נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

על בוטניקה וסבלנות
אם תשאלו את גנני ארצנו מהו הפרח המתסכל ביותר לגידול סביר שיסכימו כי מדובר ב"כרוויה תרבותית". כן, כן, זהו שמה והיא אחד מהצמחים התובעניים שתמצאו בגינת הפרחים עקב דרישותיה מרחיקות הלכת; אדמה מיוחדת, נביטה איטית והמתנה ארוכה הדורשת סבלנות של כשנתיים עד שניתן ליהנות מפרחי הצמח. בעלי הסבלנות שנטעו בכפם את הצמח והיו מוכנים לקבל על עצמם את ההמתנה המייגעת יגלו כי לפחות שורשו ניתן ללעיסה כשעליו וזרעיו הקטנטנים הידועים בשמם הקליט יותר 'קימל' משמשים למגוון רחב של מאכלים ומעניקים לאוכליו פריון רב.

אווירה
אל המסעדה הוותיקה השוכנת במבנה עתיק שהיה שייך לפני שנים לשייח טורקי הגעתי עם שוקו חברי הוותיק בערב של אמצע השבוע. כבר במבט ראשון קשה להתעלם מהעיצוב הכפרי עם הנגיעות הצרפתיות השורר במסעדה ומעניק תחושה חמימה וביתית. המקום שהיה עמוס בתיירים, חברים וזוגות שצהלו ללא הרף אובזר בפריטים עתיקים שנועדו להזכיר לבאי המסעדה כי הגיעו למוסד וותיק בעל היסטוריה ארוכה ומפוארת ולא לעוד טרנד חולפת.

האוכל
מזג האוויר החמים שעדיין שורר באזורנו הזכיר לנו שכל ארוחה דשנה צריכה להיפתח עם משקה קר לצינון הגרון וכך היה; פתחנו עם צמד מרגריטות מתקתקות בטעם לימונים ופירות יער (37 ₪) ולאחר השכמת החיך והגרון התפננו לטעום ממרק הגולש (39 ₪) שהעלה מצדו את מדד הטמפרטורה כמו גם ניחוחות מפעם. לא יכולנו שלא לחוש בבית בשל שפע הבשר וירקות השורש שנמצאו בו. בנוסף, ביקשנו לטעום את רביולי גבינות העזים ברוטב שמנת (54 ₪) שהכיל חתיכות בטטה ופטריות קטנות.

למנה העיקרית לקחנו מניפת פילה בקר וכבד אווז ברוטב פירות יער (129 ₪) שרק מהשם אפשר להבין שמדובר בעילוי ונתח קצבים ברוטב פלפלת על מצע עצמות מוח (96 ₪). באמת שבתור צמד חובבי בשר מושבעים התקשינו לבחור בין נתח הקצבים שהוגש כאילו הרגע יצא מקטלוג בשר יוקרתי  למניפת פילה הבקר וכבד האווז שהכילה שלושה סטייקים נאים של פילה שהופרדו על ידי כבד אווז עשוי כהלכתו. לבסוף, לאחר התלבטות ארוכה וטעימה החלטנו כי מנת הערב היא צמד המנות הנפלאות הללו שפשוט אי אפשר שלא לטעום אותן.

מחשבה מתוקה
לא שהיה מקום אך לא יכולנו לוותר על טעימה מהקינוחים השווים ובחרנו בפבלובה (39 ₪) שהורכבה ממרנג, קצפת ופירות יער ואצבעות שוקולד (39 ₪) שהיו שכבת גנאש שוקו על קראנץ' אגוזים.

טוב לדעת
סמיכותה הרבה של מסעדת קימל למגדל השלום בתל אביב, אפשרה לה לזכות בשמה היוצא למרחוק ועם השנים להרחיב את קהל לקוחותיה גם לאלו הנמצאים בסביבתה באופן יומיומי. היום היא מציעה תפריט עסקי משתלם ומגוון במיוחד הכולל מנה ראשונה, עיקרית ושתייה קלה בסכומים מגוחכים של 77,66 ו- 88 ₪ (בהתאמה לפי המנה העיקרית הנבחרת) ואם לא די בכך, הזמנה מתפריט העסקיות התקף בין 12 בצהריים לארבע וחצי באמצע השבוע תזכה אתכם גם בלחם הבית למרכז השולחן והנחה למגוון קינוחים, יינות ומרגריטות. באופן מעורר השתאות, קימל מצליחה לפנות גם ל"פשוטי העם" ובימי שישי מציעה ארוחה עסקית ב- 109 ₪.

כדי שחגיגת המנות לעולם לא תיגמר, מציעה קימל לסועדיה גם לערוך אירועים פרטיים עד 90 איש בשלושה חדרים פרטיים המעוצבים כל אחד בקונספט אחר בעוד המזנון היוצא להם הוא למעשה ארוחת טעימות עשירה (7 מנות ראשונות, 5 עיקריות ו-4 קינוחים לצד שתייה). החדר הראשון המותאם לעד 18 סועדים מעוצב כמועדון קצינים, החדר השני שיכול להכיל עד 50 איש עוצב דווקא בסגנון כפרי שממשיך את הקו העיצובי של המסעדה כולה ואילו החדר השלישי ורחב הידיים מאפשר את אכלוסם של כ- 90 איש בחדר נקי ומדוייק על טהרת הלבן.

שורה תחתונה
מרק גולש – 40 ₪
רביולי גבינת עזים – 54 ₪
נתח קצבים ועצמות מוח – 96 ₪
מניפת פילה בקר וכבד אווז – 129 ₪
2 כוסות מרגריטה לימונים ופירות יער – 37 ₪ לכוס
2 כוסות יין לבן – שרדונה רקאנטי – 29 ₪
אצבעות שוקולד – 39 ₪
פבלובה – 39 ₪
סה"כ 529 ₪ לארוחה דשנה

 

*כתבה פרסומית

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של ארז יניב

הגבינה שבקצפת
מה הרצל היה אומר
ברוכים הבאים למקסיקו
גשן - הבשר שתפס אותי
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
להתאהב כמו איטלקי
שווה לגדל בשבילה כרס
רכבת אקספרס לאיטליה