נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

לא משנה בכמה מסעדות תאכלו לאורך השנים, תמיד תזכרו את הארוחה הטובה ביותר שאכלתם, והסטנדרטים שהיא הציבה יהפכו אותה למיתולוגית שלכם, שתעמיד כל מסעדה אחרת במבחן. הרגע המכונן הזה התרחש ביום הולדתי, ונרשם בספר ההיסטוריה הקטן שלי כארוחה הטובה ביותר שאכלתי. זה היה במסעדת קיטשן מרקט בנמל תל אביב.

בקומה השנייה, מעל שוק האיכרים הצבעוני והקסום, שוכנת מסעדת קיטשן מרקט. אם לא אכלתם בה, לפחות שמעתם עליה. מסעדת שף, בכיכובו של יוסי שטרית המוכשר בטירוף, ובתפקידי משנה משחקים חומרי גלם משובחים, צוות מקצועי ומקום נעים עם נוף לים.

טעמים, מרקמים וצבעים
עלינו במדרגות, ערב יום שלישי, ונכנסנו אל חלל המסעדה ההומה. מלבד השולחן שנשמר עבורנו, המסעדה היתה מלאה, והאווירה היתה צעירה, נעימה ובעיקר מגרה. מן המגשים שנשלחו אל השולחנות הציצו יצירות אמנות אכילות. מיד נברנו בתפריטים.

למנות ראשונות וביניים הזמנו כמה מכוכבי התפריט: מנת הדגל של המסעדה היא "הביצה". צלחת עמוקה של כמה סוגי פטריות צרובות, ביצה רכה, קרוטוני בריוש ושמן כמהין לבנות. הביס הראשון הבהיר לנו שהגענו לגן עדן. בחיי. היה משהו בלתי מוסבר בשילוב הטעמים בתוך הצלחת הזו. רכות הביצה עם מרקם הפטריות, הקראנצ'יות של הקרוטונים והטאץ' העדין של שמן הכמהין עלצו ושמחו אצלנו בפה, והמנה הסתיימה בתוך שתי דקות על השעון.

סאשימי טונה אדומה וירקות כבושים. קיטשן מרקט

פנינו אל המנה הבאה שהגיעה עם המלצרית המקסימה שלנו. מנה בריאה, צבעונית ומקורית של סלקים צבעוניים צלויים בסירופ אגבה, עם ברולה מגבינת סטילטון, ג'לי סלרי וקציפת סלק. התלבטנו אם למסגר את יצירת המופת היפהפייה הזו, או לאכול אותה. בסוף החלטנו על האפשרות השנייה, והתגובה שקיבלתי מבעלי היתה "מעולם לא האמנתי שאזמין מנה כזו ואתרגש ממנה כל כך". כן, אין הוא טיפוס של ירקות, אבל לא משנה איזה טיפוס אתה, נדיר שתיתקל במנה מושלמת כזו. איזון הטעמים, שילוב המרקמים והפרטים הקטנטנים המוקפדים, הופכים אותה לדעתי למנת הדגל השנייה של המסעדה.

אני יודעת ששפע הסופרלטיבים נשמע מעט מוגזם, אבל זה לא המצב. אחת לכמה שנים זוכים לארוחה מושלמת שהתענוג בה עולה על כל דמיון.

והופך למציאות
המנה הבאה שאכלנו היתה סאשימי טונה אדומה טריה, ירקות כבושים, יוזו, טאמגו ואיולי אסיאתי. המנה היתה מוגשת בצורת גלילים עומדים, מקושטים בעלעלים קטנים, ומסביבם "טיפות" קטנות של קציפות ורטבים, במידה כזו שמספיקה נגיעה קלה מהם כדי לשדרג את המנה. גם כאן מנה של ירקות הצליחה להשאיר אותנו פעורי פה. הטיפול המוקפד בכל ירק וירק, ובעיקר בדג, היה מושלם. הרוטב המתקתק הפך את בשר הטונה למשהו אחר לגמרי. בדרך כלל טונה טרייה ניטרלית בטעמיה, אך כאן היא קיבלה את הטוויסט הנכון שהתכתב מצוין עם שאר הירקות על הצלחת. רק יופיה של המנה היה שווה את הזמנתה.

רביולי פירות ים. קיטשן מרקט

גם עם פירות ים אפשר להפתיע
הקאווה שהזמנו החלה להיגמר, וכדי לא לתפוס מקום מיותר בבטן משתייה מתוקה, הזמנו שתי כוסות מים, והתפנינו למנה אלוהית של ברולה פטריות פורצ'יני. יוסי שטרית, השף הגאון של קיטשן מרקט ואונזה (בשוק הפשפשים), לקח את הברולה המפורסם של הקינוחים, ועשה לו טרנספורמציה למנה מלוחה. ברולה של פורצ'יני עם טעמים דומיננטיים, מעליהם ערמונים נימוחים, פיסת פרושוטו מרחפת מעליהם ופרמז'ן. לפטריות הפורצ'יני טעם דומיננטי, אך באופן שבו טופלו כאן, ובשילוב מתיקות הברולה והאיזון הגבינתי של הפרמז'ן, קיבלנו מנה מאוזנת בטעמים, ומפתיעה בכל ביס. חשבנו שאנחנו כמעט מלאים, אבל הצלחנו לסיים את המנה הנהדרת הזו, ששוב מעידה על חשיבה יצירתית, הבנה בחומרי גלם, ושילובים נועזים שמשלבים כמה סוגים של מרקמים וצבעים.

המנות של יוסי שטרית משלבות חומרי גלם טריים מהשוק ורכיבים מהמטבח המולקולרי. ג'לי בטעמים, מרכיבים שנאפו וגורדו, קוויאר צבעוני, קציפות ורטבים במרקמים מדהימים.

>> להזמנת שולחן במסעדת קיטשן מרקט

למרות שכבר שבענו, ולמרות שעדיין ניסינו לעכל את כל השילובים המפתיעים שזכינו להכיר, היינו חייבים לקחת לפחות מנה עיקרית אחת. המנה שנבחרה היא רביולי פירות ים עם קוקי סאן ז'אק שמנמנים כהלכה וצרובים על הפלאנצ'ה, עם מולים טריים שהגיעו לבגרות, וציר סרטנים שהתכתב עם קציפת פרמז'ן. יוסי שטרית עשה זאת שוב, והפך מנת פירות ים סטנדרטית למנה שלא תשכחו כל כך מהר.


מתוכננת לפעם הבאה

מנוחה קצרה, וחייבים עוד טעימה
הסכין והמזלג חזרו לשבת ליד הצלחות. יד ימין הונחה על הבטן, ואנחה קלה של שביעות רצון ושביעה נשמעה משני צדדי השולחן. עד עכשיו היה מעניין, טעים, צבעוני, מפתיע, מתוק, מלוח, מעקצץ, מענג ואוורירי. בהחלט המנות שאכלנו עד עכשיו היו פריצת דרך במסע הקולינרי המתמיד שלנו. מנות שאתה יכול לומר שנתקלת בהן בפעם הראשונה, שהן אינן דומות לשום מנות שאכלת במקומות אחרים. גורמה אמיתי ברמות הכי גבוהות, והמחירים, אני חייבת לציין, נגישים ויכולים להתאים לכל אדם שמחפש ארוחה טובה.

קינוחים רבותיי. כן, אי אפשר בלעדיהם גם אם הבטן מלאה. הזמנו את ה-Lemon cloud - יצירת אמנות נוספת של טארט לימון עם גלידת גרניום, מסקרפונה ופטל טרי. שלמות של קינוח, שהסתיים עוד לפני שהתחיל, ולווה בקולות הנאה שלא מתאימים לשני ביישנים כמונו. ולראיה התמונה שתיעדה את הפלא.

ענני לימון חלומיים. קיטשן מרקט

ומפלא אחד לפלא אחר – קרם גבינת וניל, פירות עונתיים, סבלה זיתים וסורבה גבינה לבנה. את המתיקות המופלאה הזו לא הספקנו לצלם, כי הכף כבר נברה בתוך צלחת שנראתה שטוחה לכאורה, אך במרכזה היא היתה קעורה, וגילתה את כל שכבות הקינוח המורכב, מלאכת מחשבת של ממש.

הייתי מסיימת בסיכום, אך נאמר כבר הכל, ואין לי מה להוסיף לזה. עזבו אתכם מאנטריקוט, בואו לאכול אוכל אמיתי, מודרני, "מישלני", יצירתי ויפהפה. הייתי בגן עדן וחזרתי כדי להעביר את הבשורה.

חשבון בבקשה
"הביצה" – מנת הדגל – 37 ₪
ברולה פטריות פורצ'יני – 59 ₪
סאשימי טונה אדומה – 58 ₪
סלקים צלויים וברולה סטילטון – 42 ₪
רביולי פירות ים – 109 ₪
קרם גבינה וסבלה זיתים – 41 ₪
ענני טארט לימון – 39 ₪
קאווה פאוסטינו – 28 ₪
2 צלחות פירה – 28 ₪
סה"כ – 441 ₪ לארוחת החלומות
 
* כתבה פרסומית
 

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אמורה מיו: מחדשים נדרים
אינדירה: ההודית הכי אותנטית בארץ
ערב טוב בדלידה
ערב קיץ איטלקי בפרונטו
ההפתעה של אזור השרון: זויה גריל בר
ביקור ב-Porter & Sons
המסעדות החדשות שכדאי לכם להכיר
עושה את זה בדרך שלה: מסעדת גריג
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר