נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

בתור חובבי אוכל גורמה, רובנו מכורים לתוכניות אוכל. שזה קצת מצחיק, בואו נודה באמת, כי בעצם בתוכניות האלה מה אנחנו רואים? אנשים אחרים נהנים מאוכל שנראה לרוב מאוד מגרה. והדגש הוא על אנשים אחרים. זו הסיבה לפריחתן של מסעדות שף ברחבי הארץ, גם אנחנו רוצים לטעום, ליהנות, להתנשא ואולי גם להעביר ביקורת ארסית שלא באמת תורמת משהו, חוץ מזרקור על השנינות של המבקר. התוכניות האלה גם שדרגו מאוד את מעמדם של השפים – וכעת חלקם ממש עובדים בתיחזוק האישיות הרוקנרולית שלהם, לעיתים בעייתית, אך תמיד סופר כריזמתית וכובשת.

אז מי השפים שעשו לנו את שנת 2022? האם אלה בהכרח השפים הכי מפורסמים, או דווקא אלה שהפתיעו עם מנה שקשה למצוא בארצנו הקטנה? יש כל כך הרבה שפים מעולים, חדשניים, מדליקים וחתיכים (כן רז, אנחנו מתכוונים אליך), אבל אי אפשר לסקור את כולם. אז נכתוב רק על מי שבאמת עשה לנו את זה בגדול בשנת 2022, ולא נתייחס רק למי שכיכב בכותרות הרכילות עקב זוגיות עם אישה ממש צעירה (אסף), או עקב הופעה טלוויזיונית יוצאת דופן (אסף), קבלת מישלן (אסף) או שמועות על אופי סוער במיוחד (טוב, אסף. כן נכתוב עליו. נו ברור).

מסעדות שף שאהבנו במיוחד השנה

קלארו של השף רן שמואלי

בפעם הראשונה שביקרנו במסעדת קלארו, אהבנו את האיזור התוסס (שרונה), שאיפשר לנו לטייל לפני ואחרי במתחם, שכולל גם שוק מקסים. אבל השוס הגדול של מסעדת קלארו זה שהיא פשוט מגישה אוכל יוצא דופן, שמתאים לכולם. ההרכב שלנו כלל צעירה צמחונית, וזוג כבני שמונים. בהצלחה לנו, כך חשבתי, אבל למרות שהתפריט לא ענק, הוא אכן כלל גם "מנות לא פלצניות בבקשה ממך, אני אדם פשוט", וגם "מנות שאף אחד לא מת בהן, סבבה?".

מה השפיץ? 

בשבילנו זה היה מנה של סביצ'ה אינטיאס והדרים, יוגורט הדרים, שומר בר, כוסברה, צ'ילי. לא נעים להגיד, אבל הזמנו אותה שוב ושוב ושוב, ובכל פעם התנפלנו על הדג כאילו עוד שנייה מישהו בשולחן ימשוך את הצלחת הקטנה אליו, וישלוק את הכל. מה שאכן קרה. מודה באשמה. גם המנה של פרנה מקמח מלא שמוגשת עם מטבוחה, לאבנה, סחוג וזיתים היתה פסיכית ומסחררת ראשים. הזיתים מוגשים ירוקים וגדולים, כמו לא כבושים עדיין, עם שמן זית משובח עליהם. לא יכולתי להפסיק לדוג אותם מהצלוחית, גם כשהאנשים מהשולחן לידי ביקשו בנימוס שאפסיק. כי זה שלהם.

למי מתאים?

המסעדה כאמור יכולה לספק לכל אדם מנה כלבבו, בין אם הוא צמחוני או סתם נודניק, אבל היא ללא ספק לא זולה בכלל - אלא אם אתם הולכים בצהריים, אז יש מנות עסקיות שוות במיוחד. או אם אתם עשירים, אני לא שופטת.

קלארו, אלוף דוד אלעזר 30, מתחם שרונה, תל אביב 053-9365741

התרנגול הכחול – שאול בן אדרת

למרות שמו העממי והחזות המבולגנת ועמוסה של המסעדה, מדובר במסעדה יוקרתית עם אוכל מוקפד וטעים. אווירה נעימה וביתית, למרות שזו מסעדה של שף ידוע. האוכל קצת מזכיר מסעדות שף גליליות.

מה השפיץ? 

בשבילנו זו היתה בעיקר האווירה השמחה, הדקורציה הסופר עמוסה (כולל התקרה), ושתי מנות דג שהרגו אותנו, במובן הטוב:

קוד לבן בקארי - חלב קוקוס, צ'ילי, ג'ינג'ר, למון גראס, כפיר ליים ואורז לבן

סלמון על הפלנצ'ה - פסטה בוקטיני, שמנת, מרווה, שום ,עגבניות שרי, צלפים פריכים ופניני קוויאר.

גם השרימפס בחמאת רוקפור היה לא יומרני, למרות שזה משתמע משמו, וטעים מאוד.

למי מתאים?

לא מתאים לפגישות רומנטיות, אם זה מה שתכננתם, כי המקום מאוד רועש, מואר ובולט. אבל כן מעולה לארוחות משפחתיות, או מפגש חברים.

התרנגול הכחול, מתחם ג'י תל אביב tel:053-9426841

התרנגול הכחול ניסים אלוני 10, תל אביב 053-9426841

השף שאול בן אדרת אוחז בנתח בשר ומלפניו שורת כוסות זכוכית במסעדת "התרנגול הכחול" השף שאול בן אדרת. צילום: התרנגול הכחול

שטפן ג'לטו – קינוחים אוסטריים וגלידות ביתיות

אם אתם שומעים את צלילו המלכותי של וואלס וינאי, מדמיינים את צחוקה של הנסיכה סיסי ובאופן כללי חשים את עצמכם מאוד תרבותיים לפתע, אתם כנראה יושבים בקונדיטוריה האוסטרית של שטפן – קונדיטור אוסטרי מחונן שמכין גלידות מדהימות תוצרת בית (כמו גלידת מלבי, או גלידת ברד ג'ינג'ר), ומגוון גדול של קינוחים אוסטריים שתתקשו למצוא במקום אחר. בין היתר תוכלו למצוא שם  קייזרשמרן (הקינוח החביב על פרנץ יוזף, בעלה של אותה סיסי חביבתנו), גרמקנודל (קטיפת וניל עם פרג על בצק מאודה קל כמו ענן וטעים כמו השמש, בפנים זורחת ריבת שזיפים. באמת אחד הקינוחים הכי טעימים ביקום). כמו כן תמצאו עוגות אפל-שטרודל עם טוויסט, קרמשניט, קינוחי כריסמס ועוד.

מה השפיץ? 

בימים הקרובים יש בכל סופ"ש פופ אפ של קינוח אחר, לרוב קינוחים מיוחדים שלא נמצאים בתפריט הרגיל. אתם יכולים להתעדכן דרך האינסטגרם שלו.

למי מתאים?

לכל מי שחזר הרגע משווקי כריסמס בווינה ויש לו געגוע בלב, כל מי שצפה בסדרה "הקיסרית" בנטפליקס והתאהב בסיסי ובארמון שנברון, ובכללי כל מי שיש לו לשון, חיך וזוג עיניים.

שטפן ג'לטו טשרניחובסקי 21, תל אביב.  03-6799788

מנת קייזרשמארן שמוגשת במסעדת שטפן ג'לטו קייזרשמרן אוסטרי. צילום: שאטרסטוק

מסעדות שף מומלצות בתל אביב? לא רק!

מסעדת רושפלד החדשה, נווה אטיב

קשה לחבר רשימה על מסעדות שפים, בלי לכלול משהו על השף שאי אפשר להתעלם ממנו, יונתן רושפלד. בין אלה ידיעות רכילות על הסתבכויות שלו או פליטות פה, ובין אם זה בזכות הכישרון הלא יאומן שלו, אין ספק שהבחור הזה יודע לבשל. וכרגיל, הוא מפתיע בענק, וחוזר לחיינו עם מסעדה חדשה, וכשרה (!) שהוא פותח דווקא בצפון, סמוך להר החרמון, בתוך מלון פנדה. התפריט נראה מבטיח: פילה פורל על העור בשמן זית פלפל שחור עשוי בגריל פחמים, צלעות טלה מרמת הגולן צלויות בעשבי תיבול ופירורי לחם פריכים, נתח טומהוק עגלה לפי משקלים, ניוקי פטריות פלורוט מעין זיווה ועוד פטריות ביין לבן – ועוד.

מה השפיץ? 

הרעיון של ישיבה במלון המחומם, אחרי יום של גלישת סקי, התענגות על ניוקי פטריות רותח כשבחוץ מתחילים להתעופף פתיתי שלג – ובכן, קשה לחשוב על משהו טוב יותר.

למי מתאים?

המסעדה יוקרתית ויקרה, וצריך להצפין בשבילה עד קצה הארץ. אז אפשר לומר בזהירות שהיא מתאימה לזוגות שנוסעים לעשות סקי, ורצים להתפנק על ארוחה רומנטית בערב.

מסעדת רושפלד החדשה, נווה אטיב, 052-5707601

לה קוצ'ינה, מלון ישרוטל אילת

מעטים המטיילים באילת, שלא ביקרו לפחות פעם אחת במסעדת לה קוצ'ינה הוותיקה בטיילת, שמתבססת על מאכלים מהמטבח האיטלקי, ויודעת לפנק באוכל עם הרבה חמאה, שום ושמן זית טובים, שהבשילו תחת שמש טוסקנה הזהובה. לה קוצ'ינה (המטבח, באיטלקית) היא מוסד ותיק ומוכר באילת, וגם אחד האהובים. אנחנו תמיד חוזרים בשביל הפולנטה תירס בחמאה, פרמז'ן, כמהין ופטריות צלויות, הדגים וכמובן הפסטההה. אוח, הפסטה.

מה השפיץ? 

בניגוד למסעדות אחרות שאולי קצת התעייפו, היא ממשיכה לתת בראש עם אוכל איטלקי בועט, ואווירת וינטג' מדליקה – חלל המסעדה מעוצב כמו סלון של סבתא איטלקייה וקצת משוגעת.

למי מתאים?

טוב, זו לא חוכמה. כולם אוהבים אוכל איטלקי, והוא מתאים לכולם.

לה קוצ'ינה, טיילת רויאל החוף הצפוני, אילת tel:053-9442736

מנת פפרדלה מוגשת במסגרת מסעדת "לה רוצ'ינה" באילת

מחניודה – אסף גרניט

קשה שלא להזכיר ברשימה כזו את אחד השפים הבולטים של השנים האחרונות, אסף גרניט. יש לו תוכניות בטלוויזיה, הוא מופיע בפרסומות (ועוד בצרפתית), מככב ברכילות עם בנות זוג צעירות, ובאופן כללי הוא יותר רוקסטאר משף, עם הווייבים המרדניים והסופר מגניבים שלו.

מסעדת מחניודה שלו, בשוק מחנה יהודה כמובן, היא אחת המסעדות הכי מפורסמות בארץ, וכזו שאנשים מזמינים עבורה במיוחד לילה בבית מלון בירושלים. היא ממוקמת בשוק מחניודה הירושלמי, שהפך בעצמו לסוג של טיילת קולינרית, עם המוני מסעדות קטנות וטובות, דוכני אוכל וסתם דלפקים משובחים של מנות מיוחדות.

מה השפיץ? 

אנחנו עפנו וריחפנו מסלט שער שכם, שמשלב בצורה ביזארית אך מהממת ענבים, לאבנה ושקדים, ופאייה פירות ים. וכמובן, הפולנטה המפורסמת.

למי מתאים?

עם ארוחת טעימות מופלאה אך יקרה במחיר של 345 ₪ לסועד, מן הסתם מחניודה לא מתאימה לסתם ארוחת קז'ואל של יום יום, אם כי המנות עצמן לא מאוד יקרות, בממוצע 130 או 140 ₪ למנה. ובכל זאת, ראינו לא מעט זוגות צעירים במסעדה, זוג אחד סיפר לנו שהם חיילים, ושהם חוזרים אחר כך הביתה עם הרכבת, עד הצפון הרחוק. ככנראה למחניודה, ולגרניט עצמו, יש כוח משיכה, ולא משנה המחיר או הלוקיישן.

מחניודה בית יעקב 10, מחנה יהודה, ירושלים tel:053-9381555

מנת פולנטה שהמוגשת בצנצנת זכוכית במסעדת "מחנהיודה אוכל גורמה. צילום: מחניודה.

מחפשים מסעדה לסילבסטר? הקליקו כאן לרשימה המלאה >>

חלק מהמסעדות המופיעות בכתבה הינן לקוחות rest, אך נבחרו ללא שיקולים מסחריים

צילום תמונת שער: שאטרסטוק

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
התרנגול הכחול בתל אביב
053-9426841
מחניודה בירושלים
053-9381555

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
יום האישה עם כוכבת משחקי השף: "ידעתי שאצליח"
טעמים של ג'אז ואוכל משובח
מסעדת שף כשרה למהדרין? "פה כדי לעשות היסטוריה"
אדוני ירצה גם כרית? המסעדות שאהבנו בבתי מלון
סאנסט באשדוד: לאוהבי בשר והחיים הטובים
הירושלמית החדשה והמסקרנת מיט טיים - ביג טיים!
מסעדות כשרות בפריז לכבוד יום הבסטיליה
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
ארוחת ליל סדר במסעדה 2024 – סעודות פסח הכי שוות!
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות