נגישות
נגישות

אוכל מנחם - מצעד המנות הכי שוות שיחזירו אתכם לשגרה

טשולנט, קוסקוס, ממולאים, טבחה – קבלו את מצעד האוכל המנחם הכי שווה של 2022, אוכל נוסטלגי שיחזיר אתכם הביתה בטעמים עגולים ומופלאים עם פתיליות בוערות!

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
אורלי בויום
תאריך פרסום: 18/10/2022, 13:26 תאריך עדכון: 08/11/2022, 10:41
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

החגים נגמרו, ארוחות החג התאדו ועמן גם ימי החופש וכעת נגזר עלינו לחזור לשגרה, כשאנחנו עייפים וזקוקים לחופש מהחופש. במיוחד לקראת הימים הקשים, ימי החזרה לשגרה השוחקת. ריכזנו עבורכם את מיטב המסעדות והמנות שיעניקו לכם אוכל עוטף ומנחם שיחבק אתכם כל הדרך לשגרה וילווה אתכם ממש כמו 'בסטי' ברגעים הקשים של החיים וגם הטעימים שבהם!

מי אתה אוכל מנחם?

אוכל מנחם הפך כבר מזמן למונח שחוק ומעצבן ששמענו בערך בכל תכנית ריאליטי של ועל בישול. אבל - וזה אבל גדול, באמת ובתמים ישנם מאכלים שפשוט מחבקים את הגוף והנשמה מבפנים, אוכל שברגע שאנחנו מכניסים אותו לפה משרה עלינו אופוריה של טעמים והעולם נראה טוב יותר, בטוח יותר ו... מנחם יותר. אוכל מנחם מורכב לרוב מאוכל סנטימנטלי ונוסטלגי. ריחות וטעמים שליוו אותנו מהילדות ועד עכשיו, תבשילים בייתים, פחמימות, הרבה שמן, אוכל שבא לנו לעוף על הסירים והפתיליות ופשוט לזלול הכל, ככה ישירות מהסיר ובלי ייסורי מצפון כי אנחנו במסע של בליסת ניחומים. אז במיוחד עבור אותם אנשים שהאוכל הוא הפסיכולוג האולטימטיבי, בחרנו לכם את מצעד המנות שיחבקו אתכם בימים הקשים של החזרה לשגרה – אוכל מנחם במיטבו:

הטאג'ין – תבשילים מנחמים מהמטבח המרוקאי

אחד המטבחים האהובים הוא המטבח המרוקאי עם אינספור התבשילים שבו ומבחר ענק של פחמימות, מאכלי טאג'ין, בשרים, שפע שלתוספות מפתיעות ומאכלי עדה שינחמו לכם את הנשמה.

ארוחה מנחמת – צלי בקר עם פטריות, בשר ראש עם חומוס, כתב כבש בטאג'ין, לצד מנת מוסקה עגונה, מנת קציצות דג וממולאים עם תוספות כמו קוסקוס בירקות ותפודים ברוזמרין. אם תקבלו ארוחה שכזו לשרינג משותף תצאו מאוהבים בשגרה!

צילום: הטאג'ין

הטאג'ין. המסגר 38, חצור הגלילית, 053-5495102

קובות, קובות, קובות

אחד מפלאי עולם הקולינרי הוא ללא ספק הקובה – במרק או מטוגן הוא תמיד מושלם, משביע ומשאיר טעם של עוד וכמה שיותר ממנו. מסעדת הקובה במתחם G יוקנעם מספקת לכם אוכל ביתי מפנק עם שלל של קובות בכל הטעמים והגדלים שרק חלמתם לקבל!

ארוחה מנחמת – לפתיחה קחו את כל סוגי הקובות של המקום, 2 מכל אחד - קובה סלק,

קובה דלעת, קובה חמוסטה, קובה במיה, מרק קובה סלק ומרק קובה חמוסטה ואם עדיין נשאר לכם מקום אז חובה להזמין את מנת המפרום המצוינת!

צילום: מסעדת הקובה

מסעדת הקובה. התמר 2, יקנעם, 053-9386134

 גואטה -אימפריה של טבחות וקוסקוס מנחמים ומנצחים

מסעדת גואטה מביאה את המיטב של המטבח הטריפוליטאי המנחם מעצם הגדרתו, עם שלל של מאכלים משובחים כמו קוסקוס, מפרום, קציצות, טבחות ושלל תבשילים ומרקים שעושים טוב בחיים.

ארוחה מנחמת – לפתיחה קחו את המפרום, חריימה והקיפתא - קציצות חזה עוף מטוגנות, מוגש עם טחינה ומסייר, בהמשך חובה לקחת את הקוסקוס קומפלט, טבחה ביסלק – תבשיל שעועית עם בשר תפוחי אדמה ועלי מנגולד, מוגש לצד קוסקוס או אורז, חריימה קוסקוס וכעבורה - קציצות דגים מבושלות ברוטב פלפלים כוסברה וגרגריי חומוס.

צילום: גואטה

גואטה. שדרות ירושלים 6, תל אביב,  053-9424696

קיטון – כי גם האשכנזים טובים בנחמה

מאז 1945 ועד עכשיו קיטון הפכה כבר מזמן למקום עלייה לרגל לכל מי שחשקה נפשו באוכל מזרח אירופאי, אוכל יהודי מנחם עם ריחות וטעמים של הערב שיזכירו את הסירים של סבתא. תמצאו כאן את כל מנות הז'אנר - מרק קניידלעך, וורניקס, גולש עם שפצלה ועוד.

ארוחה מנחמת – חמין בשר עם גריסים, שעועית ותפוחי אדמה, חמין קישקע ואם יישאר לכם מקום אחרי כל החמין הזה אז לכו על לשון עגל וגולש, מנות שעושות טוב וישלחו אתכם היישר למיטה שבעים מרוצים ומתנחמים.

קיטון. דיזנגוף 145, תל אביב, 03-523-3679

אווה סאפי – קוסקוס שעוטף באהבה

קוסקוס הוא אחד מאבות המזון המנחמים שקיימים כאן עם טעמים מלטפים, עמוקים ומשביעים שישלחו אתכם הביתה מאושרים עד אין כץ. באווה סאפי המסעדה המרוקאית תמצאו כל מה שצריך לאורחה מנחמת – בשרים, תבשילים, דגים ושפע של מנות שיעזרו לכם להישאר מאושרים.

ארוחה מנחמת – מגש סלטים מרוקאים לפתיחה, פסטייה שהיא מלכת המטבח המרוקאי  - מאפה מבצק פילו עם בשר טלה בבישול ארוך, פרגית צלויה כרם דלעת וקשיו מסוכר, 'נשיקה על הלחי' - לחי עגל בבישול ארוך שהוא תבשיל מרוקאי פיקנטי על קוסקוס, שקדי עגל בתבלינים עם קוסקוס, טלה ושזיפים של חג עם קוסקוס.

צילום: אווה סאפי

אווה סאפי. השחר 8 נווה צדק, תל אביב, 054-2533348

מסעדת אמא – אמאל'ה של ממולאים!

מסעדת אמא היא האמא של התפריט המנחם שהיא מגישה עוד מראשית שנות ה-80 של המאה הקודמת. במסעדה תוכלו למצוא את מיטב התבשילים והמאכלים הכי מסורתיים והכי ירושלמיים שיש עם טעם של פעם שלא תרצו לשכוח. תמצאו כאן מרקים, בשרים, תוספות ושלל של תבשילים וממולאים טעימים שממש תתקשו לבחור מקובה חאלב ועד למנת האורז והשעועית המנצחת.

ארוחה מנחמת – מנת ממולאים בשרית – סלק, קישוא, כרוב, בצל, פלפל ממולאים באורז ובשר, פלטת ממולאים צמחונים הכוללת עלי גפן, סלק ובצל ברוטב עגבניות, מנת קציצות בשר שהיא הדבר הכי מחבק שיש המבושלות לאיטן בבישול ארוך ואל תוותרו על מנת מעורב ירושלמי (אם כבר אתם כאן) ובמיה.

צילום: מסעדת אמא

מסעדת אמא. שמואל ברוך 55, ירושלים, 053-8096388

עזורה – מרכז הסופריטו הבלתי מנוצח

מדובר במוסד קולינרי ירושלמי פופולרי שנמצא בשוק מחנה יהודה הכולל תבשילים כורדים, טורקיים ועיראקיים המתבשלים במשך ימים כלילות על פתיליות וכל אחד טעים יותר מהשני. תמצאו כאן הכל מהכל – ממולאים מושלמים, מרקים, תבשילים מושלמים ובראשם עומדות מנות הסופריטו!

ארוחה מנחמת – סופריטו בקר (בשר בקר עם תפוחי אדמה) סופריטו עוף (בשר עוף עם תפוחי אדמה) לצד בשר ראש ברוטב פיקנטי, תבשיל ראות עגל עם תוספות כמו אורז שעריה  - אורז עם אטריות, אורז עם במיה או אורז עם שעועית ופלטת ממולאים ככה כצ'ופר לכל החגיגה הזו.

עזורה. האשכול 4 שוק מחנה יהודה, ירושלים, 02-623-5204

*חלק מן המסעדות המופיעות בכתבה הינן לקוחות rest אך נבחרו ללא שיקולים מסחריים.

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
גואטה בתל אביב
053-9424696
אווה סאפי בתל אביב
055-4318727
מסעדת אמא בירושלים
הזמנת שולחן
053-8096388

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
פורים 2024 – מצעד משלוחי המנות הגדול
המסעדות המומלצות לחורף 2024: מלחמה ומנות מנחמות
וולנטיין דיי 2024 – מסעדות מומלצות לדייט ראשון
דרום אדום 2024 דווקא השנה – המסעדות המומלצות
מסעדות שחוזרות לשגרה בצל הלחימה
מסעדות חדשות שנפתחו בזמן המלחמה
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
ארוחת ליל סדר במסעדה 2024 – סעודות פסח הכי שוות!
חג ״לפני המצות״ שמח!