נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

לפני שש שנים נפתח בית קפה בשם שטרודל בלב לבה של סצנת הבארים בעיר התחתית בחיפה. בפינה בה מצטלבים רחוב הבנקים ורחוב יפו, רבים הרימו אז גבה, כשנפתחו דלתות המקום לראשונה והתגלה שהמשקה השולט היה קפה ולא בירה. במשך הזמן שחלף מאז, הגבות שהורמו חזרו למקומן הטבעי, בית הקפה שטרודל מיצב את עצמו כאחד מבתי הקפה העמוסים ביותר בעיר התחתית ולאחר ההצלחה של הסניף הראשון, נפתח לו גם סניף שני ברחוב בן גוריון.

כבר שנה וחצי פועל הסניף השני במושבה הגרמנית, ברחוב המתוייר ביותר בחיפה, היכן שבליל השפות יכול לשלוח אותך עם כל צעד למדינה אחרת. אני מודה שמאז שנפתח טרם יצא לי לשבת במקום, אך כל זה השתנה בשבת קרירה של תחילת נובמבר, כשאימא ואני חיפשנו מקום חמים לבלות בו ערב אימא ובן באווירה אחרת.

מחפשים משהו מתוק? אולי סופגנייה?



תפריט לכווווווולם
את הרכב שמנו בחלק העליון של השדרה ובדרכנו למקום נהנינו מהרוח הסתווית הקרירה שפיזרה את העלים ממדרכות האבן הלבנות. בכניסה לשטרודל פנו אלינו באנגלית, כנראה מתוך הרגל, אך כשהזדהינו כישראלים, קיבלנו את התפריט המקומי הדו לשוני (עברית וערבית). מעיון מעמיק בתפריט שלווה בהסבר מפורט וסבלני מצד המלצר שלנו, ניכר כי הושקעה מחשבה רבה בכתיבה ובתכנון שלו. התפריט מספק מענה לצרכים של כל לקוח אפשרי, בין אם מדובר באנשי עסקים שמגיעים לעסקית חפוזה בצהריים, תיירים שמגיעים לארוחה רומנטית באווירה מיוחדת, משפחות שמחפשות מקום לכל המשפחה, צעירים שרוצים ליהנות מערב של אלכוהול איכותי בליווי מנות מתאימות ואפילו, לאלו המשכימים קום ומעוניינים במבחר ארוחות בוקר איכותיות.

חשוב לציין שבשטרודל, ארוחות הבוקר מוגשות במשך כל שעות היממה, בניגוד ללא מעט מקומות אחרים בעיר שסוגרים את האופציה הזו עם בוא הצהריים (חוצפה, אם תשאלו אותי). שטרודל גם מציעים ארוחות עסקיות בדרגות מחיר שונות מדי יום, בין השעות 12:00-17:00 למעט ימי שישי. כולן, מורכבות ממנה ראשונה, עיקרית ושתיה כאשר המגוון משתנה בהתאם למחיר. האמת שהיינו שמחים לקפוץ על אחת מהעסקיות, אבל כשאנחנו הגענו השעה הייתה כבר שבע בערב, אז החלטנו שלעסקיות נחזור בפעם אחרת.

הגודל כן קובע
לפני הכל אני חייב לכתוב דבר אחד - המנות שקיבלנו בשטרודל הן ללא ספק המנות הכי גדולות שקיבלנו אי פעם במסעדה. רק בשביל לחדד את הנושא, בשלב מסוים אימא לא הייתה מסוגלת לקחת אפילו ביס אחד מהמוקפץ שלה (58 ₪), לא משנה כמה ניסתה. היא העבירה את המנה אליי, גרגרן ידוע בציבור שתמיד שמח לאכול עיקרית שנייה ואילו אני, מיד הסתערתי על המנה נוטפת המתיקות הפיקנטית. בשלב מסוים, גיליתי שאני פשוט לא יכול יותר, אז בקשנו מהמלצר שיארוז לנו את המנה לקחת הביתה. בסופו של דבר אבא התענג על ארוחת ערב מצוינת ומשביעה אבל הפואנטה היא שכזה דבר עוד לא קרה לי.

חשוב שתדעו, שגודלן המרשים של המנות לא פוסח על שום חלק בתפריט. קחו למשל את המנה הראשונה שהזמנתי - נקניקיות ברוטב שום לימון (38 ₪). ארבע נקניקיות מזרחיות עבודת יד, שכל ביס מהן מעלה בנחיריים ארומה של הל, ציפורן וקינמון וכל פיסה שנקרעת מהן חושפת עוד צנובר ועוד עשב תיבול. הנקניקיות בושלו עם פלפלים ובצל ברוטב שום ולימון משובח והונחו כל אחת על טוסטון אישי משלה, כשכל היופי הזה ניצב על גבעת אורז אימתנית. אין ספק שבלא מעט מקומות אחרים, המנה הזו הייתה יכולה להשתרבב בקלות בסקציית העיקריות וזה לא היה נראה לאף אחד מוזר, אבל לא בשטרודל. בכלל, במהלך הארוחה לפחות שלוש פעמים כמעט נתפס לי הצוואר עת נתקע המבט שלי על עוד מנה מרשימה שהוגשה לאחד השולחנות הסמוכים אלינו. תזכורת לעצמי: בפעם הבאה להזמין את פלטת פירות הים...

איכות ואסתטיקה לפני הכל
עם כל הכבוד לגודלן המרשים של המנות בשטרודל, יש לציין שהוא לא מגיע על חשבון האיכות. המנה העיקרית למשל הייתה שילוב מופלא של נתח סלמון שהוכן בדיוק כמו שצריך, עליו הונחו כמו חיילים חסילונים פריכים וטעימים, כשכל היופי הזה נח ברוטב שמנת תפוז קטיפתי ומענג (115 ₪). כך גם המנה הראשונה שאמא הזמינה - פטריות ממולאות (46 ₪) - שם צנוע שלא מסגיר במאום את ארבע פטריות השמפיניון העצומות שמולאו בתערובת גבינות עזים, צופו בפירורי לחם וטוגנו בשמן עמוק. הפטריות הוגשו עם סלט מצוין של גזרים וקצח, תובלו עם ויניגרט תפוז ולא נודעו כי באו אל קרבנו...

קינוח והביתה
את התפריט של השטרודל אפשר לדגום עשרות פעמים ובכל פעם לגלות משהו חדש. העניין הוא שלא משנה מה אתם מזמינים במהלך הארוחה, בזאת אני מפציר בכם, אל תעזבו את המקום לפני שתטעמו את קינוח הבית (שטרודל כמובן - 32 ₪) ואת קרם הברולה המקומי (32 ₪). השטרודל של שטרודל יותר מזכיר דווקא קראמבל, אבל בתור קראמבל הוא לא פחות ממושלם ומוגש עם גבעת קצפת רצינית שבטבורה דובדבן. לצדו, הוגש קרם הברולה באופן המקורי ביותר שיצא לנו לראות עד כה וכל זה לווה בשתי מנות אספרסו קצר ונהדר של חברת primo aroma המצוינת תמיד. בקיצור ולעניין, יש למה לחזור לשטרודל ויפה שעה אחת קודם.

חשבון בבקשה
חצי ליטר קרלסברג מהחבית - 29 ₪
כוס לטינו אמרלד ריזלינג - 27 ₪
נקניקיות (4 יח') ברוטב שום לימון - 38 ₪
פטריות ממולאות - 46 ₪
מוקפץ רצועות עוף - 58 ₪
דואט סלמון ושרימפס - 115 ₪
קינוח הבית - 32 ₪
קרם ברולה - 32 ₪
סה"כ - 377 ₪


*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
מסעדת שטרודל בחיפה
053-9344986

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר