נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

בכניסה ליישוב נתיב השיירה בגליל המערבי נמצא מבנה העץ המרשים של מסעדת ארנולד'ס, מוקף שקט, שלוה וירק. במבט ראשון נדמה כי מדובר בצימר משודרג שריחות משכרים עולים ממנו, מושכים פנימה את המבקרים בסביבה. תחושת החופש שאופפת את המסעדה קשורה כמובן גם למיקומה הפסטורלי אך לא רק, כי מרגע שדרכו רגלינו בדלת, בהחלט הרגשנו במדינה אחרת.

המסעדה שהוקמה לפני 16 שנה, ממשיכה להציע לגרים בסביבתה ולמטיילי האזור מטעמים גליליים עם נגיעות צרפתיות וים תיכוניות. ייחודה של ארנולד'ס, בניגוד לרבות אחרות, היא בקשר המשפחתי ובאווירה החמה שעוטפת את המקום ולא סתם. השף והבעלים אורי ארנון שקיבל את אהבת המטבח ממשפחתו, מצליח לשלב חזון קולינרי עם חמימות ביתית ולאחרונה אף נבחרה המסעדה לאחת המסעדות הטובות בארץ, חרף היותה מסעדה בשרית כשרה למהדרין.

פעמיים כי טוב
ביום שלישי בערב, פעמיים כי טוב, מצאנו את המסעדה עמוסה עד אפס מקום במשפחות וזוגות מכל הגילאים. טוב שהזמנו מקום מראש. המבנה המרשים והחמים כולל גם חצר רחבה עם מנגל גדול שאפשר לסגור לטובת אירועים פרטיים. בימי הקיץ היפים אפשר ליהנות מהפסטורליות תוך נשנוש נתח עסיסי, אך גם מי שמעדיף את משב המזגן יימצא בפנים אווירה נהדרת לא פחות.

את התפריט המנצח, כך נאמר לנו על ידי המלצרית הוותיקה, לא החליפו שנים (וכנראה יש לכך סיבה), כולל את ארוחת הטעימות הכוללת את המירב והמיטב הקולינרי. עצה מקרב לב ובטן: תבואו רעבים! ארוחת הטעימות היא סוג של "אכול כפי יכולתך" לפי בחירת השף ובתאום עם הסועדים. אתם יכולים לבחור כמה ומתי, השף קובע מה ומשאיר מקום להפתעות ונגיעות אישיות.

מה אוכלים?
לפתיחה קיבלנו את לחם הבית עם ממרח זיתים שחורים וממרח עגבניות מיובשות. לצידם, חמש מנות פתיחה נהדרות שכאמור היו פרי מחשבתו של ארנון באותו יום. אהבנו מאוד את המשאושה - חומוס גרגרים חם ונימוח במרקם עדין ונפלא, סלט קינואה וחמוציות, קרם חצילים במרקם שהזכיר שמנת (אך כמובן שמדובר באשליה נהדרת היות והמסעדה כשרה), עגבניות שרי בתבלין דואה - תיבול מצרי שמזכיר תיבול של  פלאפל (שילוב של זרעי כמון, שומשום, שום ופטרוזיליה) וסלט ישראלי קצוץ עם שברי טורטייה מתובלת.

לאחר מספר דקות קיבלנו אחת אחרי השנייה את המנות הראשונות, שלמרות שמדובר בארוחת טעימות הגיעו בגודל מלא, משביעות ונדיבות מאוד. טעמנו את קבב הטלה בטחינה ירוקה, שיפודי סאטה בחמאת בוטנים וחלב קוקוס, פטריית פורטבלו צלויה, טורטיות ממולאות בארבעה סוגי בשר בקר ועוף ברוטב ברביקיו ביתי ומנה צמחונית של פטריות ממולאות גבינת טופו ואגוזים על מצע של סלסת עגבניות. נראה כי ארנולד'ס בהחלט מכוונת לכך שכל סועד, בכל גיל, ימצא את דרכו וטעמו בתפריט.

עיקר העניין
לעיקריות הגענו די שבעים אך לא ויתרנו על טעימות בשרים משובחים (המנות העיקריות בארוחת הטעימות הן בערך בגודל של המנות הראשונות, כלומר משביעות אך לא גדולות מדי). בין היתר היו שם חזה אווז בקלאבדוס (ליקר תפוחים), כבדי עוף נימוחים ביין פורט וצימוקים, אנטריקוט עסיסי במחבת חמה, קדירת בקר וירקות שורש. המנות העיקריות מגיעות עם תוספת לבחירה ואנחנו נהנינו מאורז וצ'יפס.

לקינוחים היה שווה במיוחד לחכות. למי שבשבילו קינוח כשר זה קרם בוואריה נכונות הפתעות קולינריות כגון פרפה חלבה נפלא ומנת טרילוגיה מנצחת של שלושה קינוחים; קראמבל פריך וחם של תפוחים ופירות יער, סלט פירות מתפוחים ובננות שמעליו קרם קוקוס מוקצף ומוס שוקולד מריר עם תחתית קראנצ׳ית של גרנולה ונוגט. גם בתחום המשקאות לא נשארנו יבשים וטעמנו את בירת הבית המתקתקה והמשובחת ואת יין הבית המעולה.

משהו לדרך
התפריט המגניב כולל גם סעיף מזכרות בדרך החוצה כדי שלא תצאו עם ידיים ריקות, אם כובע מצחייה, מחזיק מפתחות או חולצת פוטבול וזה מבלי להזכיר את ארוחות הילדים המיוחדות ותפריט מנות הספיישל לקרניבורים האנינים במיוחד.

שלוש שעות של ארוחת טעימות חלפו ביעף ואני ממליץ לכם בחום ללכת בנתיב השיירה עד לארנולד'ס. משם, אתם כבר בידיים טובות.

חשבון בבקשה
ארוחת טעימות זוגית - 408 ₪
בירת הבית - 26 ₪
יין הבית – 35 ₪
סה"כ - 469 ₪

*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מושבוצ: מקום נדיר במושב רמות
בורגר קטן בערבה: בורגרים קצרין
ארוחת צהריים באיולי בר בראש פינה
קסם על ים כנרת: מסעדת ביג בן
על היסטוריה ומסעדת ויקטוריה
מקום טוב בצפון: מסעדת מרינדו
ארוחה בברוהאוס הגולן
פנינה בים של שדות
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר