברו מנות מרהיבות ביופיין כמו סטייק פורטבלו גלילי בעשבי תיבול טריים (48 ₪), חציל בלאדי קלוי באש טבול בטחינה גלילית עם קוביות עגבנייה ופטרוזיליה (48 ₪) וטורטייה במילוי נתחוני בקר ועוף עסיסיים (48 ₪). נתחוני הבקר והעוף היו עטופים ברוטב הברביקיו הביתי המושלם של ארנולד'ס והטורטיות היו הדוקות ואיכותיות. החציל שהפך למנת חובה בתפריטים בארץ נעלם בין פלאש לפלאש ומאז לא נודעו עקבותיו ואילו סטייק הפורטבלו הופיע בדמות מגדל בן ארבע פטריות, שנחו על הגריל די זמן כדי לספוג את טעמי הבשר שנח עליו זמן קצר קודם לכן. ככה זה כשהשף במקום הוא אמן בשר, אפילו הפטריות הופכות לסטייקים.

כשרה למהדרין
אחד הדברים המפתיעים ביותר במסעדת ארנולד'ס היא העובדה שמדובר במסעדה בדרגת כשרות למהדרין. מה שאותי אישית הפתיע אפילו יותר, היא העובדה שבמקום מגישים את בשר הקובה המפורסם. מדובר על זן מיוחד של בקר שגדל בתנאים קפדניים הכוללים עיסוי מקצועי, תזונה מושתת דגנים מלאים ובירה ואם כל זה לא מספיק, גם נהוג להשמיע לפרות המיוחדות הללו מוזיקה קלאסית להנאתן. מן הסתם הן גם לא זזות יותר מדי במהלך חייהן, דבר שהופך את החיים שלהן למעוררי קנאה בעיני (חוץ מעניין השחיטה לקראת סוף הדרך כמובן).

מולי ומול יותם נחו שני נתחים נאים (תרתי משמע), חרושי עורקים דקיקים של שומן לכל אורכם, במשקל של מאה גרם האחד (100 ₪ למאה גרם). לצד הנתחים הוגשה לנו מחבת לוהטת לצלייה עצמית של הנתחים ולידה מחבת חמה עם רוטב על בסיס סויה, מירין וסאקה לטבילת הבשר. כשאוכלים קובה ביף, הכל נעלם. תל אביב נעלמת, החיים נעלמים, הדאגות היומיומיות נעלמות ונשארים רק אתה, הקובה ובלוטות הטעם שלך. יותר רך וטעים מזה פשוט אין.

בטוחים שכשר פה?
אז בסדר, זה שאורי ארנון, השף והבעלים של מסעדת ארנולד'ס יודע איך לגרום לבשר לחייך היא עובדה ידועה. אבל שף טוב הוא לא בהכרח קונדיטור מוצלח וכשמדובר על מסעדת בשרים כשרה למהדרין, פה כבר יש אתגר של ממש. שף טוב צריך להכיר במגבלות שלו ולצורך כך גייס אורי את אחותו מירי גמליאל, המוצבת בעמדת הקונדיטורית. כשאוכלים את המנות האחרונות בארנולד'ס, מבינים שהוא בחר נכון. הזמנו את הטרילוגיה (58 ₪) ומלבי ברימונים (48 ₪), כשבטרילוגיה פגשנו מוס שוקולד ולרונה עם תחתית קראנץ', סלט פירות עוקצני של קיווי, אננס מבושל וצ'ילי עם צמרת של קרם קוקוס וקראמבל תפוחים חם, שהטמין בקרבו פירות יער. זה היה קינוח יפהפה וטעים ואם לא הייתי יודע מראש, אין סיכוי בחיים שהייתי מנחש שמדובר בקינוח פרווה. כנ"ל לגבי המלבי המתוק שעוטר בפירורי פיסטוק והיווה ניגוד מושלם לאספרסו הקצר, המריר והמדויק של Mauro (8 ₪) שבלעדיו, ככל הנראה, לא היינו מסוגלים לקום מהכיסאות הנוחים ולצאת מהמקום.

בדרך הביתה
יותם לא הפסיק להסתכל על התמונות שצילם בארנולד'ס וחיפש את המילים המדויקות לתאר את החוויה שעבר. שאלתי אותו למה אי אפשר לנהל אתו שיחה כמו בן אדם נורמאלי בלי שיעלם לנייד שלו והוא השיב שפשוט אין לו על מה לדבר איתי. מתברר שאפשר להוציא את החיפאי שהפך לתל אביבי מהעיר, אבל קרוב לבלתי אפשרי להוציא אותו מהאייפון.

חשבון בבקשה
שתי כוסות של בירת הבית המשובחת, בירה ארנולד'ס -  52 ₪
סטייק פורטבלו גלילי בעשבי תיבול טריים – 48 ₪
חציל בלאדי קלוי באש, בטחינה גולמית ונגיעות שלנו – 48 ₪
טורטיה במילוי נתחוני עוף ובקר עסיסיים – 48 ₪
ספייריבס טלה במרינדת ברביקיו ובירה על פירה בטטה - 350 גרם, 108 ₪
קובה ביף – 200 גרם, 200 ₪
פעמיים אספרסו קצר – 16 ₪
טרילוגיה – 58 ₪
מלבי ברימונים – 48 ₪
סה"כ -  626 ₪ לארוחה שבהחלט שווה נסיעה מיוחדת, לא משנה איפה אתה גר...

*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר