נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

נעים להכיר

שמש, רחש ים, רוח קיצית חמימה מנשבת ושומעים אנגלית, צרפתית, ספרדית ופה ושם גם עברית מתגלגלת ברחובות. צחוקם של האנשים ברחוב משרה עליי ועל בן דודתי טל, שרק זה עתה חזר מטיול מעברו השני של הגלובוס, דרום-מרכז אמריקה, אושר ומאפשר לנו להפליג בדמיוננו לכל מקום שרק נרצה. לא, לא נחתנו בחו"ל ואנחנו עדיין בתל-אביב, אך ההתנתקות מהלחץ היום התאפשרה לנו בשעת ערב מוקדמת עת שהלכנו למקום הכי רחוק ואותנטי שיש לעיר להציע – מקסיקנה.

עיצוב ואווירה

הצבע הכתום המלווה את קירות ורצפת המסעדה כמו גם בקבוקי הטקילה המתנופפים בגאון מעל הבר, הסומבררו שמעטר מעת לעת את הקירות וגם הבובות שמשתלשלות לעיתים מן התקרה לא מותירים לבאי המסעדה שום מקום לטעות – ברוכים הבאים למקסיקו! אפילו הפתגם האומר "במקסיקו התנהג כמקסיקני" איננו ניתן לפרשנות בתוך המסעדה ועל שולחנות העץ הפזורים בחלל הונחו הסברים למבולבלים על איך נהוג לאכול טורטייה או טאקו. כדי לא להשאיר ספקות לקהל הישראלי שזה עתה התרחק עשרות אלפי קילומטרים מביתו ותרבותו, אפילו הפלפליות והמלחיות המסורתיות הוחלפו בכאלו דמויות בקבוק קורונה צונן שמרמזים דבר אחד בלבד – הולך להיות פה שמח.

קהל היעד

עת התיישבנו על כיסאותינו חשנו כי נכרת ברית לא פורמלית ביננו, המסעדה וסועדיה – פה, שמחים. גם צמד השוטים של מרגריטת הקנקון הצוננת שהונחה מיד על שולחננו רימזו על כך, שאת שגרת היום המלחיצה משאירים מאחורינו בכדי לא להיות נטע זר באווירה השוררת במסעדה. ואכן, מבטים לימיננו ולשמאלנו מיד העלו מסעדה אשר מחבקת בחום ובאהבה רבה את סועדיה ורק ולו בכדי לראות אותם שמחים ומאושרים. צעירי תל אביב לצד ותיקי השכונה, תיירים אקראיים ואנשי עסקים מפולפלים ואפילו משפחות בעלות ילדים, כולם באו לקבל את החום ואהבה שיש למסעדה ולאוכל המקסיקני המסורתי להציע ומחזירים לה באושר וברינה טבעיים ואמתיים.

דיל

רק לאחרונה השיקה מסעדת מקסיקנה ארוחת טעימות עשירה ומגוונת המכונה סינקו דה מאיו (159 ₪), יום ניצחונה של המיליציה המקסיקנית על הצבא הצרפתי. רצוננו לספוג את הרוח המקסיקנית הנושבת במסעדה לא הותירו בנו ספקות ומיד מהרנו להזמינה. לאחר מספר דקות מרבית תכולת המטבח המקסיקני נחתה על שולחננו – ראשית היו הטורטיות מקמח חיטה וטורטיות מקמח תירס ומגוון רחב של רטבים וביניהם גם רטבי סלסה והגוואקמולי המפורסם שהונחו כמרמזים על העתיד לבוא. ואכן, בתוך שניות ספורות קערות אורז מקסיקני ושעועית שחורה הוגשו לצד שלושה קערות בשר – צ'ילי קון קרנה שהינו בשר בקר טחון המבושל ומלווה בשעועית שחורה, ברבקואה שהינו בשר בקר מגורר המבושל בבישול ארוך וחזה עוף מגורר ברוטב מולה מקסיקני (סלסלה מדוללת). עקרונה של המנה די פשוט; אנו הבאנו את כל הטוב שיש למטבח המקסיקני להציע, אתה תמלא את הטורטייה מכל הבא ליד. בעודי מתענג מכל ביס וביס שמשאיר טעם קל של חריפות ואושר של ילדות, טל לא התבלבל ומיד פסק שאת הטורטייה אסור לגלגל כלאפה והגוואקמולי הולך מצוין עם ברבקואה וסלסה. עייני המשתאות בו גרמו לו מיד להגיב – זאת ארוחה מקסיקנית אמתית.

מנה מנצחת

ארבע מקלות הצ'ורוס שפקדו את שולחננו עת שסיימנו את ארוחת סינקו דה מיו השאירו חותם מתוק על הארוחה המקסיקנית שליוותה אותנו מתחילתה ועד סופה. יחד עם זאת, התקשינו להיפרד מן הטעם המלוח-מתקתק שכל ביס וביס מהמוצ'אצ'וס פקד את חכנו. השילוב המקסיקני של נאצ'וס עם רוטב סלסה ושעועית שחורה המוקרמים בגבינת מוצרלה משאיר לכל סועד וסועד להחליט מה הוא באמת; יש שיטענו כי הטעם מזכיר פיצה עשירה ומפנקת ויש כאלה שיגרסו כי מדובר בלזניה מיוחדת, אך דבר אחד היה ברור לי ולטל, מדובר במקסיקנה.

אז מה היה לנו?

מוצ'אצ'וס – 39 ₪

ספיישל Cinco de mayo – 159 ₪

צ'ורוס – 29 ₪

מרגריטה קנקון – 36 ₪

מרגריטה קלאסית – 36 ₪

סה"כ : 299 ₪ לזוג סועדים.

 

*כתבה פרסומית. 

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
מקסיקנה בתל אביב
053-9443049

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של ארז יניב

הגבינה שבקצפת
מה הרצל היה אומר
הפרח שלא קומל
גשן - הבשר שתפס אותי
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר