נגישות
נגישות

יום הפסטה הבינלאומי: 10 מסעדות פסטה שאסור לפספס

מסולסלות, ארוכות או ממולאות - לכבוד יום הפסטה הבינלאומי קבלו את עשרת המנות האיטלקיות הכי שוות במסעדות הכי נחשקות בארץ

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
אורלי בויום
תאריך פרסום: 23/10/2022, 19:46 תאריך עדכון: 08/11/2022, 10:20
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

הישראלים מתים על פסטה. ובעצם, מי לא? אחד המטבחים האהובים ביותר הוא המטבח האיטלקי שכולל למעלה מ-200 צורות פסטה שונות וצורות בישול מגוונות. והישראלי הממוצע, חובב פחמימות ידוע, צורך בסביבות 4 ק"ג של פסטה בשנה, על כל צורות הבישול שלה: פסטה בבישול 'אל דנטה' או רכה, ברוטב לבן או אדום, ארוכה או עגולה. היא תמיד באה טוב ותמיד מנחמת ומשביעה. אז במיוחד לאוהבי הפסטה ולקראת יום הפסטה הבינלאומי שנחגג ב- 25 לאוקטובר, בחרנו לכם את המסעדות האיטלקיות הכי טעימות עם מנות בלתי נשכחות שיקפיצו אתכם לארץ המגף עם טעמים איטלקיים משובחים ופסטה חלומית. מצפון ועד דרום – קבלו את 10 המסעדות עם המנות שלא תרצו לסיים לעולם.

ריזוטו שרימפס כהלכתו - גוסטינו

כשמה כן היא, גוסטינו היא מסעדה איטלקית מצוינת ומלאה בטעמים, שיטיסו אתכם לרומא מינוס דמי הכרטיס. למסעדה תפריט ענק ומגוון של מיטב המנות המסורתיות של המטבח האיטלקי. הפסטות עשויות בעבודת יד במקום, חומרי הגלם מיובאים מאיטליה וכיאה למסעדה איטלקית אמתית יש במקום טאבון שהובא משם לכאן כדי  לעשות את מיטב הפיצות, הפוקאצ'ות ומאפי המטבח. אל תפספסו את ריזוטו השרימפס שיוגש לכם מהביל בליווי שום מוקפץ, עגבניות שרי, אספרגוס וזוקיני ברוטב חמאת עגבניות ויין לבן – מנה לוהטת ורומנטית שעושה הרבה אהבה בלב.

צילום: גוסטינו

גוסטינו. רמת ישי, 053-9378097

פסטה רחבה עם נתח קצבים מהסרטים - וניה ביסטרו

מסעדת וניה ביסטרו משלבת בין המטבח הים תיכוני לאיטלקי עם נוף חושני של נמל חיפה על סף הגשם, שיכניס אתכם לאווירה הנכונה. במקום תמצאו תפריט עם שפע של פירות ים, ירקות ופירות טריים, דגים ופסטות מנצחות. המלצה חמה שלנו היא לאכול את מנת הפסטה רחבה, נתח קצבים בבישול ארוך, פטריות ופרמז'ן, מנה שלא תשכחו לעולם וראויה בהחלט לדגמן תמונה רומנטית שלכם לאינסטוש.

וניה ביסטרו. שער פלמר 1, חיפה, 04-6716272

ספגטי פומודורו עם טעם של עוד, כמה פשוט ככה טעים - Il Forno

מסעדה איטלקית גלילית עם תפריט איטלקי מקורי ועשיר בטעמים ושלל ארומה של אותנטיות באוויר ובנפש ויש גם סוגי פסטה רבים  - קנלוני, לזניה, ספגטי ורביולי כשאחת הטעימות היא הספגטי פומודורו. לכאורה מדובר במנת פסטה פשוטה הכוללת תבשיל עגבניות, שום, בזיליקום וזיתי קלמטה אך מכאן יתרונה כמנת דגל של המטבח האיטלקי וטעימה להפליא.

צילום: Il Forno

Il Forno. כפר מנדא,  053-7104888

ספיישל פסטה בבר איטליה

בר איטליה היא מסעדה איטלקית נפלאה ותיקה שנמצאת במלון ווסט לגון, ומכינה מנות איטלקיות מופלאות ואותנטיות בניצוחו של השף המוכשר שחר ברנע. את יום הפסטה הבינלאומי חוגגים שם בספיישל יום הולדת:

יין איטלקי וקוקטיילים משובחים ילוו את מנות הספיישל ומנות הפסטה המיוחדות, מוקפדות איכותיות וטריות לפי אופן ההכנה המסורתי כמו באיטליה בעבודת יד. המנות מתווספות למנות הדגל של המסעדות ויוגשו במהלך השבוע. בנוסף, יוצע מגוון רחב של יינות איטלקיים, קוקטיילים, לצד מוסיקה משובחת.

במנות הראשונות - רביולו תירס ביצה, אספרגוס, רוטב חמאת מרווה 68 ₪ ; בעיקריות, ניוקי קצבים סינטה, שקדי עגל, רוטב, פטריות מלך היער 112 ₪ ועוד. בנוסף, השף קונדיטור רז עזר רקח קינוח ספיישל, מון בלאן ספגטי ברוטב ערמונים ווניל, קולי קסיס, מרווה מטוגנת ושלג של מרנג - 52 ₪.

המנות ישתלבו לצד מנות הדגל האהובות של המסעדה, בין מנות הפסטה המובחרות: פטוצ'יני כמהין חמאה, מחית כמהין ופרמז'ן 84 ₪ ; טורטליני גבינות ריקוטה, תרד, פקורינו רומאנו ברוטב חמאת עגבניות ואורגנו 86 ₪ ; ניוקי די קסטניה ניוקי ריקוטה, מחית כמהין, ערמונים, פורצ'יני, פורטובלו, צ'ינזאנו ושמנת 84 ₪ ; ארטישוק אליו א אוליו מפלדיני, עגבניות שמש, שום קונפי, אספרגוס, זיתי קלמטה וצ'ילי 84 ₪ ועוד.

בר איטליה. צילום: גל זהבי

בר איטליה. קהילת צפת 1, נתניה, 053-2451921

לא כשר

לינגוויני שחור ויפהפה  - קופינאס

מסעדה איטלקית נוספת שממש חובה לדגום היא קופינאס שבצור משה, המגישה לאורך כל השנה תפריט איטלקי-ים תיכוני היוצא תחת ידיו של השף ירון שנבל. עם שפע של פסטות כמו טורטליני, לינגוויני, רביולי בשלל רטבים וטעמים תתקשו לבחור מה לקחת ובדיוק בשביל זה אנחנו כאן כי מנת הלינגוויני ים היא פשוט חובה. מדובר במנה משובחת ויפהפייה העשויה מלינגוויני שחור עם שרימפס, קלאמרי, רוטב עגבניות, שום, יין לבן וחמאה.

צילום: קופינאס

קופינאס. השיבולים, צור משה, 053-9376406

רביולי תירס עדין וטעים לרומנטיקנים חמודים - של פרונטו

פרונטו של השף רפי אדר נפתחה ב-1989 כמסעדה איטלקית קלאסית, ומאז ועד היום היא נחשבת לאחת המסעדות הטובות ביותר בז'אנר עם מנות הורסות של פסטות מכל הצורות ושיא השיאים הוא הרביולי של פרונטו. רביולי טרי שעשוי כמובן בעבודת יד במקום עם בצק לא פחות ממושלם ומילוי של קרם תירס עדין וטעים להפליא ברוטב עגבניות צהובות חמצמצות, מרווה ותוספת מרנינה של קרנץ' פירורים של בריוש בטעם עגבניות.

פרונטו. הרצל 4, תל אביב, 03-566-0915

בולונז מושלם - פסטה מיאה

'פסטה מיאה' (הפסטה שלי) היא מסעדה איטלקית משובחת הכוללת מגוון שלם של מנות פסטה שעשויה כמובן בעבודת יד עם תפריט איטלקי מסורתי הכולל את כל סוגי הפסטות, הפיצות והרטבים שחלמתם למצוא – ניוקי, פיצות, פוקאצ'ות, רוטב לבן, אדום או שמן זית הכל כאן טעים להפליא!

המנה המומלצת שלנו היא מנת ראגו הבולנז עם עגבניות, בשר בקר טחון, ירקות שורש ויין אדום, מנה מושלמת לימים הסגריריים האלה.

צילום: פסטה מיאה

פסטה מיאה. וילסון 10, תל אביב, 053-7106847

אנלוטי מנצח אוכלים אצל מונא

מונא היא מסעדה איטלקית וותיקה ואהובה הממוקמת באחד המקומות הרומנטיים של ירושלים, הלוא הוא בית האמנים. המסעדה כוללת תפריט עמוס בכל טוב כשכל מנה יותר טעימה מהשנייה וממש קשה לבחור. במקום יש תפריט יומי שמשתנה ומושפע מחומרי הגלם הטריים הזמינים באותו יום אך מנה אחת ומושלמת במיוחד קיימת לנצח - מנת האנלוטי שהיא בעצם כיסונים קטנים במילוי תירס וברוטב פרמזן ואספרגוס, שפע של עדינות וארומה שילוו אתכם לכל היום.

מונא. שמואל הנגיד 12, ירושלים, 053-9374871

בוזיאטת דייגים מנחמת ומיוחדת - מסעדת כרמים

מסעדת כרמים היא מסעדת בשרים מושלמת בניצוחו של השף סהר רפאל הכולל שפע של מנות ים תיכוניות משודרגות ומקוריות  - סטייקים, דגים, פסטות כמו לינגוויני, רביולי, ספגטי כשכל מנה היא אימפריה של טעמים שהולכים ומתעצמים בכל ביס. קחו את מנת הבוזיאטה דייגים (מקרוני ארוכים ומקורזלים) המושלמת והמנחמת - פסטה מקורזלת עם קרעי דג, עגבניות, זיתים, צלפים, שום, שמן זית, לימון כבוש, קרם עגבניות שרי, עשבי תיבול ופירורי לחם מתובלים.

כרמים. דרך חברון 66, באר שבע, 053-9367409

טורטליני ציידים לקרניבורים רעבים - לה קוצ'ינה

אחת המסעדות האיטלקיות הדרומיות והטובות ביותר היא לה קוצ'ינה, שמביאה את מיטב הטעמים והניחוחות של המבטח הטוסקני, בניצוחו של השף תומר אסרף. התפריט כולל שפע של מנות מופלאות, כמו: לינגוויני, אנלוטי, לזניה, פטוצ'יני וטורטליני, כשכל מנה מיוחדת בפני עצמה ומקשה על הבחירה. טורטליני ציידים היא פשוט MUST; פסטת טורטליני במילוי ראגו בקר, רוטב ציר בקר וחמאה, פטריות, אפונה ופרמז'ן, לא תרצו לחלוק, לא תרצו לסיים, לא תרצו ללכת הביתה. טוב, אולי עם קופסת טייק אווי.

צילום: לה קוצ'ינה

לה קוצ'ינה. אילת, 053-9442736

*חלק מן המסעדות המופיעות בכתבה הינן לקוחות rest אך נבחרו ללא שיקולים מסחריים.

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
גוסטינו טעמים איטלקיים ברמת ישי
053-9378097
il Forno בכפר מנדא
053-7104888
בר איטליה BAR ITALIA בנתניה
053-2451921
קופינאס בצור משה
053-9376406
מונא בירושלים
הזמנת שולחן
053-9374871
כרמים בבאר שבע
053-9367409

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
פורים 2024 – מצעד משלוחי המנות הגדול
המסעדות המומלצות לחורף 2024: מלחמה ומנות מנחמות
וולנטיין דיי 2024 – מסעדות מומלצות לדייט ראשון
דרום אדום 2024 דווקא השנה – המסעדות המומלצות
מסעדות שחוזרות לשגרה בצל הלחימה
מסעדות חדשות שנפתחו בזמן המלחמה
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
ארוחת ליל סדר במסעדה 2024 – סעודות פסח הכי שוות!
חג ״לפני המצות״ שמח!