נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מסעדת פאגו פאגו היא אחת המסעדות המיוחדות שייצא לכם לשבת בה. מבחינה ארכיטקטונית, מבחינה עיצובית, אפילו ההיסטוריה של המקום מרתקת לפחות כמו ההווה. לדעתי היא שברה בקלות כמה שיאים מקומיים ועוד תמשיך לשבור בעתיד. ובניגוד למקומות שגרתיים וסטנדרטיים, אין סיכוי שמפה תצאו אדישים. ובאמת איך אפשר לצאת אדיש ממסעדה מוקפת ים שממוקמת בין דולפינים ליאכטות במרינה באילת? אבל שנייה, לפני שנצלול למים, טיפה היסטוריה.

היה היה
פאגו פאגו במבנה הנוכחי שלה קיימת שנתיים בלבד. אני כותב מבנה אבל מדובר למעשה בפלא ארכיטקטוני מרהיב עין שעולה מתוך הים ומתחבר למזח, אבל על כך בהמשך. בגלגול הקודם שלה הייתה הפאגו פאגו מסעדה צפה בת שתי קומות על אסדה במימי המרינה. שנות האושר שלה כללו ביקורים של כל ראש ממשלה או נשיא מקומי כמו גם זר, כוכבי רוק ושחקנים. כל המי ומי וכל מי שהחשיב עצמו לכזה, סעד את ליבו על הדוברה הענקית שערסלה את היושבים במקום כמו עריסה מרגיעה. במקום נערכו אינספור חתונות ולא פחות הצעות נישואין, שקרו בין כותלי המסעדה במשך 25 שנות קיומה, אך שריפה שפרצה במהלך אחת המשמרות במקום כילתה אותה לחלוטין והשאירה רק זיכרונות ולקוחות קבועים המומים ומתגעגעים. אף אחד לא נפגע במהלך השריפה, אבל המקום היה סגור בדיוק למשך שנה אחת פחות יום. ואז הוא נפתח מחדש, כבר לא על אסדה, כי אם במבנה מרשים וקסום שעומד בתוך המים. 

עיצוב ואווירה
עיצוב הפנים של המסעדה הוא פרי יצירתו של האדריכל ג'וש חפץ ועל המבנה האדריכלי המיוחד במינו אחראי האדריכל אהוד השילוני. ביחד הם יצרו מעין חצי אי שגובל בצדו הצפוני בקו המזח ובמקביל אליו עוגנות יאכטות לרוב. החלק החיצוני שלו מזכיר אוניית קיטור והיושבים בחלל הפנימי נהנים מחלונות פנורמיים, מהם רואים בעיקר את הים הכחול-טורקיז של אילת. מרפסת העישון נמצאת ממש בקו המים ומי שיגיע למקום לעת ערב, יזכה לראות את הירח מרצד על פני הים הדרומי שלנו. קסם.

ואפרופו קסם, בכניסה למקום מוצגים לראווה למעלה מ-600 בקבוקי יין שונים מהארץ ומהעולם, מבקבוקים שעלותם בת חמש ספרות ועד לבקבוקים טובים במחירים שווים לכל נפש. הבר ההיקפי במתחם הפנימי מספק מענה לצרכי הסועדים בדמות כל סוגי האלכוהול עליהם ניתן לחלום, כשיושביו גם יזכו לראות את מנות הסושי מוכנות לנגד עיניהם המתפעלות. בנוסף לכל אלה יש במקום גם חדר V.I.P שיארח סביב לשולחן אבירים עד 16 סועדים ברי מזל בחדר אטום לרעשים חיצוניים, מהמם ביופיו.

שווה במיוחד
באופן כללי חלק ממתיחת הפנים או יותר נכון החלפת הגוף שעברה המסעדה לאחר השריפה כללה רוח של שינוי שהפכה את המקום לנגיש יותר. קשת המנות התרחבה, מניפת הטעמים התמתחה וטווח המחירים הפך כזה שמאפשר לסועדים מכל הספקטרום ליהנות ממטעמי המקום. מנות דומות שיוצעו במסעדה אחרת באזור המרכז יהיו לרוב קטנות יותר ויעוטרו במחירים שיגרדו את השמיים. לעומת זאת המחירים בפאגו פאגו מסתכלים עליכם מגובה העיניים ומטה והמנות מרשימות בגודלן. ואם לא די בכך, יש במקום גם דילים לא רעים בכלל: העסקיות כאן רצות כל יום, כולל שבתות וכוללות שתי מנות ראשונות ממבחר המנות שבעסקית וכוס שתייה ב-69 ₪ בלבד או מנה ראשונה, עיקרית ושתייה ממבחר המנות שבעסקית ב-89 ₪ בלבד. עם עסקיות כאלה לא ברור מי מרוויח יותר, החיך, הכיס או החיוך המתרחב.

על המטבח
המטבח בפאגו פאגו הוא שילוב מנצח בין המטבח הצרפתי הקלאסי למטבח הים-תיכוני עם נגיעות פיוז'ן אסייתי, כך שהשרימפס יזכה באחת המנות להגשה ככדורי פלאפל מטוגנים והקלמארי במנה אחרת לליטוף של טחינה לימונית. במרכז המטבח השף הצעיר ביותר בארץ שקיבל את הדרגה הנכספת סימן חמש (שף מוסמך, מה שלרוב המוחלט של השפים הטלוויזיוניים אין) - קובי רווח. לקובי יש יכולות וירטואוזיות מרגשות והוא לא מפסיק להפתיע ולעניין במנות כמו סרטנים כחולים ברוטב שמנת, בזיליקום וצ'ילי או פילה יען ברוטב מרסלה עם קונפי בצל ושקדים. לצידו של קובי ניצב בגזרה היפנית מאסטר סושי שאת מנותיו המופלאות כאמור ניתן לראות בישיבה על הבר מוכנות בזמן אמת.

מנה מנצחת
אם היה זה מרוץ, ניתן לומר ששלוש המנות הבאות הגיעו ביחד לפוטו פיניש. נתחיל במנה ראשונה של מרק קרם ארטישוק ירושלמי וערמונים בשמן כמהין (34 ₪), פשוט שירה בצלחת. נמשיך לעיקרית של מוסר-ים על קרם אספרגוס וערמונים על עלי בוקצ'וי (110 ₪) ונסיים באחת המנות היותר סטנדרטיות אך עם זאת היותר מפתיעות - שרימפס וקלמרי מרסיי מוקפץ ברוטב שום-חמאה ויין לבן (96 ₪). נכון, זו אחת המנות הפופולאריות ביותר ולא חסרים גם פאבים שמגישים אותה, אבל כשמכינים אותה כמו שצריך, עם ציר פירות-ים שמוכן במקום מדי יום, עם קונפי שום, עם ניוקי עבודת יד וחמאה ויין איכותיים, מבינים טוב טוב למה הפאגו פאגו היא זו שמובילה את הקולינריה האילתית למחוזות שבעבר היו נחלת תושבי המרכז בלבד. כבוד.

* כתבה פרסומית.
 

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר