נגישות
נגישות

דילים לוולנטיין 2023 במסעדות: העיקר זה הרומנטיקה

ארוחות רומנטיות, מסעדות מסעירות ומנות של תשוקה – לכבוד וולנטיין דיי קבלו את הדילים הכי שווים והתפריטים המיוחדים, שילהיטו את הרגש עוד יותר!

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
אורלי בויום
תאריך פרסום: 09/02/2023, 16:27
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מוכנים לאהוב עד השמיים עם התפריטים הכי שווים של וולנטיין דיי?

ביום שלישי, 14 לפברואר מגיע יום האהבה או בשמו האחר וולנטיין דיי, וזה בדיוק הזמן לאהוב, להתנשק, להיות רומנטיים, להמציא את הזוגיות מחדש ולגלות את רזי התשוקה. זה יום שנותן לכם את מלוא הלגיטימציה להיות רומנטיקנים חסרי תקנה, לפזר לבבות ומלאכי קיטש במציאות הסרקסטית הזו ולהראות את הרוך, הרגש והתשוקות הנסתרות. וכל מה שצריך כדי להגשים את זה, זה לייצר את הקומבינציה החשובה הזו שבין מסעדה מסעירה, אווירה סקסית וקולינריה מטריפה שתביא לכם את כל קשת הרגשות, הטעמים והאומאמי הרגשי שלכם, ובדיוק בשביל זה אנחנו כאן. בחרנו עבורכם את מיטב המסעדות, התפירטים והדילים הכי שווים ומשובחים שיש לוולנטיין דיי 2023 להציע, מהצפון ועד לדרום, מבצעים שיהפכו את יום האהבה הזה לבלתי נשכח עם שפע של מנות שיזרימו אתכם ואתכן להמשך ערב סוער ורומנטי עמוס טעמים בלתי נשכחים.

משקיענים, להתפקד. 

כל מי שרוצה לחגוג מהותה של האהבה עם אוכל יצרי או רומנטי, מוטב לו להמשיך לקרוא. יש מסעדות שמתאימות לדייט ראשון עם מנות שלא ישאירו כוסברה בין השיניים, דילים שמתאימים לזוגיות וותיקים שיוכלו לזלול ולמתוח את קצה גבול היכולת של החצאית החדשה והחור האחרון בחגורה - מה שנקרא לאכול בלי חשומה, לבסטיז שבאו לעוף זו על זו ולהפגין את אהבתן ועוד. בין המסעדות השונות תמצאו גם את השילוב המנצח של תפריט ונוף יפהפה ורומנטי שמתאימים בול להצעת נישואים באחד הימים הכי מושלמים של השנה. מצפון ועד דרום בחרנו עבורכם את העדכניים כדי שתוכלו לבחור מה מתאים ללב ולכיס שלכם. משקיענים? קדימה.

מסעדות רומנטיות בתל אביב

תל אביב התברכה באינספור מסעדות רומנטיות. בחג האהבה הלועזי, הן לובשות כסות רומנטית אף יותר ומקדשות אהבה.

טייסטינג רום, לאוהבי היין ולכאלה שרוצים להרשים על יין בוורידים 

באחד ממרתפי היין הכי אפלוליים וחושניים של תל אביב תוכלו לקבל בילוי רומנטי זוגי בימים שני ושלישי 13-14 בפברואר בשיתוף יקב 1848. ביום שני ה- 13.2.2023 יתקיים ערב המוקדש ליינות של יקב 1848 שיכלול הרצאה של היינן אילן אסולין וסדנת טעימות אינטימית של יינות נבחרים. ביום שלישי 14.2.2023 תוכלו ליהנות מארוחה זוגית, רומנטית ומפנקת הכוללת מבחר מנות מהתפריט המשובח ובקבוק יין לבחירה מיקב 1848.

מה אוכלים? ארוחה זוגית רומנטית ומפנקת הכוללת מבחר מנות מהתפריט המשובח ובקבוק יין לבחירה מיקב 1848 - רוזה/ לבן/ אדום מסדרה דור 2.

מנות ראשונות: הסעודה מתחילה מפוקצ'ת הבית המוגשת עם רוטב עגבניות - פלפל חריף ופסטו בזיליקום-פרמז'ן. לאחר מכן יוגשו בריוש סנט מור - גבינת סנט מור צלויה על בריוש עם דבש, טימין ושמן שום,  סשימי סלמון סשימי סלמון ברוטב יוזו הדרים , סלט אנדיב וסלנובה עם פרי העונה ושבבי פקאן.

מנות עיקריות: פסטה רוטולו -  דפי פסטה מגולגלים במילוי תרד, כרישה, מנגולד ומיקס גבינות עם רוטב שמנת יין לבן,  סלמון מאודה במעטפה סלמון מאודה על מצע של ברוקולי, אפונה, אספרגוס חמאה ובצלצלי שאלוט מקורמלים.

קינוח: לקינוח תתפנקו על פבלובה מפורקת שברי מרנג וקרמבל על קרם מסקרפונה בעיטוף רוטב פירות יער ותותים.

מה שותים? יינות ועוד יינות ועוד כוס יין וגם עוד אחת כי ככל שיש יותר יין בדם ככה תתמלאו אהבה וכל מה שצריך לערב רומנטי וסוער.

כמה משלמים? 499 ₪ לזוג.

טייסטינג רום. כתובת: מתחם שרונה, תל אביב, 03-5333213 

ארוחה זוגית מפנקת. צילום: חיים יוסף.

Weiss למי מכם שרוצה להיות אירופאי או אריסטוקרטי או היפסטר קולינרי

מעבר למיקום המושלם שלה בבניין היסטורי משנת 1909 שיחזיר אתכם אחורה לתקופת אחוזת בית, תמצאו במסעדת וויס מטבח ישראלי פיוז'ן עם שלל טעמים ומנות שיש רק כאן ע"פ מצב הרוח של השף.

מה אוכלים? במיוחד ליום האהבה תוכלו לקבל ארוחה שתותאם לאישיות ולטעמים שאתם אוהבים. ואיך זה עובד? אתם בוחרים מנות מהתפריט הקיים ומבקשים מה לשנות בהן כשהשף עשוי גם להמציא לכם מנות לפי טעמכם האישי, תודו שזה מגניב...

ראשונות – משמש צלוי – משמש עם כרוב שחור, סלרי נענע, ויניגרט וזרעי חמנייה, קישוא צלוי על גריל פחן בחמאה חומה עם קרם קישוא וגבינת נעמי, פפרדלה תפוחי אדמה עם חמאת סלרי, שקדים וקרם עגבניות מעושנות.

עיקריות – שיפוד קלמרי – בקוג'י, טאקו עלי כרוב, ירקות מוחמצים, שרימפס צרוב – קצף פלפלים קוריאנים וחלמונים, קרבמל בשר סרטנים, ניוקי בצק רבוך עם שרימפס, קלמרי ויוגורט כבשים ושקדי עגל – פלפל שושקה, בצלי שאלוט וקרם פלפל.

קינוח – קרם ליים עם שמן ברגמונט, קונפי לימון וגלידת ורדים ויוגורט לצד טארטלט קקאו עם קרמו שוקולד והל שחור, קראנץ' חיטה וגלידת חיטה.

מה שותים?  התפריט של וויז עמוס ביינות, משקאות וקוקטיילים מצוינים וכל שנותר הוא שתבקשו מהמלצר שיחבר לכם את הנכון לכם.

כמה משלמים? 350 ₪ לסועד

Weiss. כתובת: הרצל 2, תל אביב, 053-4261325

 

מיקום מושלם. צילום: מסעדת וויז.

טאיזו – דיל אסייתי לאוהבי אסיה ולתשוקה הפורצת

את טאיזו ואת השף הגדול יובל בן נריה אין צורך להציג פשוט כי שמם טס לפניהם. נריה מביא אינטרפרטציה אישית ומקומית למאכלי רחוב מחמש מדינות בדרום מזרח אסיה: הודו, סין, תאילנד, וייטנאם וקמבודיה. כעת, במיוחד לכבוד יום האהבה טאיזו יוצאת עם תפריט מסעיר חושים ומדליק להבות!

 

מה אוכלים?

מנות ראשונות - במנות הראשונות תוכלו לבחור לכם 2 פתיחים מתוך: טרטר טאיזו – דגי ים, קונוס אורז פריך, שומשום שחור , קציפת סויה או את ביצי דג דאון, אוייסטר ג'ילרדו וכמהין. מנה נוספת לבחירה של סביצ'ה דג ים עם צ'ילי אדום, כפיר ליים, קוקוס, מלפפונים, בוטנים או סשימי טונה – ציר טונה, למון גראס, שאלוטס מקורמלים, אורז יסמין קלוי או את מנת הקרפצ'יו בנגאלי – דג חכות מקומי, שמן עלי קארי, זרעי חרדל מותססים, פאפדם וקרם פרש.

מנות ביניים: במנות הבינים תוכלו לבחור שתי מנות: הר גאו - סקאלופ וכמהין, סלט דפי שעועית – בזיל סגול, הולי בזיל, קשיו מקורמלים , צנוניות, שאלוטס, טחינה סינית או את מנת דאמפלינג שאנחנזי – לחי עגל, מרק בשר , פיסטוק מסאללה, ציר רימונים ואת מנת פוט סטיקרס מנגולד – חיטה ירוקה,  קרם מקדמיה, צ'יפס שום ופטריות שימג'י.

מנות עיקריות: פילה בקר וכמהין, קארי בשר סרטנים – כורכום, קוקוס וסופגנייה סינית או לברק שלם מטוגן עם  עשבי תבלין, בוטנים קצוצים ופיש סוס.

קינוח: בעולם הקינוחים תוכלו לבחור בין פאנדן רייס לבן – מוס רייס פודינג ופאנדן, טופי קוקוס קריספי אורז בר, פניני ליים, קראמבל יוגורט לבין עוגת היער השחור לכדור מנגו – מוס מנגו חמצמץ, קרם גזר וקארי, דסקיות זעפרן.

מה שותים? כוסות שמפניה לפתיח, שתי כוסות יין רוזה לליווי הארוחה לבחירה אדום או לבן.

כמה משלמים?  980 ₪ לזוג.

טאיזו. כתובת: מנחם בגין 23, תל אביב, 03-522-5005

 

וויסקי בר מוזיאון במיוחד לאוהבי הז'אנר ולמכורים לג'ק דניאלס

אחד המקומות הכי נכונים לחגוג בהם את היום הזה הוא ללא ספק בתוך מנהרה טמפלרית עתיקה שנמצאת עמוק מתחת לאדמה עם כל סוגי הוויסקי שרק חלמתם לקבל! וויסקי בר הפך עם השנים למעוז אוהבי הוויסקי ולכל מי שחושב שיש לו דם סקוטי ואירי בנשמה ובאילן היוחסין.

זו הזדמנות חגיגית להכיר אותו מקרוב עם הופעה חיה של הזמר (Ronen Binder) RONI ועם מנות ספיישל, קוקטיילים חושניים, קינוח זוגי וסיור רומנטי במנהרה הטמפלרית.

מה אוכלים? מהתפריט הרגיל מומלץ לקחת את הפטה כבד המוגש עם ריבת תאנים, קרם קשיו, קרם חמוציות, פיסטוק, שמן עשבי תיבול וטוסטונים ואת לקט פטריות יער, שמפיניון ופורטבלו מוקפצות עם שום, שמן זית, יין לבן ופטרוזיליה, ואת הסינטה המעושנת. בעיקריות אל תוותרו על אסאדו על העצם -  500 גרם של נתח אסאדו בבישול ארוך בגלייז ברבקיו וויסקי המוגש עם גזרים צבעוניים בגריל ועל אנטרקוט מיושן על גריל פחמים עם תפוח אדמה מדורה ואיולי ירוקים. לצד התפריט הרגיל והמשובח של המקום יוגשו מנות ספישל חגיגיות שהוכנו במיוחד עבור יום האהבה כמו למשל VALENTINO VALENTINO  - טרטר טונה טרייה עם תותים, קולי פלפלים וצ׳יפס ארטישוק ירושלמי. גולת הכותרת של הערב הוא קינוח שולחן זוגי בשם  'בלגן של אהבה' שרקחה נעה עינת, השפית קונדיטורית של המוזיאון, שיורכב אצלכם בשולחן עם אפקט מיוחד ועוד המון הפתעות מתוקות.

מה שותים?  קוקטייל חושני שנרקח במיוחד לאירוע בשם CREAMY PASSIONFRUIT קוקטייל קרמי וחמצמץ שמביא אתו את טעמי פרי התשוקה, שילוב מאוזן של ג׳ק דניאלס, פסיפלורה, ליים, חמוציות, דבש, אננס וחלבון.

כמה משלמים? מחירים ע"פ התפריט

וויסקי בר מוזיאון. כתובת: דוד אלעזר 27, מתחם שרונה, תל אביב, 03-9551105

שורשים סקוטיים או איריים? צילום: אסף קארלה

וילה מארה בגלל הקומבינציה של ים, שקיעה וקולינריה מנצחת

נוף הים, שקיעה, רומנטיקה ותשוקה – כן, כן, אנחנו יודעים שהגזמנו לאללה עם כל הקיטש הזה ועכשיו קבלו לתוך המשוואה הזו גם אוכל איטלקי מושלם! וילה מארה, נמצאת על חוף הים של כל הטוב הזה ומציגה לכם את מיטב המנות הים תיכוניות בניחוח איטלקי, הקוקטיילים והאלכוהול שיהפכו את וולנטיין דיי לערב מושלם.

מה אוכלים? הארוחה נפתחת עם מנות פתיחה לאמצע השולחן: לחם הבית עם מטבלים, פטה כבד עוף עם ריבת שרי, טרטר סלמון וטונה על מצע צ'יפס אורז, סלט קיסר עם אווז מעושן. בעיקריות תוכלו לבחור בין:  נתח דניס על מצע ריזוטו פורצ'יני, נתחי פרגית קייג'ון

בגלייז חמאת צ'ילי על מצע תפוח אדמה מדורה, נקניקיית עגל ענקית עם תפוח אדמה מדורה, כרוב כבוש וחרדל, ביף סטרוגנוף - פילה בקר, פטריות, שמנת, מוגש בקערת לחם

ולקינוח פטפורים על מצע אדמה שחורה בגלייז רושה עם נשיקות קרם פיסטוק ואגוזי לוז.

מה שותים? יש לכם בחירה מבין אפרול / קיר רויאל / סנגרייה חמה/ יין הבית (לבן/אדום)

כמה משלמים? 279 ₪ לזוג

וילה מארה כתובת: הרברט סמואל 88, תל אביב, 053-9416128

מול השקיעה. צילום: וילה מארה

DNA – לחלוק DNA של אהבה

אהבה היא חלק בלתי נפרד מה- DNA של כולנו והשף היקר והאהוב יוסי שטרית כבר הבין את זה מזמן, כשפתח את מתחם הבילוי הקולינרי ההורס שלו ה-DNA. במיוחד לחג האהבה הבינלאומי הזה שטרית רקח במתחם שלו מגוון של טעמים, מאכלים, קוקטיילים, פודטראק ממטבחים שונים בעולם -  דיינר אמריקאי, יפני, תאילנד ומטבח שוק מקומי כשכל המנות מוקפדות וטעימות להפליא וגולת הכותרת של האירוע היא שיוסי שטרית יהיה שם בעצמו אז תוכלו לעשות 'סלפי' אוהב אתו ולהרגיש שכבשתם עולם.

מה אוכלים? במיוחד לוולנטיין דיי רקחו לכם במתחם ה- DNA שפע של מנות ע"פ המטבחים  השונים;

מטבח שוק ים תיכוני - מטבח בהובלת השף יוסי שטרית כשלפתיחה שווה לעשות שרינג עם מגוון הסלטים שיש כאן -  חומוס ; גרגירי חומוס חמים ; גזר מרוקאי ; סלט תירס; חציל זאליק; משוואיה ; סלט בוסטנה ; ז'רזיר וסומק לצד מבחר שיפודים – פרגית, כבד עוף, קבב, שייטל, אנטרקוט, פיקנייה עם מבחר תוספות חמות כמו בורגול חם עם בהרט, מגדרה בצלים , אורז לבן, פריקה עם גזרים מקורמלים ועוד הפתעות טעימות.

קוניצ'יווה  - מטבח אסייתי שהגיע במיוחד ליום האהבה הזה מעמק חפר לתל אביב תוכלו לגלות את טעמי המזרח עם מנות בניחוח יפני כמו למשל סושי "האולטימטיבי" עם סלמון, אבוקדו ומלפפון ושומשום,  טראפל רול  סלמון, אבוקדו ומלפפון, עטופים בבזיליקום וכמהין, צ'יפוטלה רול סלמון, אבוקדו ומלפפון. עטוף באגס בטמפורה, מחית צ'יפוטלה ,טוביקו אררו וכוסברה ועוד רולים רבים ומטריפים גם לצמחונים שבחבורה כמו למשל ווג'י צ'יפוטלה רול - צמחוניגזר, אבוקדו ומלפפון, עטוף באגס בטמפורה, מחית צ'יפוטלה ואדובו, טוביקו אררו וכוסברה.

JAI שף תומאס זוהר - The Heart Of Thailand  - תומאס וחבריו מחכים לכם בוולנטיין דיי עם מבחר מנות תאילנדיות מעוררות תיאבון המשלבות בין מנות גריל (יאנג), מרק (טום),טיגון (טוד), קארי (גאנג), סלט (יאם), מוקפץ (פאד), אשר יחד מהווים פתיחת שולחן תאילנדית מסורתית.

דיינר אמריקאי  - כאן תוכלו להנות מהמבורגרים מחתרתיים הכי טעימים שיש כאן עם קציצה עסיסית וספוגה בטעמי עישון, ושפע של טופינג מושלם.

מה שותים? וואו, כאן יש עולם ומלואו של שתייה שווה שתעשה לכם את החג לסקסי יותר,

ביו הקוקטיילים המומלצים שלנו ניתן למצוא:    PINK TWIST -  ג׳ין גורדונ׳ס פינק, טוניק  FEVER TREE פטל ורוברב, מוגש עם פלח לימון,  GORDON’S TWIST  - ג׳ין גורדונ׳ס לונדון דריי, מונין אלדרפלאור, טוניק FEVER TREE ים תיכוני, מוגש עם פלח לימון ותפרחת נענע ואת ה- TANQUERAY FLOWER  - ג׳ין טנקרי, מונין אלדרפלאור, טוניק FEVER TREE,  פרוסות מלפפון ונענע ועוד קוקטיילים רבים וטובים.

כמה משלמים? תמחור ע"פ התפריט

DNA. כתובת: מרכז עזריאלי, דרך מנחם בגין 132 , תל אביב 050-441-4648

אהבה היא חלק בלתי נפרד מה- DNA. צילום: אסף קארלה

מסעדת A - אם תשיגו מקום

מסעדת A של השף יובל בן נריה היא מוסד קולינרי שחובה עליכם להכיר ולטעום ובמיוחד ביום חגיגי שכזה, הזדמנות מופלאה לשלוף את הארנק והאהבה ולהזמין את הבן זוג לארוחה מהסרטים. במיוחד לוונלטיין דיי 2023 נריה רקח תפריט יצירתי ומעורר חושים, כהרגלו.

מה אוכלים? ב- A תמצאו תפריט זוגי מיוחד לכבוד הוולנטיינס;

מנות ראשונות: "כריות" ממולאות קציפת קוג׳י כוסמת, טרטר דגי ים, פטריות , גארום מקדמיה, קרם חלמון, אבקת קליפת חציל, מנת בריוש ממולא טרטר טונה כחולת סנפיר פרא יוון,  נגירי דג מיושן  - דג חכות מקומי מיושן 5 ימים, אורז סושי,  וואסבי, מנת קורן בול  - פרמזן במיסו, תירס "גילי", מוצרלה, קרם פרש, קרפצ'יו -  קינג פיש בריכות מליחות הולנד, "ספגטי" טונה -  טונה כחולת סנפיר פרא יוון, סלט ירוקים  - חסות "עלה עלה" מכפר ידידיה , גארום מקדמיה, ויניגרט אגס סלק או את מנת סביצ'ה -  דג ים מקומי עם תירס ''גילי'', תפוז דם ויוזו טרי,  יוזו מותסס בדבש וליים.

מנות של רולים: במקצה הרולים תקבלו רול לבחירה: אורז מתוק ופריך עם עלי חזרת, טרטר דגי ים, איולי קומקוואט מותסס, אבוקדו,  מלפפון, רול דניס וסלטוס  - דניס גידול יוון, סלטוס מוחמץ, חמאה מעושנת, אובקדו, אגוזי מקדמיה, זרעי חרדל, פונזו שחור או רול שרימפס וקולורבי - שרימפס בלק טייגר ויאטנאמי בטמפורה,  טמאגו,  זרעי חרדל מותססים, פינגר ליים ועוד..

מנות מעבר: במנות מעבר תוכלו לבחור בין שלוש מנות: שיפוד דג באש  -  נתחי דגי ים, לדר תירס "גילי", איולי תירס שרוף , שרי צהובות, אבקת קארי יפני . חסה "סזר" גוצוגורו  - פרמזן במיסו, שקדים מקורמלים ביוזו, צ׳ילי קוריאני או שתקחו את טאטאקי שייטל  - שייטל הולשטיין דברת מיושן בקוג'י,  גארום טלה, גלייז אגסים שחורים, פונזו, צנובר מקורמל, קרם וואסבי.

מנות עיקריות: דניס פרפר  -  דניס גידול  יוון, שיו קוג׳י, חמאה חומה,  ג'ינג'ר, תרד תורכי, למנת נתח קצבים ואורז קוג'י  או מנת קלמרי קוג׳י  - קלמרי סגול מקומי, שיו קוג׳י, שמן קארי יפני, צ׳ילי מותסס,  גלייז דיו קלמרי.

מה שותים? 2 כוסות שמפנייה קרוג, 2 כוסות סאקה רוקון טייגר איי, 2 כוסות יין לבן – למנות הראשונות , 2 כוסות יין אדום המגיעות עם המנות העיקריות

כמה משלמים? מחיר לזוג 1,200 ₪

מסעדת A. כתובת: דרך מנחם בגין 121, תל אביב, 0747588818

ROOTS - להתאהב משורשי הנשמה

אחד המקומות הכי רומנטיים ונכונים לציין בהם את יום האהבה שלכם הוא ללא ספק בעכו העתיקה, על סמטאותיה המסתוריות ורחש הגלים שעושה חשק לנשיקה לוהטת שתוביל אתכם לשורשים שלכם. 'רוטס' מציגה תפריט וולנטיין בשרי ומשובח של השפים אורי ארנולד ביחד עם שני שותפיו ילידי העיר סאמר סייד ומואנס חורי, ארוחה שכדאי לכם לחלוק ולאהוב.

מה אוכלים?

מנות ראשונות: ארוחה זוגית ומפוארת הכוללת מנות פתיחה של מגש מזטים עם חומוס השף, קרם חציל, איולי חצילים שרופים בפחם וקצח מחאמרה, מטבל אגוזים ופלפלים, לאבנה וטחינה תוצרת המקום, פסטו כוסברה ושקדים, זיתים גליליים, מיקס זיתים מתובלים ולחם הבית.

מנות עיקריות: ארטישוק טרי מצופה קמח חומוס, קלוי ומטוגן, סלסה של עגבניות וגבינה מלוחה, מנת סינייה חציל עם טחינה חמה, עגבניות מרוסקות, פיסטוק קלוי, גבינה מלוחה ושמן ארומטי, סיגר דג ים, מטבל יוגורט וזעתר טרי, עגבניות מגורדות ופלפל חריף, מנה מושלמת של טאטאקי פילה בקר בתבלינים, שישברק גבינה עם רוטב מטבוחה, שמן זעתר, שיפוד לוקוס בפחם, תבשיל מפתול עם ארטישוק טרי, אפונת גינה ושמן ארומטי ומנה של פילה עגל צלוי, קרם תפו"א, שאלוט וציר בקר.

קינוח: לקינוח יש  "קוקילידה" תוצרת הבית עם קרם פטיסייר, מקרון קולי פירות אדומים, סורבה פירות יער ואוכמניות.

מה שותים? בקבוק יין מבעבע זוגי, בקבוק מים מבעבע.

כמה משלמים? המחיר לסועד 300 ₪

Roots כתובת: ויצמן 1, עכו העתיקה, 053-9349066

הכי רומנטי. צילום: מסעדת Roots

מריפוסה לאוהבים של החיים והבשרים

אחד המקומות הכי רומנטים בארץ מספק גם את אחת ממסעדות השף המצוינות שיש: שילוב של סיור על חוף הים על רקע העתיקות, הנוף היפה ובסופו של ערב תענוגות ארוחה במריפוסה, מסעדת שף בניצוחם של השפים מאיר אלאלוף, חביב משה ויומי לוי - הוא ללא ספק חג אהבה מהסרטים. במקום תמצאו שפע של מנות בשר, דגים כשכל המנות מוקפדות ומלאות שכבות של טעמים ומייצרות ארכיטקטורת ביס מגן עדן.

מה אוכלים? מריפוסה תקבל את וולנטיין דיי עם כמה ספיישלים מומלצים ומשובחים!

ראשונות - טרטר טונה - קרקר שומשום שחור, קציפת איולי לימון וחרדל, טוביקו שחור,

לאברק פומלה  - לברק מטוגן, פומלה טרייה, בוטנים, בצל סגול, כוסברה,

בזיליקום, נענע, קוקוס קלוי, תיבול תאילנדי וברולה כבדי עוף שעושה מתוק בלב, קוביות טונה אדומה טרייה וסביצ'ה לאליק - דג ים קצוץ בעלי חסה פריכה, צ'ילי חריף, בצל סגול, ג'ינג'ר, ליים, למון גראס, כוסברה ובצל קריספי.

עיקריות - חובה לקחת את מנת הספיישל של שקדי עגל, קרם שורשים, רוטב יין, בצלי שאלוט מקורמלים לצד ספיישל נוספת וקרניבורית באופייה של נתח קצבים, טורטליני בשר, ציר בקר ובוקצ׳וי. ואם ממש, אבל ממש באתם להתפרע על תאוות הבשרים שתמיד חלמתם להגשים, לכו על פלטת בשרים - אנטריקוט של 500 גרם, פילה בקר וסינטה, לצד תפוחי אדמה P.I.V, רוטב צ׳ימיצ׳ורי ופלפל חריף.

קינוח - פנקוטה בזיליקום - תותים טריים, מקל פילו בקרם שקדים, מרק תותים ושמפניה כמנת ספיישל שהיא חובה לצד לימונצ'לו אספרסו - דג׳יסטיף לימונצ׳לו איטלקי מרענן וקר, שכבה של אספרסו חם ועוגת שוקולד, קפה ואגוזי לוז - מוס שוקולד מריר, קראמבל קקאו מלוח, שאנטי קפה, אגוזי לוז קלויים וגלידת אגוזים.

מה שותים? במקום מצאו בר יינות עמוס לעייפה ביינות שיותאמו לארוחה שלכם וכל סוגי האלכוהול שרק רציתם למצוא.

כמה משלמים? התמחור מופיע בתפריט הקבוע ובתפריט הספיישל.

מריפוסה. כתובת:  קיסריה, 053-427666 לחגוג אהבה

לחגוג אהבה. צילום: מסעדת מריפוסה

דוניה רוסה - תאוות בשרים

יש קרניבורים רומנטיים שבכל פעם מחדש מחפשים עצמם בימי האהבה לסוגיהם. אז הנה, מצאנו לכם את האהבה התאוותנית הזו בדמותה של דוניה רוסה. והפעם, במיוחד לוולנטיין, דוניה רוסה מקבלת אתכם עם ארוחה רומנטית מדליקה, שפע של אלכוהול ואווירה מחבקת כדי שתצאו ותנגסו בחיים וזה בזו לאהבת בשרים אמיתית.

מה אוכלים? מדובר בתפריט זוגי המיועד לשרינג הכולל במנות הראשונות: לחם הבית, סלט סלקסיון, אמפנדס, במנות העיקריות: סינטה, פילה, אנטרקוט, נתח קצבים עם תוספות של פירה ואורז ולקינוח: טראפלס וקרמה לה בננה.

מה שותים? שתייה קלה, שתיה חמה, יין דוניה רוסה אדום/לבן/רוזה.

כמה משלמים? 500 ש"ח לזוג.

דוניה רוסה. כתובת: כפר האומנים עין הוד, 04-9543777

בורג' - בגלל הערק, היין, האוכל המופלא ובנימינה אחת

בורג' נמצאת באחד המקומות הכי ציוריים שיש כאן, בנימינה, אז רגע לפני הזלילה הגדולה אתם מוזמנים לשוטט בסמטאות ובמבנים העתיקים ולספוג את האווירה של המקום המופלא הזה שהיה למושבה של אהוד מנור האגדי. במסעדה תמצאו תפריט מגוון ומעניין לחג האהבה שלכם שכולל כל מה שאהבה צריכה – בשר, טעמים ותבלינים נכונים.

מה אוכלים? תתכוננו להגיע רעבים במיוחד!  

מנות ראשונות: סשימי פורל מנחל הדן, סלט תותים עם ויניגרט מוסקטו, אבקת אגוזי לוז מקורמלים, בוריק עגלה "חי בריא"עלה של בוריק במילוי בשר עגלה, אריסה, לימון כבוש מוגש לצד סלט צנוניות, שומר וראשד, טטאקי פילה בקר - פילה בקר "חי בריא" צרוב בשומשום שחור וחמאת בוטנים, מוגש לצד סלטון אטריות שעועית, מלפפון, שעועית עדינה, כרוב סגול, בוטנים ואפונת ווסאבי. גספצ'יו של מלון, סלרי, נענע, נגיעות שמן זית ועוגיות קצח לעצירת התרעננות.

מנות עיקריות:  תזללו את מנת 'דגים ואדמה' - ברבוניות, קרעי תפוחי אדמה ראטה הדוד משה, זיתי קלמטה, בצל סגול וויניגרט שיפקה, ואת מנת מדליוני אנטריקוט - עגלה "חי בריא" על גריל פחמים עם ניוקי תפוחי אדמה ופטריות.

קינוח: לסיום מתוק תקבלו מלבי טפיוקה אספרסו לצד עוגת נפוליאון- שכבות של קרם פטיסייר לימוני, תותים, קציפת שמפנייה ואגוזי לוז.

מה שותים? הארוחה תלווה ביין רוזה יבש סדרה אזורית Appellation מרסלן קאלדוק טמפרניו, יקבי כרמל, המנות העיקריות ילוו ביין אדום Mediterranean 4 Vats קאלדוק קריניאן סירה ארגמן, יקבי כרמל. לאורך הארוחה תקבלו גם שתייה קלה - מיץ תפוזים טבעי/לימונדה ונענע/ סודה פרייה ושתייה חמה - אספרסו/ קפה שחור/ תה עלי גינה/ תיון/ קפה הפוך

וצ'ייסרים ערק כרמל שילוו את כל הערב המושלם הזה ויבשמו אתכם כהלכה!

כמה משלמים? 550 ₪ לזוג

בורג'. כתובת: בנימינה, 053-3703653

ג'וד בגלל הבשר מבטן האדמה ועוצמות של התשוקה

אחת המסעדות הכי אותנטיות ומצוינות שתמצאו בצפון היא ג'וד, מסעדה ערבית מודרנית המגישה אוכל משובח ואווירה בסגנון דיינר אמריקאי מודרני. ההתמחות הגדולה של ג'וד היא בישול בשר בבטן האדמה למשך שעות ארוכות - הליך שיוצר בשר רך, עסיסי וטעים להפליא וכל זאת לצד שפע מנות שיוצאות היישר מהטבון המקומי.

מה אוכלים? 

ראשונות - שרימפס בחמאה ולחם קלוי - שרימפס מוקפץ בחמאה ולימון מתובל בשום ועשבי תיבול על מצע לחם קלוי, קלמארי לימון ולבנה - קלמארי מוקפץ בלימון שום וחמאה על מצע לבנה ופוקצ'ה שווארמה - פוקצ'ה אפויה בטבון עם נתחי חזה עוף ובצל בתיבול שווארמה עם טחינה מעל.

עיקריות – אוסבוקו טלה מבטן האדמה - אסבוקו טלה מבושל בבטן האדמה עם ירקות שורש ואורז, מנסף כבש מבטן האדמה - בשר כבש טרי על מצע אורז מוגש עם יוגורט מבושל חם. ומחמר עוף - חצי עוף עשוי בבטן האדמה על מצע לחם ובצל קונפי.

קינוח – פאי תפוחים המסורתי והטעים לצד כנאפה מתקתקה ומפצחת בפה.

מה שותים? במקום יש שתייה חמה לצד שתייה קרה וקפה משובח במיוחד.

כמה משלמים? לכבוד וולנטיין דיי הסועדים במקום יקבלו הנחה של 10% על כל המנות בתפריט!

ג'וד. כתובת: דרך א סולטאני, טירה, 053-9428253

אותנטית ומצוינת, ג'וד. צילום: נתי חדד

המוציא  - כי אבי לוי! 

ירושלים היא אחת הערים הכי רומנטיות שיש בעולם ומתאימה בול לחוויית אהבה מושלמת בוולנטיין דיי עם עשרות סמטאות אפלות ומסתוריות, חנויות מפתיעות ושפע מסעדות שחובה לבקר בהן, כשאחת מהן היא 'המוציא' של השף אבי כהן - אחת המסעדות המרוקאיות הכי שוות שיש בארץ. גם השנה אבי לוי יצר תפריט זוגי המיועד לאוהבים של החיים שהוא הרבה מעבר לטעים, מנחם ומיוחד, עם מנות שיחממו אתכם בקור הירושלמי ויעצימו את האהבה.

מה אוכלים? בוולנטיין דיי המוציא יוציא לכם תפריט זוגי הכולל: מעקוד, שופלור – פרחי כרובית מטוגנת עם טחינה ביתית ועריסה , דגים בשרמולה  - רוטב פיקנטי אלג'ירי , סלט שוק זוגי קטן, פסטייה, בולט – קציצות בשר אלג'יריות ממולאות באורז מצופות בסולת עם כרוב ובצל פיקנטי, קינוח זוגי וקוקטייל לכל אדם כשלצד התפריט הזה יהיו זמינות עבורכם גם יתר מנות התפריט האהובות כמו מופלטה, אנטרקוט, שחמה ובסלה, מעורב המוציא ועראיס טלה.

מה שותים? במקום יחולקו קוקטיילים שנרקחו במיוחד לכבוד האירוע לצד יתר משקאות התפריט.

כמה משלמים? 500 ₪ לזוג.

המוציא. כתובת: יפו 113, ירושלים, 053-7102678

מופלטה אנטריקוט ב"מוציא". צילום: עוז אוחיון

המעשנה של יואל - בגלל הנוף המדברי והבשרים המעושנים המופלאים 

בלב ליבו של המדבר נמצאת מסעדת בשרים עם אווירה מסתורית וקולינריה גבוהה שמציגה לכם את השילוב המושלם של אוכל ותאוות בשרים – תרתי משמע. תמצאו כאן עולם ומלואו של בשרים מעושנים משובחים לצד מנות מפתיעות ומופלאות!

מה אוכלים? במעשנה רקחו תפריט מיוחד עמוס בכל טוב לחג האהבה!

מנות ראשונות: טרטר פילה בקר - נתח פילה קצוץ דק מתובל בבצלצלי שאלוט קצוצים, עירית, רוטב איולי, שבבי מלח צילי, קונפי שום וטוויל בצק, מדליון כבד אווז - כבד אווז צרוב במעשנה מוגש על ברוסקטה עם ריבת בצל מעוטר בנבטי אמרנטוס,  טרטר סלמון - ברנואז של סלמון ואבוקדו, בצל סגול ועירית מעוטר בשבבי מלח בניחוח לימון, רוטב חרדל עדין ובלסמי מצומצם וגרסיני, תמצאו כאן גם חזה אווז מעושן - מניפת חזה אווז מעושן במעשנה של יואל, מוגש בטמפרטורת החדר עם רוטב אוכמניות טריות ושום שחור ואת פלטת המעושנים מבית מדרשו של השף הכוללת צוואר / פיקנייה / דנוור קאט /שייטל ומוגשת עם מטבלים.

מנות עיקריות:   סינטה משויישת - סטייק סינטה 300 גרם מוגש עם תפוחי אדמה מדורה ואספרגוס טרי חרוך. ברוטב ציר בקר ויין אדום, טריו - מדליוני פילה בקר, צלעות טלה, ומח עצם ברוטב יין אדום, מוגש עם פירה משובח וירקות טריים, פרגיות ממולאות בפיצוחים מוגשות עם קרם בטטה וקרם שורשים, מניפת תפוח אדמה בעשבי תיבול וירקות מעוצבים, פילה דג מוסר – פילה דג משוח בפסטו כוסברה ושמן זית מארץ בראשית על מצע עגבניות שרי, זיתים מרוקאים, בצלצלי שאלוט ושום שחור, מוגש לצד ריזוטו בציר דגים ויין לבן.

מה שותים? תוכלו לבחור מתפריט האלכוהול המשובח של המעשנה.

כמה משלמים? כל מנה מתומחרת בתפריט הספיישלים.

המעשנה של יואל. כתובת:  כפר אדומים, 053-9414953

טוקופיה - אין לך על מה לבכות, ארגנטינה

מסעדת שף דרום אמריקאית שמציעה לכם את מיטב מאכלי היבשת מלאי אהבה ותשוקה תחת ידיו של השף המוכשר קובי דלל שיכין עבורכם את הנתחים המשובחים ביותר של הבשרים המסעירים. לקראת הוולנטיין המסעדה תתקשט בבלונים וקישוטי אהבה לסוגיהם, עם תפריט של ספיישלים וקוקטיילים שירקחו במיוחד לאירוע החגיגי הזה.

מה אוכלים? במנות הראשונות מומלץ לקחת את הקריספי רול מקסיקני במילוי פרגית וירקות קלויים, קרפצ'יו סינטה בשמן זית ולימון עם קונפי שום ופטריות פורטובלו ואת פטה כבדים בקונפיטורת בצל , קראנץ' שקדים וחמוציות, עם מלח ים שחור. בעיקריות -

ניוקי תפו"א עם ערמונים, פטריות פורצ'יני ופורטובלו וקרם כמהין ואבק פיצוחים ואת מנת הפילה מיניון על קרם שורשים , ירקות ירוקים ושאלוט ולקינוח אל תוותרו על מילפיי ברולה וקרמבל תפוחים.

מה שותים? במהלך הערב יקבעו הקוקטיילים המיוחדים ליום האהבה שתוכלו להזמין ובשפע.

כמה משלמים? תמחור ע"פ התפריט ומחירי הספיישלים של הערב.

טוקופיה. כתובת: המזמרה 11, נס ציונה, 053-9415906

נינה ביאנקה - איך אומרים אהבה באיטלקית?

צומת ביל"ו הוא אחד האזורים התוססים ביותר בארץ עם שפע קולינרי טוב והמון מושבים וקיבוצים שחייבים להכיר את נינה! נינה ביאנקה היא מסעדת  פיוז'ן כשרה המשלבת בין מטבח ים תיכוני למנות אירופאיות קלאסיות, בהובלת השף דודו בן אבו שמספק לכם טעמים נועזים, בועטים שיעטפו אתכם באהבה. במסעדה חוגגים את הוולנטיין דיי באווירה רומנטית במיוחד עם שפע מנות ספיישל לצד מנות מהתפריט הקיים, מבחר קוקטיילים אקזוטיים ודי ג'יית אחת לאווירה חגיגית ושמחה!

מה אוכלים?  לצד התפריט הקיים, יוגשו מנות ספיישל רומנטיות שהרכיב השף דודו בן אבו שאתם ממש חייבים לטעום לצד מנות מהתפריט הקיים.

ראשונות – טונה אדומה של דורון לאבנה ודבש, סלסה עונתית, רכז רימונים, פלפל חריף ופיסטוקים, סיגר גבינות פיסטוק וזעתר, ארטישוק ירושלמי עם יוגורט לימורן כבוש ותבשיל תרד ולא לוותר על אחת הפיצות שנאפות בטבון המקומי כמו פיצת פולנטה עם כמהין.

עיקריות: רביולי מסקרפונה, חמאת לימון ותרד טורקי (ספיישל), רביולי במילוי סלט מנגולד של הבית, חמאת זעתר, צ'ילי אדום וגבינת פנחס (ספיישל) לצד מנה מופלאה כמו

קאצ'ו אה פפה - פסטה בעבודת יד בפלפל שחור, חמאה, פקורינו ופרמז'ן

קינוחים: אל תוותרו על קינוח שכולו דלעת, קרם דלעת, עוגת דלעת חמה, גלידת דלעת קראמבל דלעת ודלעת בחמאה חומה לצד עוגת גבינה - קרם גבינה דובדבני אמרנה וגסטריק אמרנה – קינוחים מופלאים מתפריט הספיישל ואת קינוח החובה החגיגי הזה של טראפלס שוקולד וויסקי, מוס שוקולד לבן מקורמל, טוויל שוקולד ואנגלז קפה.

מה שותים? במרכז המסעדה ממוקם בר שווה ביותר, המיקסולוג של המקום ידאג להתאים לאורחי המסעדה קוקטייל כיפי קליל ומשמח שיתאים למנות המוגשות ולאווירה הכוללת במקום.

כמה משלמים? ע"פ המחירים המופיעים בתפריט

כתובת: מתחם ביל"ו,

נינה ביאנקה. כתובת: בוסי סנט ג'ורג 9, מתחם ביל"ו. 08-9480080

קינוח בנינה ביאנקה. צילום: דוד מויאל

 

כרמים – רומנטיקה בין עצי זית

לדרומים המאוהבים שבחבורה יש אפשרות רומנטית מושלמת של סעודת בשרים משובחת במסעדת השף 'כרמים' של השף סהר רפאל. התפריט מציג את המפגש המוצלח הזה שבין מטבח צרפתי קלאסי למטבח ים תיכוני עם טעמים עזים מהמטבח העיראקי עם רקע רומנטי של כרמי עצי זית ואווירה של מושב של פעם.

מה אוכלים? בוונלטיין המסעדה פועלת עם תפריט שהורכב במיוחד לחג האהבה הזה!

מנות ראשונות: סלט אנדיב עם רצועות דלעת יפנית בסירופ תבלינים, עלי חסה פריכים, ערמונים קלויים גבינת סטילטון, ויניגרט דבש ותבלינים. סביצ'ה פרידה בלאליק חסה לאליק פריכה במילוי פרידה קצוצה, ויניגרט יוזו, שמן שומשום, עשבי תיבול, בצל סגול, צנונית, בצל ירוק, ג'ינג'ר כבוש ושומשום אתיופי, מנת פילה ברבוניה משופדת צרובה בגריל פחמים בליווי חסה בייבי ג'ים חרוכה, רוטב קיסר ואייולי אריסה עם סלט צנוניות.

מנות עיקריות: במנות העיקריות תוכלו לבחור בין טורטליני גבינת פטה ריקוטה ופיסטוקים רוטב יין שרדונה, פרח קישוא, שמנת, חמאה מבושמת, תרד ושרי מצומקות, למנת פילה קוד על פולנטה סגולה דג קוד במשרה של שמן הדרים, עטוף בעלי מנגולד כבושים בליווי פולנטה סגולה או למנה המופלאה של שדרת ספריבס טלה רכה ועסיסית במרינדה של אננס, סויה וברביקיו בבישול וואקום 80 מעלות למשך 12 שעות עם גזרים מזוגגים ברוטב ציר טלה עמוק ופירה ראטה חמאתי. את הארוחה תוכלו לקנח בעוגת נמסיס עשירה בשוקולד בלגי, רוטב טופי מתובל, ברולה שוקולד לבן ורוטב תותים חמצמץ.

מה שותים? תוכלו לבחור מהאלכוהול היינות והקוקטיילים המופיעים בתפריט הרגיל.

כמה משלמים? כל מנה מתומחרת לחוד בתפריט הוולנטיין.

כרמים. כתובת: סגולה, 053-9442804

חלק מהמסעדות המופיעות בכתבה הינן לקוחות rest, אך נבחרו ללא שיקולים מסחריים

צילום תמונת שער: שאטרסטוק

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
רותס בעכו
053-7102401
בורג' בוהריים בנימינה בבנימינה
053-3703653
ג'וד בטירה
053-9428253
Weiss Restaurant בתל אביב
053-4261325
וילה מארה TLV בתל אביב
053-9416128
המוציא בירושלים
הזמנת שולחן
053-7102678
כרמים בסגולה
053-9442804
טוקופיה בנס ציונה
053-9415906
המעשנה של יואל בכפר אדומים
053-9414953

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
פורים 2024 – מצעד משלוחי המנות הגדול
המסעדות המומלצות לחורף 2024: מלחמה ומנות מנחמות
וולנטיין דיי 2024 – מסעדות מומלצות לדייט ראשון
דרום אדום 2024 דווקא השנה – המסעדות המומלצות
מסעדות שחוזרות לשגרה בצל הלחימה
מסעדות חדשות שנפתחו בזמן המלחמה
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
ארוחת ליל סדר במסעדה 2024 – סעודות פסח הכי שוות!
חג ״לפני המצות״ שמח!