נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

בזמן שרובנו תולים את בגדי הים לייבוש, או בודקים מה   עדיף – מונית לנתב"ג או חנייה לטווח ארוך, מסעדני הביצה עובדים ללא הפוגה. ונתחיל בתותחים הכבדים: אחרי העזיבה המתוקשרת של המאסטר שף יונתן רושפלד את קבוצת עדי'ס לייף סטייל על שלל מסעדותיה (הרברט סמואל, עלמה לאונג', טאפאס אחד העם) לטובת מסעדת ארוחת ערב, המאסטר שפים אייל שני ומיכל אנסקי פוצחים במסעדות משל עצמם. אייל שני משיק ממש בימים אלה מקום חדש בבית רומנו שנקרא עד להודעה חדשה סלון רומנו (דרך יפו 9 תל אביב, טלפון אין). שני משתף פעולה עם הבעלים של בר התדר שפעם שכן בחלל שבו הוקמה המסעדה החדשה, והגה קונספט שמחבר אוכל ומוזיקה. את המטבח ינהלו שני שפים שעבדו עם שני בבר-מסעדה פורט סעיד והתפריט מתמקד בדגים ובירקות. המחירים אמורים להיות נוחים, כ-30 ₪ למנה עם חריגות קלות כלפי מעלה. המקום עדיין בהרצה כך שהכול פתוח ונתון לשינוי אבל מובטח שיהיה סקסי וטעים, כמו בשאר המקומות של שני.

אחד העם 1. צילום: דניאל לילה

קוואטרו. צילום: אלון גרגו


מיכל אנסקי בחרה בכיוון שונה בקנה מידה גדול יותר. אחד העם אחד (אחד העם 1, תל אביב, 03-5161915), מתחם קולינרי שקם בחלל שבו שכנה מסעדת ננה, מחבר עולמות שונים שאנסקי אוהבת ומתעסקת בהם. המטבח מתכתב עם טרנד Farm to Table  שמקצר את הדרך מהחווה – במקרה זה משוק האיכרים שאנסקי שותפה בו – אל השולחן. התפריט נבנה בשיתוף פעולה עם שרי אנסקי, אמה של המאסטר-שפית, ומבוסס על מתכונים משפחתיים כגון ספגטי כדורי בשר ומרק עוף ולוקשיין (כך במקור). במסעדה תפעל מעדנייה קטנה שבה יימכרו חומרי גלם ותוצרת חקלאית טרייה משוק האיכרים, בדיוק אלה שמרכיבים את המנות. הבר הצמוד נקרא נלסון כמחווה לרפי נלסון ושאול אברון, אותם מגדירה אנסקי כאבות המייסדים שלה. המסעדה כשרה ללא הכשר רבנות מטעמים אידיאולוגיים ובריאותיים.
לא מאסטר שף אבל בהחלט A ליסט: אביב משה, שף מסעדת MESSA, פותח יחד עם קבוצת מסה אחרי 11 שנות פעילות את קוואטרו (הארבעה 21, 053-9379355), מסעדה איטלקית מודרנית. המסעדה נמצאת במתחם העילי של רחוב הארבעה ומשתרעת על 300 מ"ר. כמו בקודמתה גם בקוואטרו העיצוב מרהיב, שונה ומתוחכם, פרי שיתוף פעולה בין המעצב הבינלאומי והאדריכל אלכס מייטליס, האמנית הישראלית תמר צידון והאמנית הארגנטינאית דיאנה אייזנברג. חלל המסעדה כולל בר קונספט מרכזי המכיל 60 מקומות ישיבה וחדר פרטי בגווני שחור לבן המכפיל את גדלו באמצעות מראות תלויות. ברשימת המנות נכון לרגע זה אפשר למצוא פיצות, פרחי זוקיני במוס פטריות כמהין וקרם סלק, ברוסקטות ופסטה. המחירים לא זולים אבל בשביל איכות ועיצוב צריך לשלם.


מאשייה. צילום: דן פרץ

צ'יריפום. צילום: אנטולי מיכאלו

השף יוסי שטרית פורץ את גבולות נמל תל אביב ומתמקם במלון מנדלי, בחלל שהיה אמור לאכלס את מנדלי 5 של רפי כהן. מאשייה (מנדלי 5, 053-9379051) נקראת על שם קליפת אגוז המוסקט ומשמשת במה לבישולים של שטרית, שמחברים באופן יצירתי מטבח ים תיכוני ביתי עם טכניקות מודרניות. כך תוכלו למצוא בצלחת תרד בלדי עם חלמון מאודה וריג'לה; עלי גפן עם דג נא, שומר בר ויוגורט עזים; עוף אורגני שמוגש עם תירס מקומי ומלחוייה, ומפרום כרובית ובהרט מחלוטה. בשלב הראשון המסעדה פתוחה לארוחות בוקר וערב ובהמשך תיפתח לארוחות צהריים. על המוזיקה חתום הדי-ג'יי פאנקי פיש ושטרית ושותפיו אסף ליס ואלון פרידמן מבטיחים שיתופי פעולה והפתעות.
כזריקת מרץ למשתתפי מאסטר שף פתח אבי לוי זוכה העונה השנייה של תכנית הריאליטי מסעדה חדשה, השנייה במספר. לפני כשלוש שנים הוא פתח את המוציא בשוק מחנה יהודה וכעת יורד לתל אביב. צ'יריפום (אחד העם 29 פינת יבנה, 053-9379377), 'תפוח שמח' בצרפתית-אלג'יראית, היא בית אוכל רחוב שמושפע מהמטבח הישראלי, הירושלמי והצפון אפריקאי. לוי מחבר את סגנון הבישול האלג'יראי השורשי שהפך לסימן ההיכר שלו עם פרשנות אישית לאוכל רחוב ישראלי. התפריט מחולק למנות חומוס - חומוס בעבודת יד שמוכן מספר פעמים ביום עם תוספות כגון דגים בשרמולה ופלפלים חריפים קלויים;  בפיתה – מנות בפיתה שיוגשו כטייק אוויי דרך חלון מיוחד; מגולגלים בתוך נייר - סוגים שונים של מטוגנים וצ'יפס; ומחבתות- מנות חמות שיוכנו בטאבון ויוגשו בכלים אישיים. המחירים מזכירים מזנוני שף אחרים ונעים בטווח 20-60 ₪. בהרצה המקום פועל בשעות הערב בלבד ובהמשך יורחבו שעות הפעילות גם לצהריים.
ומהרחוב למלון הכי מפונפן בתל אביב. ויקטור גלוגר, שף מסעדת קלואליס מרמת גן, חוצה את הגבול העירוני ומתמקם במלון הילטון. קלואליס הכשרה (053-9444012) ממוקמת בחלל שבו שכנה פעם מסעדת המלך שלמה של המלון שפעלה 50 שנה. התפריט מציע את אותו מטבח צרפתי-קלאסי-ים-תיכוני כמו באחות הבכורה, כולל קרפצ'יו בר-ים, סלט חצילים קלויים עם צ'יפס חציל, בלוטין דג דקר ממולא בדוקסל, צלע טלה בצלייה איטית וכמובן הטאג'ין הוותיק והאהוב.

קלואליס הכשרה. צילום: בר שריר

סנטיאגו. צילום: סיוון שוב עמי



מסעדה נוספת שמצטרפת למתחם המסעדות המשגשג ברמת החייל היא Santiago (הברזל 32, 6440277(03-, מסעדת דגים ופירות ים שנשענת על עולמות הקולינריה וחיי הלילה. כל זה קורה בעזרת בר מעוצב בסגנון ניו-יורקי ורחבה פתוחה שמושכים את עובדי הסביבה לדרינק של אחרי העבודה ובליינים בערב. הבעלים שרון סבח (שיין אנד שרפ, מדזו, טורקיז) והשף ארז מדינה (רפאל, הצוענייה) הרכיבו תפריט על בסיס מנות מוכרות בטוויסט אישי בהשפעת מטבחים שונים, מישראלי-ים תיכוני דרך צרפתי ובלקני ועד מטבחי אסיה. ברשימה אפשר למצוא קריספי תאי קלמרי, פלאפל כרישה, פריקי טנדורי צמחוני, קדירת פירות ים ועוד. מחירי הטאפאס עומדים על 24-54 ₪ וכל היתר 59-119 ₪. בשעות הצהריים מוגש תפריט עסקי על בסיס טאפאס למרכז השולחן, עיקרית ושתייה במחיר נוח, אחר הצהריים יש happy hour ובלילה מוצע תפריט לייט נייט. בסופי שבוע מתכנן סבח להביא לרחבה החיצונית הפעלות שישחררו את ההורים מהצורך לבדר את הילדים. 

דרום אמריקאית חדשה העונה לשם מירנצ'ו (החווה שלי) נפתחה בשבוע האחרון ברחוב הצורפים 14 (053-9379049). הבעלים הוא ג'וני חיל (Ocean), שחבר אל השפית גיטה וולך, והתפריט יורכב מסגנון קולומביאני, ארגנטינאי, ונצואלי ועוד. עיון קצר בתפריט יעשה לכם הרבה תיאבון. כל כך הרבה סגנונות ושמות אקזוטיים של מנות, כך שלא תהיה לכם ברירה אלא לנסות לפחות שתיים-שלוש כדי להבין במה מדובר. בין המנות בתפריט: בנדחה פאיסה (קולומביאנית מסורתית) – תבשיל שעועית, אראפה (מעין פיתה מקמח תירס), צ'יצ'רון (בשר בטן לבן, קריספי), צ'וריסו, בקר טחון, צ'יפס בננה וביצת עין (78 ₪); פטאקון (בננה טרופית פרוסה ומטוגנת) עם בקר/עוף/צ'יצ'רון (22 ₪); לואיסיטה קאריבית – שרימפס בציפוי קוקוס פריך בסלסת בננות וצ'יפוטלה (32 ₪) אראפס ממולאים במגוון מילויים, וגם כמה אופציות של טאקוס והרבה מנות נוספות עם שמות מעניינים. ג'וני וגיטה מתכננים חגיגות לטיניות בכל סופשבוע, ערבי סלסה והופעות חיות.
מנה במסעדת מירנצ'ו. צילום: אלכס וולך
ולפני שהולכים רשמו לעצמכם שממש בקרוב עתידות להיפתח La Otra המקסיקנית במלון אימפריאל ולימה ניפו, מסעדה יפנית פרואנית אותנטית בהובלת המסעדן יורם פרץ והשף כריס גולדינג ממסעדת נובו בלונדון. יהיה מעניין.

 
אינדקס מסעדות בתל אביב:
>> מסעדות ברמת החייל
>> מסעדות במתחם שרונה
>> מסעדות בנמל תל אביב
>> מסעדות בשוק הפשפשים
>> מסעדות גורמה בתל אביב


תמונה בעמוד הבית: מאשייה. צילום: דן פרץ
תמונה בראש העמוד: אחד העם 1. צילום: יח"צ
 

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
זה שמיימי. זה מענג. זו מסעדת עלה גפן
Farm to Table הוא הטרנד הכי לוהט במסעדות
האירועים והטרנדים הקולינריים שעשו את השנה החולפת
מסכמים שנה קולינרית: אז מה היה לנו?
שגעת הראמן: המרק היפני שכבש את המסעדות
מסעדות מישלן מהעולם בדרך לתל אביב
המטבח הערבי החדש
שרונה מרקט פתוח לקהל
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?