נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

נסיעה לעבר שום מקום תמיד הייתה חביבה עליי; נדידת המחשבות בזמן שגלגלי הגומי מתחככים על האספלט במהירות גבוהה מהמותר בגבולות העיר תמיד הובילה אותי למקומות רחוקים וזיכרונות יפים מהעבר. אין זה פלא שכאשר אני ורפאל החלטנו לשבת במסעדה ולצמצם את הפערים שנצברו עקב העומס הטבעי של החיים, החלטנו לסוע לאחד המחוזות היפים במדינה ויש שיאמרו היפה מכולן – ירושלים. ואם כבר ירושלים וזיכרונות עבר והתחמקות מהרעש האינסופי באזור המרכז, אז למה שלא נחנוך מסעדה איטלקית חדשה על הדרך?

נעים להכיר
מסעדת ריקוטה היא מסעדה איטלקית שנפתחה רק בדצמבר האחרון ושוכנת בלב מגדל משרדים בהר החוצבים שזה עתה אוכלס. ירושלים, עיר עמוסה לעייפה במסעדות איטלקיות, הצליחה לחבק ולאהוב את מסעדת ריקוטה בזכות מיקומה האסטרטגי שלא מאלץ את סועדיה בטרטורים מיותרים בחיפוש חניה. סמיכותה של המסעדה לגבעת זאב מצד אחד ולכותל מהצד השני וכן אופייה הייטקיסטי, מושכים אליה קהל יעד מגוון של סועדים – מצעירים, מבוגרים, עובדי המקום תיירים, כולם מוצאים בריקוטה את מקומם. תעודת הכשרות למהדרין בה מתהדרת המסעדה אף מצליחה לחבק את הניגוד הגדול ביותר - הייטקיסטים ביום וחרדים בלילה. בשל כך, מצאנו את עצמנו ביום שני בערב קריר אחד, סועדים את נפשנו במסעדה מלאה עד אפס מקום.

חגיגה
אותם יתרונות שהזכרתי קודם לכן הביאו את המסעדה לפתוח את שעריה גם לעולם האירועים. ואכן, חלקה הפנימי של המסעדה מכיל כ- 140 מקומות ומיועד בעיקר לאירועים בימים הקרירים והגשומים של החורף. בימי הקיץ החמימים מגדילה המסעדה את מקומות הישיבה בה לכ - 400 סועדים והשמחה גדולה. אלו המעוניינים בכך יוכלו לחגוג את האירוע כאשר בופה מרכזי יהדר את מרכז המסעדה או לחלופין כשמלצרים ומלצריות חביבים יגישו לאורחים את המנה. אם תחליטו שברצונכם לערוך את האירוע במקום אחר, טוב לדעת כי המסעדה מפעילה שירותי קייטרינג אותם ניתן להזמין בתיאום מראש.

האוכל
מיד כשהתיישבנו הונחו לפנינו תפריטים רחבי ידיים שכללו מגוון ארוחות בוקר, לחמים ומאפים, סלטים, מרקים, מנות ראשונות, עיקריות, קינוחים ומנות ילדים. ארץ זבת חלב ודבש של ממש. לאחר התלבטות קצרה, החלטנו לפתוח את הארוחה עם קרוסטיני מיסטו (29 ₪) - ברוסקטה סלמון כבוש ברוטב איולי וצלפים, ברוסקטה עגבניות וריחן וכן ברוסקטה גבינת ריקוטה וחציל קלוי. כדי לגוון עוד יותר ביקשנו גם את מנת חלומי פריטי (32 ₪) המכילה שישה מקלות חלומי מטוגנים בציפוי פירורי לחם ושקדים על מצע רוטב עגבניות חמים. חלום לשמו. והייתה גם פוקאצ'ה (21 ₪), איך לא, שנאפתה במקום ולוותה לשולחננו עם ארבעה מטבלים לבחירה - פסטו, עגבניות , חריף, טחינה, טפנד זיתים וזיתים כבושים.
חרף גודלן העצום של המנות, החלטנו להמשיך לעבר המנות העיקריות. הזמנו לזניה ארבע גבינות (54 ₪ - פטה, ריקוטה, שמנת ומוצרלה למי שתהה), המוקרמת בתנור בעזרת רוטב שמנת וכן פילה סלמון (89 ₪), אפוי בחמאת שום ברוטב אלפרדו ופסטו, לצד שעועית ירוקה וצ'יפס. כנראה שהירושלמים אוהבים את איטליה ובצדק. את הארוחה הדשנה סיימנו עם וופל בלגי (36 ₪) שהגיע בליווי גלידת וניל ואגוזים, קצפת וסלט פירות מרענן. בנוסף אליו, ורק כי העיניים המשיכו לאכול, ביקשנו גם טרימיסו (32 ₪) - שכבות ביסקוויט ספוגות באספרסו וקרם גבינת מסקרפונה בשילוב קפה ויין.
כוכבת הערב
בחירת המנה המצטיינת מעולם לא הייתה משימה פשוטה ובריקוטה הדבר נכון שבעתיים. מגוון המנות הרחב והעשיר אותה מציעה המסעדה (ועוד כשרה) לא הקלה עלינו במשימת השיפוט הקשה וההתלבטות הייתה עזה; הקרוסטיני מיסטו היא מנה עשירה כל כך בטעמים המציגה לראווה את תכולת המטבח הים תיכוני. גם פילה הסלמון נטרף במהירות נוכח טעמו המעודן והמדויק. אך מנה מנצחת יש רק אחת והערב זו הייתה גברת חלומי פריטי, שהיא אומנם רק מנה ראשונה, אך כזו שאחריה הציפייה רק גוברת. מראה החינני שנשלט על-ידי צבעים אדומים, כתומים וירוקים הזכיר לנו מאיפה הכל התחיל ומגיסה לנגיסה, היינו כחולמים.
חשבון בבקשה
פוקצ'ה – 21 ₪
קרוסטיני מיסטו – 29 ₪
חלומי פריטי – 32 ₪
לזניה 4 גבינות – 54 ₪
פילה סלמון אפוי בתנור – 89 ₪
וופל בלגי – 36 ₪
טרימיסו – 32 ₪
כוס תפוזים – 12 ₪
כוס מיץ גזר – 16 ₪
סה"כ - 321 ₪ לזוג סועדים

*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
ריקוטה בירושלים
053-4246139

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של ארז יניב

מה הרצל היה אומר
הפרח שלא קומל
ברוכים הבאים למקסיקו
גשן - הבשר שתפס אותי
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר