נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מבחינתי, לאכול במסעדות טובות זו תמיד חוויה שמהולה במעט רגשות אשמה. אוסיף ואכתוב שכשאתה שוקל יותר ממאה קילו, רגשות האשם נעשים כבדים אף יותר. אבל מה אני אמור לעשות אם אני רוצה לבלות ערב נעים עם אחותי ביום חמישי של תחילת פברואר, לשבת איתה על ספסל בגן הציבורי ולצפות בטובי נערינו משתכרים עד לא ידע? חס וחלילה. מיכל הציעה שנלך לשבת בקפה לואיז כי אם יש מקום אחד שניתן לשבת בו ולאכול ארוחה רצינית ללא שום רגשות אשמה זה המקום. אחרי ארוחה בקפה לואיז אתה מרגיש שעשית חסד עם הגוף שלך, שלא לומר עם הנשמה. העובדה שהוא ממוקם בסמיכות לבית החדש של מיכל בכרמליה, שלא משתגעת על נסיעות ארוכות, הטתה את הכף המשוחדת גם כך ובשמונה בערב בחרנו להתיישב בחלל החיצוני המקורה ולעיין בתפריטים הגדולים שתמיד אפשר למצוא בהם משהו חדש.

לא על המזון לבדו
תפריט המשקאות בקפה לואיז ראוי לטקסט נפרד. אני לא אתפלא אם ישנם לקוחות שיושבים במקום לארוחת משקאות מזינה ומרעננת וממשיכים לדרכם. ככה זה כשבנוסף לכל המשקאות שניתן למצוא בכל בית קפה או מסעדה ישנן סקציות מיוחדות של מיצי פירות, אייסים, מיצי ירקות (!) ומשקאות אלכוהוליים ייחודיים למקום. בתחילת הארוחה הזמנתי סיידר אגסים אורגני (חצי ליטר, 6% אלכוהול, 45 ₪) תוצרת westons cider ומיכל הזמינה מיץ אגסים טבעי (17/22 ₪) שנסחט לפי הזמנה. בהמשך הארוחה החלטנו להתפרע עם מיץ ירקות שנרקח מגזר, פלפל אדום, בטטה, ג'ינג'ר וטבסקו (18/23 ₪) ואייס לימונדה עם ג'ינג'ר וגרידת תפוז (21 ₪). סך הכל ארבעה משקאות, כל אחד איכותי בדרכו ומפתיע בטעמיו. אני חייב לציין שכשמיוחסת כל כך הרבה השקעה, יצירתיות ורצינות למשקאות, לא נותר לי אלא להוריד את הכובע, לקחת שלוק גדול ולספר לכם גם על האוכל.

מהטבע באהבה, אלינו לשולחן
החלטנו לפתוח את הארוחה בזוג מנות מקטגוריית מנות הפתיחה שקרויה בפשטות – "קלילות". מיכל הזמינה "בחזרה לשורשים" (35 ₪) ואני הזמנתי "קדאיף גבינות" (45 ₪). השורשים של מיכל היו פשוטים וטובים. סלק, קולורבי, כרובית, חציל, פלפל, תפוחי אדמה ושומר, שנחו על עלי תרד בליווי צלוחית טחינה וצלוחית לבנה שנטחנה עם זעתר ושמן זית. המנה שלי הייתה קצת יותר מורכבת והופיעה בדמות ריבוע מושלם, תמים למראה, עליו הונחה ביצת עין מבריקה (תוספת של 6 ₪). שום דבר במראה המנה לא יכול היה לחשוף את עושר הטעמים שטמנה בחובה תערובת גבינות העזים, פרמז'ן, זרעי שומשום ופשתן. בתוך כל אלו השתלב צזיקי חמצמץ, וויניגרט בלסמי משובח וכשהחלמון נטף על כל היופי הזה, לא משנה כמה ניסיתי, לא יכולתי להבין מה מיכל אומרת. ככה זה כשבלוטות הטעם מתפוצצות לך בפה, אתה לא באמת מרוכז בשיחה יותר.

המנות לוו בלחם הבית המפורסם ולצדו ממרח השום המפורסם עוד יותר. החלטנו להתפנק גם בטאפאס של ממרח עגבניות מיובשות (7 ₪) ובסופו של דבר נותרנו עם מקום בדיוק לעיקרית אחת מדויקת - "ניוקי לואיז". ניוקי בטטה, קוביות סלמון, פטריות, זוקיני, בצל, גבינת צאן, פרמז'ן ובצל ירוק (61 ₪). אני חושב שזה היה טעים בדיוק כמו שזה נקרא אם לא יותר, אבל בשלב הזה החושים כבר התערפלו ושקענו לשתיקה נעימה שיכולה להתקיים רק בין שני אחים שמעכלים את כל טוב הארץ.

ואז הגיעה דפנה
התלבטתי אם לכתוב לכם על דפנה הכהן, הבעלים של רשת קפה לואיז. מצד אחד שורות בודדות לא באמת יוכלו להכיל אותה, לא את האווירה המיוחדת שאופפת אותה ומקרינה על סניפי הרשת, לא את סיפור חייה המרתק ולא את פילוסופיית החיים המשלבת בין בריאות, תזונה נכונה ואוכל מצוין. מצד שני, תראו לי עוד בעלים של מסעדה שמקפידה לתפקד גם כאחראית מלצרים פעם בשבוע ואפילו ממלצרת בעצמה.

חשוב להבהיר שלא מדובר על מסעדה קטנה ורגועה ובימי שישי התור שמשתרך אל מחוץ לבית הקפה מייצר פקק תנועה לא קטן ברחוב מוריה, אך "זו הדרך שלי להיות עם יד על הדופק ולהרגיש את העסק הכי מקרוב", אמרה לי. אם תשאלו אותי, אני באמת חושב שמדובר באישה שפשוט אוהבת את מה שהיא עושה והאהבה הזו עוטפת את הלקוחות וצוות המסעדה כאחד. כשניסיתי להבין איך למסעדה אין כבר עשרות סניפים בכל רחבי הארץ, דפנה הסבירה לי במילותיה שלה ש"מאוד קל לשכפל אוכל, הרבה יותר קשה לשכפל אנשים ואווירה". אשרי האוהבת.

סוף טוב
בסופו של עניין מיכל התמקדה בקינוח הבית שנקרא עוגילידה (39 ₪) - פרוסות עוגייה שחורה מקמח מלא ונוגט במילוי גלידת טחינה וסילאן בציפוי גרנולה. אני נעלמתי לטוויל שקדים וקרם ריקוטה (39 ₪). הטוויל המקורמל והשביר השתלב נפלא בקרם הריקוטה פרסקה ובפירות היער הסגולים ולא נודע כי בא אל קרבי. לא יכולנו ללכת בלי מזכרת קטנה, אז מיכל לקחה הביתה צנצנת ממרח שום ואני החזקתי בצנצנת אחת של ממרח עגבניות מיובשות ואחת עם שום וקארי ממכר במיוחד (60 ₪), כדי שנוכל להרגיש קצת לואיז גם בבית.

חשבון בבקשה
סיידר אגסים אלכוהולי – 45 ₪
מיץ אגסים סחוט במקום – 17 ₪
בחזרה לשורשים – 35 ₪
קדאיף גבינות עם בתוספת ביצת עין – 51 ₪
טאפאס עגבניות מיובשות – 7 ₪
מיץ ירקות (גזר, פלפל אדום, בטטה, ג'ינג'ר וטבסקו – 18 ₪
אייס לימונדה עם ג'ינג'ר וגרידת תפוז – 21 ₪
ניוקי לואיז – 61 ₪
עוגילידה – 39 ₪
טוויל שקדים וקרם ריקוטה – 39 ₪
שלוש צנצנות ממרחים לקחת הביתה – 60 ₪
סה"כ – 393 ₪ לארוחה שהותירה אח ואחות שבעים מאין כמוהם, בריאים מתמיד ומלאי ציפייה לפגישה הבאה.


*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר