נגישות
נגישות

מסעדות מישלן מהעולם בדרך לתל אביב

לא בכל יום נוחתת בתל אביב מסעדה בעלת כוכבי מישלן, ולא כל שכן כמה כאלו. בחודש הבא זה יקרה ובגדול: שפים של שמונה מסעדות לוהטות מאירופה יארזו את הסכינים וחלק מהצוות ויגיעו להציג את עצמן במסעדות. נובמבר חם בתל אביב

שפים חדשות מהצלחת
לימור לבון
תאריך פרסום: 08/10/2015, 15:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

פרויקט Round Tables by American Express הוא מיזם קולינרי בינלאומי ענק שמטרתו להפגיש בין המסעדות והשפים הטובים בעולם בכל פעם בעיר מארחת אחרת. הכבוד לפתוח את הסבב נפל בחלקה של תל אביב, שלדברי מביני עניין מטפסת בזריזות במעלה טבלת הערים הקולינריות החמות בעולם. שפים צעירים ומפורסמים מניו יורק, לונדון, רומא, אמסטרדם, ברלין ואתונה נבחרו בתהליך סינון קפדני שהחל באיתור עשר המסעדות הטובות בכל עיר מרכזית לפי דירוגים מקומיים. "חיפשנו מסעדות שהאוכל שלהן יובן בארץ ושיוכלו לעבוד עם טכניקות וחומרי גלם מקומיים", אומר יאיר בקייר, יזם ושותף לשעבר במסעדות הרברט סמואל, טאפאס אחד העם וקלארו. "רצינו מסעדות פורצות דרך ועטורות פרסים, חלקן בעלות כוכב מישלן, שידברו אל השפים המקומיים והלקוחות בישראל".

שמונה המסעדות שנבחרו לבסוף הן שילוב של מוסדות ותיקים ומוערכים ומקומות חדשים וטרנדיים בעלי מטבח שורשי לצד טכניקות בישול מודרני. שלוש מהמסעדות מעוטרות בכוכב מישלן אחד (לא יותר מכך בכוונה תחילה, כדי לשמור על רמת מחירים נגישה), וכולן נמצאות בדירוג גבוה ברשימת המסעדות המומלצות בעירן. כל מסעדה שולחת צוות של כשלושה אנשים בהובלת השף הראשי של המסעדה. בין השמות המשתתפים אפשר למצוא כוכבים כמו THE FAT RADISH, אחת מעשר מסעדות Farm to Table הטובות בניו יורק שמשמשת בית לסלבס בסדר גודל של האמן ג'ף קונץ והשחקנים ג'ייק גילנהול וליב טיילור; קראפט לונדון שנפתחה בשותפות עם מעצב העל טום דיקסון ושבראשה עומד סטיבי פארל, זוכה פרס השף הצעיר הטוב ביותר בבריטניה; MILOS – מעצמת מסעדות עם שבעה סניפים בניו יורק, לאס וגאס, לונדון, אתונה ועוד, שנחשבת לאחת מהמסעדות הים תיכוניות הטובות בעולם ועוד.

השף יובל בן נריה מטאיזו. צילום: איליה מלינקובטאיזו. צילום: איליה מלינקוב



מהצד הישראלי נבחרו בפינצטה מוסדות מהשורה הראשונה: לומינה, טאיזו, קלואליס, הרברט סמואל, יפו תל אביב, פאסטל, התרנגול הכחול והקופי בר. השפים האורחים והשפים המארחים נפגשו כדי לוודא התאמה, וכשהזוגות נסגרו הפרויקט יצא לדרך. כך יארח השף יובל בן נריה המתמחה במטבחי אסיה את ויוואק סינג'ה ממסעדת The Cinnamon Kitchen מלונדון, שף שמתמחה בבישול הודי מודרני. חיים כהן יארח ביפו תל אביב את מסעדת טרגלוס האיקונית מברצלונה, ובלומינה של מאיר אדוני תתארח מסעדת Stazione di Posta מרומא, שנטלה על עצמה אתגר לא פשוט בכל הנוגע להתיישרות לפי חוקי הכשרות.
מעצם היותו מיזם קולינרי חובק עולם שנועד לקדם את מדינת ישראל זכה הפרויקט לתמיכה ולחסות של משרד החוץ ומשרד התיירות. "Round Tables by American Express הוא בראש ובראשונה פרויקט תרבותי ששואף לשים את תל אביב וישראל על מפת הקולינריה הבינלאומית, חלק מעולם ה'גסטרו-דיפלומטיה' הדוגל ביצירת דיאלוג עם מדינות וערים ברחבי העולם, באמצעות מפגשים קולינריים סביב שולחנות עגולים", אומרים היזמים. במקביל לשפים יגיעו לארץ כ-16 עיתונאי קולינריה מובילים כאורחי משרד התיירות ויסקר את האירוע עבור התקשורת הבינלאומית. השף חיים כהן נשא דברים באירוע ההשקה ואמר "אנחנו מדברים כבר שנים על כך שישראל צריכה להיות מוקד משיכה קולינרי. דווקא בימים שבהם ישראל נתונה לחרמות מצד האיחוד האירופי חשוב שאנו, הדיפלומטים החדשים, נוכל לדבר עם העולם דרך האוכל. אצלנו קוראים לזה סולחה ואני רואה בכך ציונות קולינרית".

השף מאיר  אדוני מלומינה. צילום: אביב אילוןמנה ממסעדת stazione di posta מרומא שתתארח בלומינה של מאיר אדוני. צילום: יח



וכעת לפרקטיקה: הארוחות יוגשו במשך שלושה שבועות בחודש נובמבר בימים שני-שבת, החל מהשעה 18:30. בכל ערב יתקיימו שני סבבים של ארוחת טעימות מלאה, מפתיחים ועד קינוח (לא כולל שתיה). בכל ארוחה יוגשו לפחות חמש מנות ובחלק מהמקרים תינתן בחירה, אך גם כך השאיפה היא להציג מנעד רחב ככל האפשר של טעמים המאפיינים את המסעדה המתארחת. מחיר הארוחות קבוע ועומד על 269 ₪ לסועד. מחזיקי כרטיס American Express, נותנת החסות הראשית לפרויקט, יזכו להנחה ומתנה: 229 ₪ לאדם + כוס יין קינוח של יקבי רמת הגולן, נותנת חסות נוספת. הזמנות ניתן לבצע מראש ובאתר הפרויקט בלבד: Round Tables by American Express 
  

תמונה בראש העמוד: מנה ממסעדת טרגלוז בברצלונה שתתארח ביפו תל אביב. צילום: יח"צ

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
זה שמיימי. זה מענג. זו מסעדת עלה גפן
Farm to Table הוא הטרנד הכי לוהט במסעדות
האירועים והטרנדים הקולינריים שעשו את השנה החולפת
מסכמים שנה קולינרית: אז מה היה לנו?
שגעת הראמן: המרק היפני שכבש את המסעדות
המטבח הערבי החדש
שרונה מרקט פתוח לקהל
מסעדות חדשות בתל אביב – יולי 2015
ריבר באר שבע – להתאהב בטעמים האסיאתיים
אחרי 20 שנה מסעדת מסה הוותיקה נסגרת
מסעדת השף הערבית שאתם לא מכירים
מסעדות שף בתל אביב – גורמה פנומנאלי לסקרנים בלבד