נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

שוק לווינסקי, שהוקם על ידי עולים מיוון ועד היום מזכיר קצת את הקולות של פיראוס, מציע חווית שוק בסגנון ים תיכוני תוסס והומה, עם המון דוכנים, מסעדות, ריחות, תבלינים, בלגן, ומיקום נפלא בתל אביב, שקרוב לאיזורים כייפים נוספים כמו נחלת בנימין למשל, או שכונת פלורנטין הצבעונית.

יתרון גדול של שוק לווינסקי זה היכולת שלו להעסיק אתכם לא מעט שעות: אתם יכולים להגיע לעשות קניות של בגדים, חפצי נוי, דברים חמודים ומקוריים לבית – וגם לעשות שופינג אוכל, תבלינים, קפה, לאכול במסעדה ואז גם לשבת בקונדיטוריה ולאכול קינוח.

תרצה

התחלנו בגדול: בר היין של לא פחות מאשר השף רז רהב, הבעלים של מסעדת  OCDהידועה ואחד השופטים בעונה הנוכחית של משחקי השף. אם בא לכם להתענג על אוכל משובח ומופלא בלי לשלם סכומים משוגעים, תרצה היא המקום שלכם. למרות המיקום הנון שלאנטי בשוק, מדובר בבר יין מעוצב עם תפריט רזה אבל סופר מדויק של מנות קטנות ומושקעות. אל תוותרו על הקרעפלך וגם לא על הברוסקטה עם שומן בקר ותמרים.

תרצה, החלוצים 3 תל אביב. אין טלפון – באים למקום ונרשמים.

סאלוף ובניו

אם בא לכם אוכל ביתי, חורפי, טעים כל כך ומשביע, זה המקום בשבילכם. בשר בקר בבישול ארוך בתבלינים תימניים, מוגש על אורז או קוסקוס, תבשילים מפנקים, מאכלים תימניים, חומוס טרי, מאזטים וכל מה שאתם חולמים עליו מבית סבתא, אלא אם סבתא שלכם עלתה מפולין. לא לוותר על  מרק בשר תימני, מרק חריירה או מרק שעועית בשר, במיוחד אם בחוץ קר (וגם אם לא).

סאלוף ובניו, נחלת בנימין 80, תל אביב יפו 053-9370183

 שוויאיה, מישהו? צילום: סאלוף ובניו

סוויט בוקס

מאפייה אמריקאית מופלאה שמציעה מארזים מתוקים ומאפים טריים ומגרים, כמו קופסת מיקס שמכילה, שימו לב וקחו נשימה עמוקה: 18 קוביות בראוניז, ריבוע עוגת גבינה, ריבוע עוגת גבינה ואוריאו ופרוסת עוגת קראק פאי. אם תחפצו במארז וולנטיין (שמתאים תכלס לכל אירוע משמח) תשלמו 240 ₪ ותקבלו ים של מתיקות כמו בראוניז בייטס (18 קוביות), רביעיית עוגיות חמאה מקושטות בעבודת יד, מארז רביעיית מיני קאפקייקס (סה"כ 8 יחידות), ריבוע בראוניז גבינה, ריבוע עוגת גבינה וכמובן, איך לא, מונסטר רד וולווט.

סוויט בוקס, החלוצים 6 תל אביב. 053-4294609

לוינסקי 53

אבי ודלית קנטי יצרו מסעדה קטנה ומקסימה, שמציעה אוכל מזרח תיכוני טרי וטעים – אוכל של בית כמו שצריך. אם בא לכם על עלי גפן חמצמצים בסגנון יווני, תגיעו למסעדת לוינסקי 53, ועל הדרך גם תזמינו את הבנשיצל הפריך והטעים. אבל אם אתם כבר פה, אל תוותרו על מנת הדגל של המסעדה: קובה במבחר גירסאות: קובה חמוסטה, קובה סלק, קובה במייה, קובה נבלוסיה ועוד.

לוינסקי 53. רחוב לוינסקי 53, תל אביב. 054-7500904

 קובה במגוון מילויים וצבעים. צילום: לווינסקי 53

חצ׳אפורי האחיות

מאפיית בוטיק גיאורגית מסורתית של שתי אחיות, שלמדו את סודות המטבח הגיאורגי בכפרים גיאורגיים אמיתיים, ומציעות גם מנות גרוזיניות לצד המאפים. אל תוותרו על אצ'רולי גבינות ותרד, חצ'אפוריס קרטופיליאני (מאפה בצק עלים במילוי תפוח אדמה וצ'ילי גרוס), חינקלי גבינות, פיצה גרוזינית, לוואש - לחם גרוזיני מטורף, וגם מנות שוות כמו איספנחי, לוביוף אג'פסנדל ועוד.

חצ׳אפורי האחיות. לוינסקי 52 ת"א 054-3000648

אוזריה

מסעדה תוססת ושמחה של השפיות אופיר ואביבית, שחלמו על מקום שמציע אווירה כייפית של בילוי עם אוכל משובח, שההשראה שלו משלבת בין ספרד ויוון, ובעיקר מזכירה טברנה יוונית, באנרגיות, במוזיקה ובאוכל הסוחף. אל תוותרו על אסקבצ'ה בורי עם סלסת שוק ויוגורט, סביצ'ה דג ים עם תפוז דם ואבוקדו, ובעיקר - מולים טריים בגבינת עיזים וזעפרן. את הכל כמובן תלוו עם כוסית אוזו, מול החלון שמשקיף על השוק.

אוזריה. מטלון 44 תל אביב 053-8094251

 טעים ושמח. צילום: אוזריה

מסעדת סנדר

מסעדת סנדר היא אחת המסעדות הוותיקות בארץ, שהוקמה יחד עם מדינתנו, וממשיכה לספק עד היום מנות משובחות מהמטבח המזרח אירופאי. המסעדה עברה מיפו לשוק לוינסקי ב1960, ועד היום שומרת על אותו תפריט ואותו עיצוב צנוע וביתי, תחת שרביטו של השף זמי שרייבר - דור שלישי למשפחת מקימי המסעדה. כל האוכל מוכן בעבודת יד, כמו פעם. אל תוותרו הסלט ביצים עם שמאלץ, על החמין ועל הקרפעלך (יש גם צמחוני). והמלצה שלנו – קחו גם הביתה.

סנדר. לוינסקי 54, תל אביב 03-6883344

דלידה

עוד מסעדה ותיקה ואהובה היא מסעדת דלידה, שמציעה אוכל טעים, ואווירה מחשמלת. הייחוד של המקום הוא בארוחות הבראנץ' המפורסמות והעשירות, שכוללות המון מנות קטנות ושוות. הנה מה שתקבלו בבראנץ' זוגי: לחם מהשוק,בייגלה של ״פנסו״ וחלה של ״ויז׳ניץ״, ברולה חריפים של דלידה, זיתים סורים כבושים עם צימוקים, לאבנה קישקה, לבנה בקר, בורגול, אגוזי מלך ושמן זית, כדורי לאבנה עטופים בסומק וזעתר, ג׳יבנה ערבית עם מסטיקא תאנים פרסיות מיובשות, סלט עגבניות, טאבולה, סלט ביצים, סלט חצילים, חומוס ועוד ועוד ועוד. אל תוותרו על המנה המפורסמת של המקום, ברולה פלפלים חריפים ופטה, ואל תשכחו לקחת עם צלחת חריפים שכוללת סחוג ירוק, אריסה, טחינה וקונפי שום.

דלידה. זבולון 7, תל אביב יפו.  053-7104610

 בראנץ' מפואר. צילום: דלידה

פיפיז

השם אומנם קצת... לא חשוב. אבל מדובר במסעדה אסיאתית קטנה ואהובה מאוד, של השפית יפעת תבואה. התפריט מציע מנות מכל יבשת אסיה, בפרשנויות של יפעת. אל תוותרו על הראמנים עם תועפות התוספות, הכיסונים המטורפים, הנודלס, הבאנים, הקרפים ועוד. ואפילו הקינוחים פה ממש שווים, שזה לא משהו שאפשר להגיד על כל מסעדה אסיאתית.

פיפיז. זבולון 5, תל אביב יפו. 055-9189173

מה פאו

מסעדה הודית כמו פעם, וכמו שאנחנו אוהבים, ישירות מבומביי ובלי הריחות והרעשים המקוריים של העיר הסואנת (עם האוכל הנהדר). מא פאו  (אמא לחם בהינדית), הוקמה על ידי שלושה אחים שהחליטו להעניק את הכבוד לאמא שלהם, ולהוקיר אותה דרך המטבח. אל תוותרו על מאפה טנדורי נאן עם תוספות (אפשר גם בלי, אבל למה לכם? זה כל כך טעים כך), מסאלה דוסה עם דגים (אפשר גם עם עוף או בכלל טבעוני), וכמובן תבשילי במשרה יוגורט. נפלא.

מה פאו נחלת בנימין 59 תל אביב  053-4274881

 אמא לחם. צילום: מא פאו

חומוס גרגר הזהב

חומוס גרגר הזהב כחומוס שהבעלים שלו, תום, נהג לבשל לחבריו, שככל הנראה התלהבו מאוד, מאחר והוא הפך מהר מאוד לחומוסייה מוצלחת לא פחות. חוץ מהכוכב, החומוס, תוכלו להתענג במקום גם על סלטים טריים, פיתות חמות והכל ביחד מהווה ארוחת צהריים מהממת, שעוד משאירה לכם כוח להמשיך להסתובב. אל תוותרו על החומוס, כמובן. אז בשביל מה באנו לפה, הלו.

גרגר הזהב לווינסקי 30 053-9367934

צילום תמונת שער: מסעדת אוזריה, יח"צ

חלק מהמסעדות המופיעות בכתבה הינן לקוחות rest, אך נבחרו ללא שיקולים מסחריים

 

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
מא פאו בתל אביב
053-4274881
דלידה בתל אביב
053-7104610
אוזריה  בתל אביב
הזמנת שולחן
053-8094251

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
יום האישה עם כוכבת משחקי השף: "ידעתי שאצליח"
טעמים של ג'אז ואוכל משובח
מסעדת שף כשרה למהדרין? "פה כדי לעשות היסטוריה"
אדוני ירצה גם כרית? המסעדות שאהבנו בבתי מלון
סאנסט באשדוד: לאוהבי בשר והחיים הטובים
הירושלמית החדשה והמסקרנת מיט טיים - ביג טיים!
מסעדות כשרות בפריז לכבוד יום הבסטיליה
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
ארוחת ליל סדר במסעדה 2024 – סעודות פסח הכי שוות!
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות