נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

ארבעים דקות אל תוך הארוחה פתאום קלטתי שאני יושב בקניון.  אני יודע, זה מוזר, במיוחד לנוכח העובדה שאבא ואני ישבנו צמוד לחלונות הזכוכית השקופים שצופים לעבר העוברים והשבים, עמוסי הקניות.  אבל מסעדת אווזי בקניון חיפה היא בהחלט לא מה שהייתם מצפים ממסעדה בקניון. היא מנותקת ממרכז חנויות האוכל (מישהו יודע איך אומרים food court בעברית?), העיצוב שלה לא מזכיר בשום צורה מסעדה שממוקמת בקניון ולפי איך שזה נראה, תפוקת העבודה שלה עולה על סך המסעדות כולן. בנוסף, בימי שישי בערב או בשבת בבוקר כשכל החנויות סגורות, מסעדת אווזי בקניון עזריאלי חיפה פתוחה לקהל הרחב שהולך ומתרחב משנת 2000, עת נפתחה. החלטנו לשבור את שביזות יום א' בארוחה של אבא ובן עתירת בשר ובירה מהחבית ואווזי נבחרה כמסעדה המושלמת ולו רק בגלל שברוב עוונותינו בסניף החיפאי עוד לא יצא לנו לבקר ולו פעם אחת.

דיל מנצח
העסקיות במקום נקראות ארוחות הבית ומוגשות לאורך כל היום. הן מגיעות בארבע רמות מחיר שמשתנות בהתאם למנה הבשרית הנבחרת, כך שתמורת 59 ₪ תוכלו לבחור בין היתר בין המבורגר מבשר אנטרקוט, חזה עוף במרינדה, שיפוד פילה סלמון על הגריל וכנפיים על האש. ככל שתעלו ברמת המחיר תוכלו לבחור במנות שונות ומובחרות יותר, כך למשל עבור 79 ₪ תוכלו ליהנות בין היתר מזוג שיפודי פילה סלמון או פילה מושט בגריל. אם תבחרו בזו המתומחרת ב- 99 ₪ תוכלו ליהנות מסטייק פילה בקר או צלעות כבש או שיפוד כבד אווז ועוד. ארוחות הבית מוגשות בליווי מבחר מרשים של סלטי הבית, פיתות חמות מהטאבון, תוספת של צ'יפס/ אורז/ מג'דרה או תפוח אדמה צלוי, שתייה חמה ושתייה קלה ללא הגבלה. בצורה כזו כל סועד יכול להרכיב לעצמו את הארוחה המושלמת לפי מידותיו.
לא פשוט לבחור
אחרי התלבטויות רבות החלטנו ללכת על ארוחת הבית ב- 73 ₪. עוד טרם קבלת ההחלטה נחתו על שולחננו בזה אחר זה סלטי הבית הידועים של אווזי. חוץ מהחומוס האיכותי והפלאפל המשובח דגמנו גם סלט בזיליקום ובוטנים, סלט סלרי ופלפל אדום, שני סוגים של סלטי חציל, טבולה ולצערי קצרה היריעה מלתאר את כל שאר החברים. בכל זאת אזכיר רק את הלאפה השמנונית שנמרחה בשמן זית ושום קצוץ והונחה אחר כבוד על הגריל הלוהט. אושר גדול. הארומה הבשרנית של הלאפה הציפה את הנחיריים והכינה את הקיבה למנות העיקריות.
אבא הלך על שיפוד קבב ושיפוד פרגית ואני בחרתי בשיפוד כבד עוף ובשיפוד אנטרקוט (תוספת של 5 ₪). אני מאמין שאלא אם כן חייתם מתחת לאדמה בעשורים האחרונים, אין צורך להכביר במילים על איכות הבשר באווזי ואני שמח לדווח מהשטח שעדיין מדובר במסעדה שמספקת את הסחורה. כל השיפודים היו מצוינים ואם היינו משכילים להיזהר עם הסלטים ועם הצ'יפס, רוב הסיכויים שהיינו מזמינים עוד איזה אחד או שניים.

מחפשים מקום לאירוע?
בקומה העליונה של מסעדת אווזי בקניון חיפה ישנו חדר אירועים מיוחד שניתן לערוך בו אירועים פרטיים של עד 35 מוזמנים. הוא מצויד ברצפת פרקט, מערכת סאונד ומיזוג אוויר משלו, העישון בו מותר לפי בחירת האורחים וכראוי לחדר V.I.P הוא מאובזר במסך פלזמה ומערכת מולטי מדיה להקרנת סרטים ומצגות. בהזמנה מראש תוכלו להרכיב לכם ארוחת מלכים אמיתית ממבחר המנות והתוספות של מסעדת אווזי ולחגוג כמו שצריך. מלבד החדר המלכותי, תוכלו לערוך במקום אירועים גם בחלל ההסעדה התחתון המאפשר אירוח של קרוב ל- 200 סועדים. תוכלו למצוא במקום במה מוגבהת בת 60 מקומות, חלל חיצוני ברחבת הקניון שניתן לאכלס בו כמאה סועדים ובחלל המרכזי ניתן להושיב בנוחות מרבית עוד כמאה. חשוב מאוד להזמין מקום מראש כי הביקוש עצום.
האיש שבפנים
קשה לכתוב על הסניף של מסעדת אווזי בקניון עזריאלי חיפה מבלי להזכיר את עמאר עבאס. עמאר נמצא במקום מיומו הראשון ועובד במסעדה כמנהל משמרת (או קפטן אם תרצו). הוא מנהל את הצוות העצום של העובדים ונמצא במקום כמעט בכל שעות הפעילות. עמאר מכיר את כל הלקוחות הקבועים ויודע בדיוק מה קורה בכל רגע נתון בכל שולחן ושולחן. קבלת הפנים שלו היא מסוג האלמנטים במסעדה שהופכים לקוח מזדמן ללקוח קבוע ואין ספק שמדובר ביכולת מרשימה, במיוחד לנוכח כמות הסועדים הרבה במקום. בימי שבת בבוקר עמאר מצליח להשתלט על חמישה גרילמנים, עשרים מלצרים (ועוד לא מעט ברמנים, מפני שולחנות, טאבוניסטים, שוטפי כלים וכיוצא בזה) ועדיין לשמור על דופק נמוך, חיוך ענק ויחס אישי ללקוחות ולעובדים כאחד. לזה אני קורא כישרון.

עזרה לקום, מישהו?
אני לא יודע איך אחרי כל כך הרבה פעמים בהן אכלתי באווזי, עדיין לא למדתי את הלקח. כרגיל, אכלתי מהסלטים עד בלי די ולא הפנמתי את העובדה שברגע שצלוחית אחת תתרוקן, מיד תגיע אחרת. ברגע שהפיתות ייעלמו, סלסילה חדשה תגיע תחת זו הריקה. ואפילו שהצלחתי לסיים את כל המנות ואכלתי גם את הבקלאוות שמגיעות בסיום הארוחה על חשבון הבית, לא יכולתי להתאפק והזמנתי לנו סופלה שוקולד (24 ₪) ובוואריה (24 ₪) לקינוח (נוסף). מצד שני, יכול להיות שלולא זריקת הסוכר הזו הייתי בודק את ההצהרה: "עד אחרון הלקוחות". בסופו של דבר קמנו בכוחותינו האחרונים, נכנסנו לרכב והצלחנו שלא להירדם עד שהגענו איש איש לביתו. כל מי שאכל אי פעם באווזי יודע שמדובר על הישג מרשים לכל הדעות.

חשבון בבקשה
זוג ארוחות הבית 73 ₪ + שדרוג לשיפוד אנטרקוט - 151 ₪
שני חצאים של קרלסברג מהחבית – 50 ₪
סופלה שוקולד – 24 ₪
בוואריה – 24 ₪
סה"כ – 249 ₪ לארוחה שבקלות הייתה משביעה עוד שתי נפשות רעבות

*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר