נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אירוח קולגות מחו"ל הינו אירוע שכיח במסגרת עיסוקו של בן זוגי, העובד בתחום ההייטק; אולם הפעם האתגר מבחינתנו היה משמעותי. מחד - הרצון ליהנות מאוכל משובח והשאיפה לאווירה ישראלית ייחודית, ומאידך - התמודדות עם אתגר הכשרות, מאחר והאורח יהודי דתי.   

המסע מתחיל בדרום אמריקה
מלכתחילה הסכמנו שאירוח באזור המושבה הגרמנית בירושלים עשוי להוסיף לאווירה ולחוויית האירוח, ולאחר בדיקת מספר חלופות מענייניות באזור המושבה, בחרנו ב"לה בוקה" - מסעדת פיוז'ן לטינית, המשלבת מטבח בשרים דרום אמריקאי עם נגיעות מעניינות המחברות את הסועד לטעמים ולחיך הישראלי.

המסעדה ממוקמת בקומה השנייה של מבנה טמפלרי עתיק בלב המושבה הגרמנית בירושלים. המיקום הגבוה מאפשר לסועדים ליהנות מהאווירה הייחודית של רחוב עמק רפאים, לצפות במבקרים במושבה וליהנות מהאווירה הייחודית של הרחוב, כל זאת במרחב השקט והאלגנטי של המסעדה ולצלילי מוסיקה לטינית נעימה. 
 

 
קובעים את אופי הביקור
כבר בהגיענו הבנו שבמסעדת לה בוקה חושבים גם על הפרטים הקטנים. הובלנו על ידי המארחת  לפאטיו האינטימי המשקיף אל הרחוב. בעודנו מתמקמים בכיסאות המפנקים, הסבירה המארחת שבחרה במיקום זה כדי לאפשר לאורחנו לחוות את האווירה הירושלמית הייחודית. היא הסבירה שהחלל של לה בוקה עוצב כדי לתת מענה לקהלים שונים: החלל הפנימי של המסעדה יכול להכיל עד 70 איש; הפטיו יכול להזמין 50 איש, והמרפסת החיצונית 30 איש. חלוקה זו מאפשרת לסועד לבחור את אופי האירוח: שקט, קבוצתי ומשפחתי ללא רעשים מאירועים או קבוצות המתארחות באותה עת. 

אורחנו, שביקר בארגנטינה ואף בשכונת לה בוקה בבואנוס איירס, התפעל מתמונת השכונה הצבעונית והציורית המתנוססת בחלל הכניסה שבמסעדה. "שכונה כל כך צבעונית ומיוחדת" נזכר  בהתרגשות.

יודעים לחגוג שם באמריקה הלטינית
התפריט בלה בוקה התגלה כעשיר ומציע מהמגוון הקולינרי הלטיני - החל מאסאדו דרום אמריקאי, כבדים על הפלאנצ'ה, דג בנוסח "פלייה דל קרמן", מנות ארגנטינאיות כמו צ'וריסוס בשר ואנטריקוט עם צ'ימיצ'ורי ואינצ'לדס עוף, אמפנדס בשר בקר מהמטבח המקסיקני, פאייה מיקס עם נתחי עוף ואנטריקוט – פשוט חגיגה לטינית.

 

בהמלצת המלצר פתחנו בסביצ'ה טונה, זאת לאחר שעל שולחננו הונחו פוקאצ'ות חמות וקריספיות מלוות במטבלים טריים: זיתים, סלסה פיקנטית וטחינה אותנטית. הסביצ'ה הוגשה בפרזנטציה צבעונית המשלבת בין נתחי הדג, הירקות הטריים על מצע חציל ועגבניות בסגנון ים תיכוני, מותאם בחמיצותו ובתיבולו  לחיך הישראלי.

לטינית וצרפתית הלכו לטייל
בחירת המנה העיקרית הייתה לא פשוטה – התלבטנו בין מנת הפריז'ה שהוזמנה על ידי רבים מהסועדים בשולחנות הסמוכים לבין נתח בשר מסוג אחד. הפריזה - מיקס בשרים על הגריל עם אנטרקוט, צלעות טלה, פרגיות, צ'וריסו, תפוחי אדמה קריספיים וסלט עלים היא מנה נדיבה המוגשת על פלטות עץ גדולות.

לבסוף, ובעזרתו של השף גיא קמחי (שמקפיד להיות נוכח בכל ערב) בחרנו ממנות הספיישל. המנות המיוחדות לאותו היום היו: אסאדו לחג, צלעות טלה על מצע מחית ערמונים עם ירקות קלויים ופילה בקר עם כבד אווז ברוטב פירות יער. גיא ציין כי הבשר עובר תהליך של יישון עצמי במסעדה.  החלטנו ליהנות  מהפיוז'ן שמציעה לה בוקה והזמנו מנה אחת לטינית - צלעות טלה, ומנה אחת בסגנון המטבח הצרפתי - פילה בקר.

לא נותרה ולו טיפה אחת
בין לבין הוגשו לנו שוטים של לימונערק שהקפיצו את האווירה, אך אין ספק שבמהלך ארוחת ערב בלה בוקה, מצב הרוח עולה גם ככה.

פילה הבקר הוגש כנתח נדיב ואיכותי עם כבד אווז (נתח נדיב לא פחות). ההפתעה טמונה ברוטב - אוכמניות, פטל בר וחמוציות מקורמלות. לא נותרה טיפת רוטב בצלחת. ואיפה הלטיניות, היכן נתחי הבשר אתם שואלים? על פלטת אבן צ'פחה שחורה הונחו צלעות עגל עשויות מדיום רייר לבקשתנו, נחות על פירה ערמונים עם טעם גן עדן ומרקם מעודן, מקושטות באלגנטיות בגבעולי ירק קטנים. דוגמא למנה מדויקת, טעימה ומרהיבה.

מבחן הקינוח
בן זוגי ציין כי מבחן איכותה של המסעדה הכשרה הינו בקינוחים, מאחר ואין זה אתגר פשוט להכין קינוחי פרווה, ומניסיונו גם מסעדות טובות "נופלות בקינוחים". לקינוח הזמנו צ'ורוס עם גלידה ומנה של שבבי חלבה וטריקולד. הטריקולד היה מעולה אולם החוויר לעומת הצ'ורוס המנצח. "פה יותר טעים מברצלונה" ציין בפליאה בן זוגי, בעוד צ'ורוס חמים מתפצפץ בפיו עם גלידה.

מה שמרשים במיוחד בלה בוקה היא החשיבה על הפרטים הקטנים ללא פשרות. ארגונים שונים שבוחרים בלה בוקה כמסעדה מושלמת לגיבוש, כחלק מיום טיול בירושלים, וגם משפחות שבוחרות לחגוג אירוע בר מצווה בבירה. "חשוב לנו להפתיע את הלקוחות שלנו בכל פעם מחדש" מציין השף. "גם במנות המיוחדות, המותאמות לאירועים כמו חגים ופסטיבלים שונים בעיר. אנו מקפידים להתחדש ולא רק במנות". קיבלנו גם רמז קל על עיצוב הפנים החדש הצפוי בזמן הקרוב. 

בדרכנו הביתה הסכמנו כי בלה בוקה מכבדים את טעמם הייחודי של הסועדים ואינם מאכילים רק בטעמים מוכרים ושגרתיים. צוות המטבח המיומן מצליח לשלב קומפוזיציות מורכבות שמאתגרות את הסועד בכל מנה. יצירתיות היא המילה הנכונה לתיאור המנות כאן. גיא קמחי, השף, הצליח באופן מופלא להכניס למנות טעמים, צבעים, זיכרונות, רגשות, ובעיקר הנאה צרופה. אין ספק שלאיכות הבשר, הצלחות האטרקטיבי והאווירה העוטפת והאלגנטית שבמסעדה הופכים את לה בוקה למסעדת הבשרים האולטימטיבית.

מה אכלנו?
יין  - 28 ₪ לכוס
פוקאצ'ה ומטבלים (ללא חיוב)
סביצ'ה – 65 ₪
לימונערק-  פינוק הבית
פילה עם כבד אווז – 162 ₪
צלעות טלה עם מחית ערמונים – 119 ₪
צ'ורוס עם גלידה – 36 ₪
טריקולד וחלבה – 39 ₪
סיכום חשבון: 477 ₪

לה בוקה, עמק רפאים 46, ירושלים. 053-9442798

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של סיגל ניב

שיאן שומרת על שלמות
מסורת משפחתית
סוד הקסם של דולפין ים
געגועים לטעם
כמו באיטליה
מסעדת מונא – פריז בירושלים
סטיקיית צדקיהו – לפעמים האוכל הוא רק תירוץ
בראסרי עין כרם – הבילוי המושלם