נגישות
  • Facebook Messenger

בצילו של עץ הפיקוס העתיק במתחם התחנה נמצאת מסעדת ויקי כריסטינה. מצדה האחד של החצר נמצאת ויקי – בר יין הנהנה ממטבח הטאפאס, ומן העבר השני – כריסטינה, שם תוכלו לשבת סביב שולחנות בסגנון פארק גואל המפורסם עטור הפסיפס, ולטעום מנות טאפאס בסגנון קטלוני קלאסי.

ספרדית קטלונית
האווירה בויקי רומנטית ואינטימית יותר, ומאופיינת בישיבה בשולחנות קטנים ועל הבר. בכריסטינה ישנם מושבי בר גבוהים, חלק מתאימים לזוגות וחלקם למספר אנשים גדול יותר. העיצוב, כאמור, כולו בהשראת האמן הגדול גאודי ששזר בפארק גואל פסלי ומבני פסיפס. ברקע מוסיקה ספרדית קצבית ואווירה של קיץ בברצלונה.

אל המקום הגענו, אחותי ואני, באמצע השבוע בערב. היה זה יום שני והמקום היה מלא. הזמנו מראש שולחן בכריסטינה, והתיישבנו על הכיסאות הגבוהים. חיש מהר הונחו התפריטים על השולחן, ואנחנו זרמנו עם תחושה נעימה של חופש.

ספריבס במסעדת ויקי כריסטינה. צילום: דן פרץ

מתניעים
הטאפאסים הראשונים שבחרנו היו איגדו דה פויו קון ניוקי פריטו – כבדי עוף על הפלאנצ'ה עם דבש וכמהין, ניוקי מטוגנים תוצרת בית ועגבניות שרי צלויות; סינטה קון פולנטה – סינטה צלויה על פולנטה טבעית עם ערמונים ושמן פלפל הבנרו חריף.

עם המנות הזמנו גם שתי כוסות של למברוסקו. לויקי כריסטינה יש ארסנל של לא פחות מ-120 סוגי יינות, והבחירה לא היתה פשוטה.

כבדי העוף הגיעו צלויים כמו שאנחנו אוהבות – מעט חרוכים ועם טעם חזק של כבד על האש. הניוקי הקטנים היו מצוינים, ועגבניות השרי הצלויות נתנו רעננות למנה. הסינטה הצלויה הגיעה בדמות נתח יפה שירד הרגע מהאש, הפולנטה היתה מאוד עדינה, אוורירית וקלילה, ותוספת שמן ההבנרו נתנה טוויסט חריף במידה למנה.

נזכרנו בסבתא שהיתה מכינה "פלושקלעך" – ניוקי פולני מטוגן, שהיה המנה האהובה עלינו ביותר מכל המאכלים שהכינה. בכל שבת היינו מחכות למנה הזאת, וכיוון שמעולם לא היתה ממנה כמות גדולה, התענגנו על כל ביס וביס.

לחובבי הצ'יפוטלה
חיסלנו את שני הטאפאסים הראשונים בלי למצמץ והמשכנו עם מנה שאחותי מאוד אוהבת במקום – קאסו פריטו. גבינת בושה (עזים) מטוגנת בציפוי פריך, על ריבת בצל ורוטב עגבניות ופלפלים. אני הזמנתי קוסטיאס קון סלסה – ספריבס לבן בציר בקר, צ'יפוטלה וסילאן.

אל השולחן הגיעה חתיכה מכובדת של גבינת בושה, בציפוי קריספי ועדין. ריבת הבצל השתדכה באופן מושלם לגבינה, ורוטב הפלפלים נתן למנה פיקנטיות מבורכת.

הספריבס הגיעו בצלייה מושלמת, על ציר בקר שנתן עסיסיות למנה, ופלפל הצ'יפוטלה, האהוב עליי כל כך, התאים לספריבס ולקח אותו למקום הרבה יותר מעניין. ארבעה טאפאסים שנבלעו במהירות לא התישו אותנו. המנות לא היו כבדות, למרות שהיו גדולות יחסית למנות טאפאס, וכך המשכנו לטייל עם התפריט.

אספרגוס מושלם
המנות הבאות שנבחרו היו אספרגו א-לה פלאנצ'ה. מנה מדהימה של אספרגוס, שעליה אני לא מוותרת בביקורים החוזרים שלי במסעדה. האספרגוס נצלה על הפלאנצ'ה, ומוגש עם קרם חצילים שרופים, לאבנה ושקדים מעושנים. מנה מדהימה, שעל הנייר היא נשמעת הרבה פחות טובה ממה שהיא. הטעם המעושן שמגיע מהשקדים ומהחצילים כל כך מתאים ללאבנה, ולא פלא שלא נשארה טיפה של רוטב על הצלחת.

המנות הבאות הגיעו ביחד: סלצ'יצ'ון נגרו – נקניק חי מדרום ספרד, שהיה ספייסי, אך לא מדי, והגיע בחתיכות מכובדות, וקוקי פנצ'טה – קוקי סאן ז'אק עטופים בבייקון, ברוטב תמרים מתקתק. מנה נוספת שאני לא מוותרת עליה בויקי כריסטינה, המורכבת משלושה קוקי סאן ז'אק שמנמנים, עטופים בבייקון שטוגן, ומוגשים על רוטב מתוק של תמרים.

בנוסף, הזמנו גם מנת אנסלדה דה ורדאדס – בחירה במנה קלילה שלא תכביד על הבטן שהתמלאה כמעט לגמרי. המנה אכן היתה מרעננת – אספרגוס, שעועית ירוקה, אפונה טריה, עשבי תיבול, עגבניות שרי צהובות וארטישוק על לאבנה טבעית. סלט נהדר עם מרכיבים שמשתלבים היטב זה בזה, ומגיעים בחתיכות גדולות שמשאירות לכל אחד מהירקות את מקום הכבוד שמגיע לו.

לא מוותרות על הצ'ורוס
למרות ששבענו מהארוחה עד כדי אי יכולת לזוז, החלטנו שאי אפשר בלי הקינוחים של ויקי כריסטינה. הצ'ורוס המענגים שמגיעים בצורת פרעצל הם סוף חובה לכל ארוחה. הם מגיעים עם שלושה סוגים של מטבלים, אבל הטעם שלהם כל כך נהדר, עד שלא חשנו צורך לטבול אותם יתר על המידה.

בנוסף טעמנו גרסה חדשה לאייריש קרים – מוס שוקולד עם קרם אייריש קרים במעטפת שוקולד דקיקה. מנה נפלאה ומתוקה במידה, שחוסלה על אף הצ'ורוס.

ויקי כריסטינה ממשיכה להיות מסעדת טאפאס מוצלחת ומיוחדת. אווירה נעימה וצעירה, שירות מהיר ואדיב במיוחד, תפריט טאפאס שמשתנה מפעם לפעם בתוספת ספיישלים יומיים, והרבה הרבה יין שנשפך כמו מים. סאלוט!