נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

טבריה. עיר בעלת פונציאל אדיר – חופים נפלאים היורדים לאגם מוקף בטיילת, הרים נישאים וצוקים מרהיבים, מבחר של מקומות קדושים לכל הדתות - והיא גם אחד מהמקומות התיירותיים המפוספסים ביותר בשנים האחרונות. נקווה שהמגמה הזו תשתנה, אך יש כמה מקומות בעיר שבהחלט ראויים לכל תייר שמגיע.

מסעדת ביג בן שבמדרחוב "הבנים", מסעדה ותיקה בת 30 שנה הממוקמת במדרחוב הבנים, היא אחד מהמקומות האלה. במיקום נוח להפליא ובעיצוב משופע פרגולות, בריכת מים, צמחיה שופעת ומספר מתחמים שיתאימו לכל צורך ולכל עונה – מקום נעים לשבת בו, רחוק מההמולה של העיר ומקהל המבקרים בטיילת.

אפשר לבחור לשבת בסככה המוצלת שבין עצי שקמה עתיקים, אם הגעתם בקיץ. אפשר לתפוס קצת שמש על הדק שמשקיף על המדרחוב, ואפשר ליהנות בשולחן בחלל הפנימי והמעוצב, הכולל בר מלא כל טוב שכל חובב שתיה (או תייר אירי) ירגיש בו בבית.

ראשונות
עוד לא הספקנו לספוג מהאווירה הרגועה של המקום, וכבר החלו לנחות על השולחן מנות פתיחה מלאות בפינוקים: חציל בלאדי בטחינה - מנה עדינה וטעימה, חומוס ביתי נפלא, פלאפל פריך עם שברי פיתות קלויות ומתובלות, כרובית מטוגנת בנגיעות לימון ושום, וכאילו שכל האושר הזה לא מספיק-  גם פלטת סלטי הבית הצבעונית והעשירה, מלאה בסלטים טריים שנעשים במקום. הסלטים מילאו את מרבית שטחו של השולחן, וזו לטענת המלצר המנה הקטנה. כמובן שגם פיתות חמות והסיידר האלכוהולי שהזמנו השלימו לנו יפה את העיצוב.
פלטת סלטים. ביג בן

עיקרית
כל הפתיחה המרשימה הזו היתה רק "טבילה במים", ואז צללנו אל המנה העיקרית – מנה זוגית ייחודית שנקראת פלטת האגם: קערה יפהפייה מלאה בכל הטוב שיש למקום להציע: טבעות בצל ותפוחי אדמה, מעליהן דגי כינרת טריים מטוגנים, אך לא שמנים – ארבעה מושטים נאים, בורי גדול שלם ועסיסי חתוך לנתחים, ומסביב מעטרים דגי ברבוניות קטנים ופריכים.

גם מי שאינו חובב דגים ימצא תענוג במנה הזו. הדגים טעימים וטריים וניכר שהוכנו במקצועיות, כיאה למסעדה שעל האגם. מדובר במנה חדשה שנוספה לאחרונה ולדעתנו מוצלחת ביותר.
דגי כנרת טריים. ביג בן

אבל לא רק דגים יש בתפריט, שהוא תפריט מכובד מאוד ומגוון. כל אחד ימצא בו את מה שצריך – בין היתר בשרים, מרקים, ירקות וסלטים שונים. לא משנה מה תבחרו  - מה שחשוב הוא שהאוכל יגיע טרי ומוכן בקפידה. את המנות ליווה כאמור גם סיידר אלכוהולי מוגז, שאנחנו באופן אישי מעדיפים במקום היין הלבן שמתחבר למנות דגים באופן מסורתי.

ולקינוח
הפינוק המשיך גם אחרי שסיימנו עם המנה העיקרית. בסך הכל פאי תפוחים שבחרנו מהתפריט, אך כזה פאי עשיר ביתי וטעים לא תמצאו אפילו בקונדיטוריה. המון, אבל המון תפוחים. קינמון ריחני, בצק פריך ולידו גלידת פקאן.. קינוח מושלם. אם היינו מסוגלים, היינו מבלים עם עוד פרוסה שכזו, ביחד עם קפה חזק. בקיצור, תדאגו להגיע ממש רעבים.

אחרי הקינוח אמרנו תודה, נפרדנו בחיוך והתגלגלנו אל עבר הטיילת והגלים.
שטרודל תפוחים מטריף

מה עוד?
המסעדה פתוחה בשבת.
המקום נגיש לנכים.
יש תפריט בוקר, והבר פעיל בשעות הלילה, עד השעות המאוחרות.
המקום מתאים לאירועים, בתיאום מראש.
חניה קרובה בתשלום.

חשבון בבקשה:
פלטת סלטים קטנה עם פיתות - 40 שקלים (המחיר לפלטה ולא פר סועד כפי שנהוג ברוב המסעדות)
חציל באלדי בטחינה - 35 שקלים
חומוס - 25 שקלים
כרובית מטוגנת - 35 שקלים
פלאפל - 36 שקלים
פלטת האגם - 175 שקלים
פאי תפוחים - 40 שקלים
סיידר סטרונבואו גולד - 28 שקלים * 2
סה"כ: 442 שקלים

ביג בן, טיילת טבריה. 053-9440764

* הכותב היה אורח המקום

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מושבוצ: מקום נדיר במושב רמות
בורגר קטן בערבה: בורגרים קצרין
ארוחת צהריים באיולי בר בראש פינה
על היסטוריה ומסעדת ויקטוריה
מקום טוב בצפון: מסעדת מרינדו
ארוחה בברוהאוס הגולן
פנינה בים של שדות
על הנהר - בית אוכל ושיכר
כוכב הצפון - מסעדת NICE TO MEAT היא קרנבל קולינרי
מוסד ליד הים - מועדון ארוחת בוקר
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?
מסעדת הפופ אפ שולחן גלילי: ממטעמי המטבח הערבי