נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אולי זו השקיעה הנוצצת על פני האגם הלאומי שמשתקף מבעד לחלונות הגדולים והמשופעים, אולי זה השירות המופתי שגורם לאורח להתקבל בחיוך ולצאת בחיוך, אולי זו האיכות והטריות של חומרי הגלם שמרכיבים תפריט מקומי שמשלב מטבחים מהעולם – או פשוט השילוב המנצח של כל אלה יחדיו. מעטים המקומות שעומדים בכבוד בכל הסטנדרטים וגם מתהדרים בתוצרת מקומית, כמו מסעדת מושבוצ שבמושב רמות.

הבשרים של שניידר
מושבוצ יושבת על קצה מצוק אדיר המשקיף בצורה אסטרטגית על מרבית הכנרת, ואחד המאפיינים הקסומים של המקום הוא החלונות הגדולים והמשופעים שמשדרגים את החוויה. בחוץ, כשמזג האוויר מתאים, מלבד נוף מדהים יש גם חצר דשא רחבה עבור הילדים (עד שיגיע האוכל). מקור השם, אגב, מהמילים 'מושב' ו'קיבוץ'.

למה חלונות משופעים? את התשובה הלא צפויה קיבלנו מהבעלים של משק שניידר שאחראי גם על האיטליז המרהיב שבכניסה: מסתבר שבעברו הרחוק היה המקום בור תחמיץ (מתקן לייצור מזון לחיות משק), וצורתם המשופעת של הקירות תוכננה כדי לאפשר מקום לעבודת הכלים הכבדים. זה מה שהבנו בכל מקרה. טוב, אחרי טעימה של היין הנהדר שקיבלנו כל הסבר יישמע הגיוני. אבל תודו שזה מעניין.
הבשרים של משק שניידר. מושבוצ

את פנינו קיבל בחיוך לבבי נאצ'ו, שהוא המנהל בפועל של המקום וסוג של השראה לכל מי שרואה במקצועו מקור של גאווה וכבוד, וישר ניגש לעבודה. בינתיים עיינו בתפריט, שהוא מעניין וקולע, מסומן לטובת הרגישים לגלוטן, לחובבי הפליאו והטבעונים. יש מנות לכולם – וגם מנות מיוחדות לילדים.
אל השולחן הגיעה בלי שביקשנו פוקאצ'ה על חשבון הבית ושני מטבלים: ממרח קרם שורשים נפלא וטחינה אסיאתית בטעם תפוז. נחמד לפתוח כך ארוחה ולגלות את הנדיבות שתאפיין את המשך הערב. מסתבר שכך זה עובד בהזמנת מנה ראשונה.

לפתיחה, מנת הצ'וריסו דה לה קאסה - שתי נקניקיות מבקר של שניידר עם יין אדום ופפריקה מעושנת במחבת, עם חטיפי נאצ'וס פריכים תוצרת הבית – שהלוואי והיו מוצעים למכירה בחנויות – מלווים בשלושה מטבלים טעימים: הטחינה האסיאתית, צ'ימיצ'ורי וסלסה ורדה.

קיבלנו גם פטה כבדים שתענוג למרוח על טוסטונים פריכים, בשילוב מצע תפוחים מקורמלים עם נגיעת צ'ילי חריף. היו גם שני סלטים על השולחן: סלט משק צבעוני שכלל מיני ירקות טריים וירקות שורש פריכים על מצע של לאבנה עיזים מקומית, אבל הסלט השני ראוי לפסקה נפרדת משלו. הסלט נקרא בפשטות: "סלט תפוחים ורימונים", אבל כולל מבחר עשיר של מיני עלים ירוקים טריים עונתיים שהרגע נקטפו (חסות בשני צבעים, עלי תרד ובייבי קייל), מעורבבים עם שפע גרגרי רימון, פלחי תפוחים מצפון הגולן ופקאנים קלויים ומקורמלים קלות. זה סלט נדיב במיוחד וממכר שפשוט אי אפשר להפסיק לנשנש ממנו.

בהתאם למזג האויר החורפי שהיה בחוץ, הזמנו קדירת נתחי עגל משובחים שבושלו כל הלילה ביין אדום וירקות שורש, מוגשים על פריקה (בורגול מעושן בעל טעם ומרקם יחודיים). הניוקי – מנה טבעונית – היה משובח במיוחד, נימוח ונמס בפה כמו עננים קטנים, והרוטב על בסיס שמן זית, פטריות שמפיניון ושום הופכים את המנה לכיף גדול. לא, לא סיימנו כאן.
נוף נדיר. מושבוצ

ומנת הדגל
בליווי תשואות, הגיעה אלינו מנת הדגל: אסאדו עגלה של משק שניידר. מנה גדולה ומלאת טעמים בבישול ארוך ומעושן, שהוגשה עם פאפאס צ'יפס – נתחי תפוחי אדמה עבים ופריכים. כל מנה בשרית מגיעה כמובן עם תוספת לבחירה. התפריט כולל גם מנות ספיישל כמו פורטרהאוס (סינטה ופילה), פלטת בשרים ועוד דברים שיגרמו לכל קרניבור להזלת ריר בלתי נשלטת.

אגב, כל המנות בתפריט מבשר ומחומרי גלם שהם מקור גאווה מקומי. גם הלחם, הרטבים, הממרחים, המרינדות והמיצים הם מתוצרת הבית וזה מורגש היטב באיכות ובטריות של המנות ללא יוצא מן הכלל.

אי אפשר לאכול כל כך הרבה בשר משובח בלי עזרה של יין משובח לא פחות, אז לקחנו כוס של בלאן דה בלאן של יקב פלטר שבגולן, וגם את יין הבית המצוין (יין הבית כשמו כן הוא - היין מוכן במיוחד עבור המסעדה) מסוג קברנה סוביניון סירה. מי שרוצה, יכול לבחור גם מיץ טבעי המוכן במקום וכמובן מהבירות האזוריות המשובחות.
ניוקי נפלא. מושבוצ
כל דבר טוב צריך להגיע לסיומו, אז למה שלא נסיים בצורה מתוקה במיוחד גם את הביקור הזה? הקינוחים המדהימים הונחו על השולחן בזה אחר זה: מלבי קרם קוקוס, קינוח קליל ומתקתק בטוב טעם עם תותים טריים, סורבה לימון ושערות חלווה. תענוג וזה הקינוח האהוב עלינו. שוקולד בננה ברולה, הברולה החצי קפוא מלווה בגנאש שוקולד מוקצף וחצי בננה מקורמלת. קשה לוותר גם על הקינוח הזה.

קינוח מיוחד היה הטארט תפוחים ותמרים. לכאורה עוגת תפוחים, אבל כאן הקונדיטור שיחק עם המרכיבים ונתן למנה חיים חדשים: פרורי בצק פריך שמעליהם קרם דיפלומט (קרם שהוא קינוח בפני עצמו), פלחי תפוחים ותמרים חתוכים ושברי בצק פילו מסוכרים.
את הקינוחים ליוותה שתיה חמה (כמו הלחם בהתחלה, גם הסיום המתוק על חשבון הבית), וגם כוסית של יין קינוח חזק ומתוק של יקב הר אודם, ששם את החותם על ערב עשיר, מהנה ובעיקר טעים.  אל תשכחו להקצות נהג תורן שיחזיר אתכם בשלום הביתה.

חשבון בבקשה: 
מנות ראשונות (3 נכללו בעסקית אמצ"ש)
סלט תפוחים ורימונים: 44 ₪
סלט משק: 48 ₪
פטה כבדים: 39 ₪
צ'וריסו דה לה קאסה: 48 ₪    ש"ח₪לט תפוחים ורימונים
קדירת כל הלילה: 98 ₪
ניוקי אלי אוליו פונגי: 72 ₪
אסאדו עגלה 800 גרם: 118 ₪
מלבי קרם קוקוס: 39 ₪
טארט תפוחים ותמרים: 39 ₪
שוקולד בננה ברולה: 39 ₪
כוס יין הבית אדום: 36 ₪
כוס יין לבן מבעבע: 39 ₪ 
כוסית יין קינוח שני/פורט הר אודם: 32 ₪

מידע שימושי:
חשוב לציין שאם תגיעו באמצע השבוע בשעות הצהריים תוכלו להנות מדיל עסקי, כך שעל כל מנה עיקרית תוכלו לבחור ראשונה או קינוח ללא תשלום, וליהנות בנוסף מכוס יין רוזה ב-18 ₪ בלבד. יש גם סדנאות בישול (פרטים באתר ובפייסבוק). האטליז של משק שניידר בכניסה, אפשר לקנות בו את הבשרים והיינות המשובחים.

מושבוצ, מושב רמות. 04-6795095

* הכותב הוזמן להיות אורח המקום

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
בורגר קטן בערבה: בורגרים קצרין
ארוחת צהריים באיולי בר בראש פינה
קסם על ים כנרת: מסעדת ביג בן
על היסטוריה ומסעדת ויקטוריה
מקום טוב בצפון: מסעדת מרינדו
ארוחה בברוהאוס הגולן
פנינה בים של שדות
על הנהר - בית אוכל ושיכר
כוכב הצפון - מסעדת NICE TO MEAT היא קרנבל קולינרי
מוסד ליד הים - מועדון ארוחת בוקר
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?
מסעדת הפופ אפ שולחן גלילי: ממטעמי המטבח הערבי