נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

דרך הסמטאות המפותלות
טעות בניווט גרמה לנו לחנות סמוך למגדלור המפורסם של עכו, מול מסעדת אורי בורי המיתולוגית ולתהות בקול רם איך אנחנו מגיעים מכאן למסעדת אלמרסא. אבל מה שהחל במרמור התברר בסופו של דבר כהזדמנות לא צפויה לטיול בין סמטאות העיר העתיקה. העוברים והשבים הדריכו אותנו בין הפיתולים ולבסוף הגענו, לא לפני ששאפנו מלוא הריאות את ריח הים ואת ניחוחות הדגים המטוגנים שעלו ממטבחי המסעדות בדרך. אלמרסא נפתחה לפני שמונה חודשים ולמרות ששמעתי עליה עוד סמוך לפתיחה, החלטתי לתת לה קצת להתבשל, לתפריט להתהדק, לצוות להתארגן ולעצמי לפתח ציפיות. אני מאמין ששמונה חודשים זו תקופת הרצה מספקת בהחלט ואני והדוקטור (אמנם לפסיכולוגיה אבל גם זה משהו) היינו מוכנים לבדוק את השטח.

בין אבן לזכוכית
אלמרסא נבנתה בהשקעה יוצאת דופן בסדרי גודל עכואיים. חללה המרכזי של המסעדה שהיה עד לא מזמן חצר פתוחה ומוזנחת הפך, בעזרת היצירתיות של עלאא מוסא ומרואן סואעד הבעלים, לחצר פורחת ומלאת חיות. הדוקטור ואני התיישבנו ליד הוויטרינה הארוכה שמשקיפה על סירות הדייגים בנמל, כשמצדו השני של חלל ההסעדה משקיפים על חלקה הדרומי של חומת העיר העתיקה. השילוב הזה בין עבר לעתיד, בין מסורת לקדמה ובין מזרח למערב משתקף לא רק בעיצוב המרשים של המקום, אלא גם בתפריט המרתק של אלמרסא. לצד מנות כמו קוקי סאן ז'ק בקרם בטטה, חלב קוקוס ושמן צ'ילי ניתן למצוא במקום גם חציל בלדי עם טחינה ירוקה, בשר טלה טחון ושמן זית. ככה זה כשהשף שלך גדל בעכו, עובד במסעדות עם כוכבי מישלן בשוודיה וחוזר לבסוף לעיר הולדתו כדי להפריח את השממה הקולינרית.

להיזרק ישר למים
כשאנחנו יוצאים לאכול במקום חדש, יש לנו נוהל קבוע – שני חצאים מהחבית ובחירה אקראית לחלוטין של מנות מהתפריט. מאחר ושנינו הגענו בדרגת רעב ארבע בסולם פשטצקי (קשיים בדיבור, זעה קרה והזיות על חומוס) ביקשנו מהמלצר הסופר מקצועי שלנו שיוותר על שלב התפריטים ופשוט ישלח לנו מה שמתחשק לו, כמה שיותר מזה ואם אפשר אז גם כמה שיותר מהר. בדיעבד התברר שהמהירות במקרה הזה הייתה טעות, כי בניגוד לשפע המסעדות העכואיות הקלאסיות שמתבססות על מתכונת החומוס - צ'יפס – סלט - דג מקומח ומטוגן שערוכות בעיקר לארוחות הזמן – בלוס - שלם ולך, באלמרסא מדובר בחוויה שונה בתכלית. חוויה שדורשת את הזמן שלה ואם תשכילו לתת לה אותו, תצאו נשכרים.

אז מה היה לנו שם?
דוקטור שחר הזמין חצי פאולנר (22/26 ₪) ואני הזמנתי חצי גולדסטאר (20/24 ₪). בעידן בו אפילו בחיפה כבר גובים למעלה מ- 30 ₪ על חצי גולדסטאר, אפשר להגיד שהתחלנו עם אלמרסא ברגל ימין. את הצדפות המוקרמות בפרמז'ן, שום, שמן זית ולימון (32 ₪) שלקתי לבדי כי לדוקטור יש בעברו חווית צדפות טראומטית. הקראסט העדין שציפה את הרכיכות המלוחות העלה בי חיוך רחב שהלך והתרחב ככל שהמלצר שלנו התקרב לשולחן ובידו צלחת עם ברוסקטות, עליהן נחו פלפלים קלויים ורצועות דקיקות של אנשובי כבוש תוצרת בית (32 ₪). מעט מדי מקומות מגישים אנשובי כבוש וחבל שכך, כי כשהוא מוכן נכון מדובר במעדן אמיתי ובאלמרסא הוא מוכן הכי נכון שאפשר. את המנות האלו ליווה סלט עשבי תיבול קצוצים עם מיץ לימון, שמן זית ואגוזי קשיו (18/32 ₪). ברגע שסיימנו עם כל היופי הזה, הגיעו הקוקי סן ז'ק (36 ₪) המשובחות שנדמו כאיים קטנים בים של קרם בטטה. אחרי התחלה שכזו הייתי חייב לפגוש את השף שלובש במקום גם את כובע הבעלים.

מעכו לשוודיה וחזרה
עלאא מוסא עשה בדיוק את הדרך שעשיתי עם הדוקטור ממסעדת אורי בורי לאלמרסא, רק שזה לקח לו משהו כמו חמש עשרה שנה. את המסלול הקולינרי שלו התחיל בכלל כשוטף כלים במקום, משם התקדם והתחיל לנקות ולפלט דגים ובסופו של דבר אחרי שהתקדם במעלה סולם הדרגות  מצא את עצמו עם חלום בוער ושאפתני – להפוך לשף של מסעדה בבעלותו. בדרך הוא עוד הספיק להיות הסו שף של דניאל זך בכרמלה בנחלה, לחרוש את מסעדות העילית של בלגיה ולנחות אחרי שנים של עבודה קשה, חזרה בעיר הולדתו. כאן הוא חבר למרואן סואעד, חבר ילדות שמגיע גם כן מתחום המסעדנות רק מצד הניהול והשירות ויחד הם הגשימו חלום בשם אלמרסא.

עיקריות, קינוח וקושי בתנועה
אחד העקרונות של אלמרסא הוא הוצאת הדג המטוגן מהתפריט. מדובר בצעד רציני ונועז כשמדובר במסעדה שממוקמת על נמל הדייגים של עכו. אני יכול לדווח מהשטח שפילה הברמונדי שהזמין דוקטור שחר (85 ₪) היה משובח מעין כמוהו ושהפריקה הלימונית עליה הונחו הפילטים הוכנה בדיוק, אבל בדיוק כמו שצריך. וכל מי שאי פעם טעם פריקה קשה מדי או דייסתית מדי והחליט שחומר הגלם הזה לא בשבילו, מוזמן להגיע, לטעום ולהתאהב מחדש. אני הזמנתי סטייק סינטה בגריל עם רוטב יין אדום וגרטין תפוחי אדמה ופטריות (99 ₪) שהפתיע לטובה, כי להזמין בשר במסעדת דגים זה תמיד הימור. במקרה שלי, יצא לי פול האוס.

את הארוחה חתמה כנאפה ביתית במחבת לוהטת עם סירופ ורדים וזעפרן (26 ₪). לא מתוקה מדי ולא כתומה מדי, מצופה בשבבי פיסטוקים ומלווה בשתי כוסות אספרסו שסיפקו לנו חלון זמנים של עשר דקות בדיוק להגיע לרכב. אם היינו מתמהמהים, ככל הנראה היינו פוגשים את משמרת הבוקר...

חשבון בבקשה
חצי פאולנר – 26 ₪
חצי גולדסטאר – 24 ₪
קוקי סאן ז'ק – 36 ₪
אנשובי כבוש בשמן זית ולימון – 32 ₪
צדפות מוקרמות בגבינת פרמז'ן, שום, שמן זית ולימון – 32 ₪
סלט עשבי תיבול קצוצים עם מיץ לימון, שמן זית וקשיו – 18 ₪
פילה ברמונדי עשוי בגריל עם פריקה – 85 ₪
סטייק סינטה עשוי בגריל עם רוטב יין אדום וגרטין תפוחי אדמה – 99 ₪
כנאפה הבית עם סירופ ורדים וזעפרן – 26 ₪
שני אספרסו קצרים – 12 ש"ח
סה"כ – 390 ₪ לארוחה שלו הייתה נערכת מחוץ לגבולות עכו, ככל הנראה הייתה עולה לפחות פי שניים.  לסיכום – לא יכולים לחכות כבר לתפריט הקיץ.

 
*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר