נגישות
נגישות

שרונה מרקט פתוח לקהל

אחרי הבילד-אפ הכי ארוך בהיסטוריית העסקים של תל אביב, שוק האוכל החדש בשרונה סוף סוף נפתח ומציג 89 מותגים קולינריים, 30% מהם מסעדות, עמדות שף ומאפיות. שרונה מרקט – הדבר החם הבא כבר כאן

מסעדות בתל אביב חדשות מהצלחת
לימור לבון
תאריך פרסום: 30/07/2015, 13:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

חיכינו וחיכינו והנה זה קרה. הפרויקט שהיה עתיד להיפתח בשלושה במארס, נדחה לטרום-פסח וללפני הקיץ הושק היום באירוע נוצץ שכלל גזירת סרט סמלית והרבה טעימות ופינוקים. בשורה התחתונה – ההמתנה הצדיקה את עצמה. השוק הוא החלום הוורוד של כל פודי וצפוי למגנט לקוחות הרבה מעבר לגבולות תל אביב.

דרך המספרים אפשר לקבל קצת מושג על היקף הפרויקט. שרונה מרקט משתרע על 8,700 מ"ר ויש בו 89 חנויות, דוכנים ומסעדות, מתוכם 70 אחוז חנויות קמעונאיות לחומרי גלם בתחום המזון ו-30 אחוז מסעדות, עמדות שף, מתחמי הסעדה ומאפיות. באמצע השבוע צפויים לבקר במתחם בין 10,000 ל-15 אלף איש ביום, ובסופי שבוע המספר יגדל ל-25 אלף איש ביום. 476 מקומות ישיבה עומדים לרשות הלקוחות ו-10,000 מוצרים לקנייה הביתה. הנתון המרשים ביותר הוא הסכום שהשקיעה חברת גינדי החזקות בבניית המתחם, למעלה מחצי מיליארד ₪.

>> לכל המסעדות בשרונה מרקטניו יורק דלי. צילום: אבישי פינקלשטיין
הכניסה המערבית למתחם. צילום: עומר אמסלם
המתחם ממוקם למרגלות פרויקט המגורים שרונה תל אביב, על פארק גני שרונה וסמוך למבני הטמפלרים המשוחזרים. המנכ"ל שרון מומן והיועץ הקולינרי ירון קסטנבוים (מיט מרקט, 25m) ביקרו בשוקי אוכל בחו"ל ושאבו השראה מבורו מרקט בלונדון, הבוקרייה בברצלונה, צ'לסי מרקט בניו יורק ורשת שוקי Eataly. "השקענו את כל המחשבה שבעולם כדי ליצור שילוב בין מגוון נכון למעטפת מודרנית ומושקעת. לא פשוט לקבץ כמעט 100 סוחרים תחת אותה קורת גג ושפה אחת הרמונית ומזמינה", אמר קסטנבוים. תמהיל הדוכנים והמוצרים משקף את כל מה שטוב בקולינריה הישראלית: חומוס של עלי קרוואן (אבו חסן) מיפו, גבינות של באשר פרומז'רי וחלבה וטחינה של ממלכת החלבה – שניהם עשו עלייה משוק מחנה יהודה, מוצרי המעדנייה האיטלקית פרימו, שמן של אנשי הזית, מאפיית לחמים, פורל הדן, מרינדו ועוד רבים וטובים. ברשימת בתי האוכל בולט כיהלום נוצץ פושון, נציגות ראשונה בארץ של הפטיסרי והמעדנייה מפריז. המקרונים המפורסמים כבר מוצגים לראווה, ואם תהיתם לגבי המחיר הוא עומד על חמישה שקלים למקרון טייק אוויי ושבעה שקלים בישיבה. קופסאות יפהפיות בצורת לב הוצבו על המדפים כמתנה הכי שווה לט"ו באב, וגווני השחור-וורוד שנבחרו לעיצוב גורמים לחנות להיראות כבונבוניירה אלגנטית. בינינו, גם בלי פושון הרשימה מרשימה ויש בה מסעדות ודוכני אוכל במגוון עצום של סגנונות, טעמים ומחירים: סניף של מסעדת טייגר לילי האסייתית מרמת החייל, פיצות של רוסטיקו, ארוחות בוקר כל היום של רשת בנדיקט, ביירן מרקט – האח הקטן של מסעדת ביירן הבווארית מפרישמן, סניפים של מיט בר, פסטה פיורי משוק הנמל בתל אביב, מתחם הסעדה של השף שגב משה ומסעדת ראמן של אהרוני. חלק מהמקומות עדיין סגורים וצפויים להיפתח בשבועות הקרובים כחלק מתהליך הדרגתי שיאפשר למפעילים ולסוחרים ללמוד ולהתאים את עצמם אלה לאלה ולקהל.

רושדי. צילום: אבישי פינקלשטיין
גלידריה ג'לטו. צילום: אבישי פינקלשטיין
מבחינה תיירותית שרונה מרקט נפתח בצל איום הסדרי התנועה החדשים בעקבות הקמת תוואי הרכבת הקלה, שכבר גרמו להצרת רחוב החשמונאים הסמוך וצפויים ליצור פקקי ענק. עם זאת המיקום עדיין נוח מאוד בזכות כניסות מרובות לחניון תת קרקעי גדול. בקיץ התל אביבי המהביל מיזוג האוויר הקריר יהפוך את שרונה לאבן שואבת ולתחליף לבילוי בקניונים שכבר מיצו את עצמם. בינתיים עוד אין בשוק מתקנים לילדים ובעצם הם די מיותרים, כי האוכל והחנויות הם מגרש משחקים אחד גדול.

תמונות בראש העמוד ובעמוד הבית: צילום - אבישי פינקלשטיין 

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
זה שמיימי. זה מענג. זו מסעדת עלה גפן
Farm to Table הוא הטרנד הכי לוהט במסעדות
האירועים והטרנדים הקולינריים שעשו את השנה החולפת
מסכמים שנה קולינרית: אז מה היה לנו?
שגעת הראמן: המרק היפני שכבש את המסעדות
מסעדות מישלן מהעולם בדרך לתל אביב
המטבח הערבי החדש
מסעדות חדשות בתל אביב – יולי 2015
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?