נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אוויר הרים
קרה לכם שביקרתם בחו"ל במדינה מסוימת וממש, אבל ממש רציתם לחזור לאותו מקום, לאותו טיול בדיוק, למבנים, לסיפור ההיסטורי, לאנשים, לריחות, לטעמים? זה בדיוק מה שקרה לי או יותר נכון קורה לי, מאז שחזרתי מאיטליה בחודש מאי האחרון. אין ספק שהמציאות היומיומית מאפסת גם את החלומות ולכן אני נאלצת להסתפק בהעלאת זיכרונות וחוויות, אלא אם מגיעה הצעה מנחמת יותר כמו זו שהגיעה השבוע. "לא חייבים לנסוע לאיטליה כדי ליהנות מאוכל טוב ואווירה של חו"ל, אפשר לפרגן לעצמנו ולחוות את האווירה והטעמים גם בארץ", הפטיר בן זוגי, חושש מהתעקשותי על טיול שבוודאי יכביד על תזרים המזומנים המשפחתי והציע לעלות לירושלים.

כבר באותו שבוע, הגענו ללוצ'נה ממילא - מסעדה איטלקית כשרה במרום קניון ממילא בירושלים. המסעדה היפיפייה הממוקמת בבית מגורים פרטי שנבנה בשנת 1898, מדמה רחוב טיפוסי באיטליה, המתהדר, בדיוק כמו באיטליה, בפיאצה מרהיבה, בשדרת עצים רומנטית ובעיטורים עשירים. תור ארוך השתרך בכניסה, אולם אנחנו, שהזמנו מקום מבעוד מועד באינטרנט, נכנסו מיד, סוקרים בהשתאות את החלל הגדול המשלב מספר חללים אינטימיים, כל אחד בעל צביון ואוירה שונה. התיישבנו בסיפוק רב בין שולחנות המארחים זוגות, משפחות, קבוצות של ישראלים ותיירים, חילוניים ודתיים, סוקרים בהתרגשות את התצפית המדהימה על עיר דוד וחומותיה המוארות בלילה. רק אז, התפנינו לבחון את התפריט העשיר המציע סלטים, פסטות, פיצות, בשרים, דגים וכמובן – קינוחים משובחים.

איטליה בקטנה
מתמזגים באווירה הקסומה, פתחנו בפלטת גבינות (69 ₪) בליווי שתי כוסות יין קיאנטי (54 ₪) ובסלסלת לחמים טריים מסוגים שונים . אחר כבוד הונחה פלטה נדיבה שהמכילה חמישה סוגי גבינות מיוחדות: סנט מור, גבינה כחולה, קממבר, גרוייר וגבינות רוקפור מלוות בברוסקטות עגבניות וקישוטי ארוגולה ורימונים. פלטת הגבינות הצטיינה לא רק במגוון גבינות מיוחדות וצבעים נהדרים אלא גם בנדיבות ואני תמיד אמרתי שאחד הדברים שאהבתי באיטליה הוא רוחב הלב. למרות שהפלטה ממש ענקית, לא יכולנו לדלג על מנת הטונה האדומה שנצרבה על הפלנצ'ה והוגשה עם לחם עגבניות ספרדי ואיולי שום (59 ₪). "מנה מושלמת" ציין בן זוגי ואני הסכמתי בחיוך.

למנות עיקריות הזמנו פילה דניס על מצע ירקות שורש, כשהפעם הוחלפו הירקות בקרם פירה וטפנד זיתים המתלווה למנה הקלאסית (94 ₪) וניוקי תפוחי אדמה עם ערמונים, פטריות וקרם פרש (69 ₪). הדג היה בשרני, עסיסי וללא עצמות כלל והיה עשוי במידה מדויקת להפליא. הוא הוגש על מגוון ירקות צרובים במידה הנכונה, כשמספר טיפות לימון  טרי שהוזלפו עליו רק העצימו את החוויה. מנת הניוקי הייתה כה נדיבה שלתומי סברתי שבן זוגי לא יוכל לסיימה אולם ביס שטעמתי הבהיר לי, כי חרף גודלה וכמות הניוקי שמילאו את הצלחת, אין סיכוי שיישאר אפילו פירור. 
 
מתוק לה
אני חייבת להודות, שאני נמנית עם מתי המעט שאינם סוגדים לקינוחים ומתוקים אולם לא הפעם, לא בלוצ'נה! רות, המלצרית המקסימה שלנו הובילה אותנו כלאחר כבוד לחלון הקינוחים המרהיב, מחייכת נוכח מבטינו המוקסמים מהמגוון, מהצבעים והעיצובים שלא מאפשרים לך לחמוק. "בכל יום יש אצלנו קינוחים חדשים ומפתיעים בנוסף לקינוחים הקלאסיים" סיפרה בהתלהבות, "והשף אבירם הוא בנו של קונדיטור", הוסיפה בחיוך כובש. אחרי הבטחות שכאלו החלטנו להזמין את הטירמיסו (36 ₪) ופטיפורים עם קרם פטסייר (20 ₪).

הטירמיסו שהגיע בכלי זכוכית שקופה והיה פשוט מושלם. שכבות הבישקוטים המתמזגות עם קרם הגבינה וליקר האמרטו לכדי שלמות. ועם זאת, הוא החוויר נוכח ארבעה פטיפורים מושלמים שהונחו בצלחת, מלאים בקרם פטיסייר ומעורסלים בזיגוג קריספי המתפצפץ בפה. שילוב טקסטורות מרתק שטרם טעמנו, אפילו באיטליה.

הרהורים לדרך
הזמן חלף די מהר ומצאנו את עצמנו מדושנים מיין טוב, מסוחררים ממחול הטעמים ואווירת חו"ל וממאנים להיפרד. לבסוף, היינו מוכרחים לקום ולהיפרד בשלב זה מלוצ'נה, אבל לא לפני שהבטחנו לעצמנו פרגון נוסף אולי גם בארוחת בוקר או בעסקית משתלמת בצהרי היום.

אומרים שהאיטלקים הם אנשים חמים ומלאי רגש. אין ספק שהשף אבירם דותן שאולי לא נולד באיטליה הוא איטלקי בנשמתו, מעניק חוויה קולינארית קסומה, מעניק נתינה המשתקפת בחומרי הגלם האיכותיים, במנות הגדולות והמוקפדות ובאווירה האלגנטית והחמה. ככה זה כשאוכל נעשה באהבה מלאה. 
 
חשבון בבקשה
טונה אדומה צרובה על הפלנצ'ה עם לחם עגבניות ספרדי ואיולי שום – 59 ₪
פלטת גבינות קשות עם קריסטיני - 69 ₪
ניוקי תפוחי אדמה, ערמונים, פטריות וקרם פרש – 69 ₪
פילה מוסר צלוי על פירה חרדל וטפנד זיתים - 98 ₪
טירמיסו - 36 ₪
פטיפורים עם קרם פטיסייר - 20 ₪
2 כוסות יין - 54 ₪

*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
לוצ'נה בירושלים
הזמנת שולחן
053-9419222

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של סיגל ניב

שיאן שומרת על שלמות
ביקור במסעדת לה בוקה
מסורת משפחתית
סוד הקסם של דולפין ים
געגועים לטעם
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר