נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

טיולים בחול המועד סוכות הם פשוט חובה. כולם בחופש, האוויר מתקרר והנופים קוראים לכם לצאת ולגלות עולמות. והפעם בפינתנו "מיטיבי לסת", מצאנו פינת חמד אמתית קרירה ויפה על מצע קולינריה טעימה במיוחד - מצפור עדנה רוג'רס. מדובר במעין מקום מקלט בטבע, שמזמין אתכם ואתכן להתבודד, להירגע וליהנות מהשלווה של המסלול היפייפה. המסלול כולל הליכה קצרה בין עצי זית, עתיקות, סיפורים מרגשים, כמו סיפורו של קסטנר, חורבות ועוד הפתעות רבות, שיהפכו את חג הסוכות למרתק עם קולינריה מפנקת במיוחד.

מצפור עדנה רוג'רס. צילום: יעקב שקולניק, ארכיון הצילומים של קק"ל.

הירגעות ראשונה וקרירה בצל חניון הזיתים

חניון הזיתים הוענק לחניון הזה, עקב עצי הזית הקשישים ועבי-הגזע המרהיבים, שנמצאים בו ומצלים על שולחנות הפיקניק שבמקום. אבל המקום הזה לא תמיד היה שלו; במלחמת העצמאות, הייתה במקום יחידת מחבלים, שהטרידה את הנוסעים בכביש העובר בסמוך, וב-18 ביולי 1948, היחידה אף רצחה שני נוסעים יהודים. תושבי הכפרים הסמוכים נדרשו להיכנע או להתפנות, אך בעקבות סירובם, החלו קרבות קשים בינם לבין צה"ל. רק ב-24 ביולי, יצא לדרכו מבצע "שוטר", במהלכו נכבשו הכפרים ע"י לוחמי חטיבת אלכסנדרוני, בסיוע כוחות גולני וכרמלי, ארטילריה וחיל האוויר. כדאי לפתוח את המסלול בארוחת בוקר קלה בצילם של עצים ותיקים וההיסטוריה שבמקום, ובסיומה לצאת לסיור מעגלי רגלי, המכונה: "שביל היער הקסום".

חורבת שמרי – וילה עותמנית ל'סלפי' מנצח

מחניון הזיתים, ניסע למצפור עדנה רוג'רס ויער קסטנר. מימינכם מטעי בננות ומשמאלכם עצי היער שקק"ל החלה בנטיעתם בשנות ה-60. בחניון, תיראו שביל להולכי רגל עם סימון ירוק, ומכאן מתחיל מסלול קליל ויפה של שעה – הכולל את חורבת שמרי היפה - שריד ליישוב שהתקיים כאן בתקופה העות'מאנית. החורבה כוללת שני אולמות פתוחים המקורים בכיפות מהתקופות הביזנטית, האסלאמית הקדומה והעות'מאנית. לאחר הביקור באתר, ניסע למרחק של כ-120 מ' ונפנה ימינה בדרך "הכחולה", על פי השילוט המכוון למצפור עדנה רוג'רס. רגע לפני, כדאי להתרפק על בראנץ' וסלפי יפה על רקע החורבה המרשימה הזו.

חורבת שמרי. צילום: יעקב שקולניק, ארכיון הצילומים של קק"ל.

יער קסטנר  - על משפט קסטנר הסבוך ועצים מרגיעים

יער קסטנר מוקדש לזכרו של ישראל קסטנר (1906-1957), חבר ועד העזרה וההצלה בבודפשט בזמן השואה, שהתפרסם בארגון רכבת הצלה ("רכבת קסטנר") שיצאה מבודפשט ב-30 ביוני 1944 והייתה אמורה להגיע לארץ ניטרלית, אך הגיעה במקום זאת למחנה ברגן בלזן. לאחר משא ומתן מתיש, שוחררו באוגוסט 1944 - 318 מנוסעי הרכבת ונשלחו לשווייץ. בהמשך אותה שנה, נשלחו לשווייץ גם שאר 1,366 הנוסעים ברכבת.

קסטנר היה דמות שנויה במחלוקת. הוא הואשם, בין היתר, על ידי העיתונאי מלכיאל גרינוולד, בשיתוף פעולה עם הנאצים. בתגובה, קסטנר תבע אותו על הוצאת דיבה וזכה במשפט, וכך טיהר את שמו. אך זה לא הספיק למתנגדיו, כי במהלך המשפט, הוא נרצח על ידי שלושה מהם.

יער קסטנר. צילום: יעקב שקולניק, ארכיון הצילומים של קק"ל.

הירגעות אחרונה וטעימה בצילו של עץ חרוב

בנקודה הבאה הנמצאת במרחק של 2.5 מטרים מכם, תגלו פיר ריבועי בעומק כ-2.5 מ' החצוב בסלע, ובסמוך אליו נמצא מצפור עדנה רוג'רס, עם דרך תלולה המובילה לצילו של עץ החרוב הגדול. זה הזמן לשלוף את ארוחת הצוהריים שלכם וליהנות מפיקניק חביב בצילו של העץ המרהיב.

איך מגיעים?

ההגעה למקום פשוטה ואפשרית גם לנוסעים ברכב פרטי, כשנקודת המוצא היא מחניון הזיתים ונקודת הסיום היא מצפור עדנה רוג'רס. לחניון הר הזיתים, מגיעים מכביש תל אביב–חיפה הישן (כביש 4), פונים מזרחה לכיוון המושבים עופר וכרם מהר"ל (כביש 7021), חולפים על פני תחנת הדלק וכ-300 מ' אחריה פונים דרומה (ימינה) לכיוון מושב עופר. אחרי עוד כ-300 מ', מגיעים לחניון הזיתים, התחנה הראשונה במסלול.

מה אוכלים?

אלברנדה – בית קפה לארוחת הבוקר של לפני...

רגע לפני היציאה לדרך, תקפצו לבית הקפה הזה, שנמצא למרגלות יערות הכרמל, עם נוף מדהים וקפה משובח. ההמלצה שלנו היא לקחת ארוחת בוקר זוגית ומפנקת במיוחד, הכוללת: ממרח זיתים, עגבניות מיובשות, אבוקדו, לבאנה, ממרח חצילים, גבינת שמנת, זיתים, ריבות ושלל גבינות, לצד שתי חביתות או כל סוג ביצה אחר שתרצו, עם שני סלטים אישיים, לחמים ושתייה קרה וחמה, כי ככה מתחילים את טיול חול המועד שלכם בסוכות!

אלברנדה. דאלית אל כרמל, 053-6233216

מעדניית בוטיק בת הרים – לפיקניק בוטיקי במיוחד בטבע

אחד המקומות המושלמים להצטיידות לקראת טיול למצפור עדנה, הוא מעדניית הבוטיק בת הרים, שמציגה לכם את כל מה שבוטיק מפונפן ומשובח יודע לעשות – מאפים מהטבון, ריבות מעולות תוצרת בית, גבינות ושפע של דליקטסים שמתאימים לחג. ההמלצה שלנו היא לארוז לפיקניק את פלטת 8 הגבינות, קופסת עלי גפן, זיתים מכל הסוגים, מזטים כמו: ארטישוק שום ,קרעי מוצרלה/פטה, ברי צרובה, גאודה/תום, שמנת שום שמיר, סלט קממבר צרובה בדבש, סלט סלקים בגלייז לימון, סלט בוראטה ועגבניות איטלקיות טריות וקלצונה איטלקי מושלם. קחו כמה פוקאצ'ות בעבודת יד לדרך עם מטבלים, מבחר ירקות צלויים וגבינות וסמבוסק ירושלמי– פיקניק קולינרי מושלם!

צילום: מעדניית בוטיק בת-הרים

מעדניית בוטיק בת הרים. הנדיב 23, זיכרון יעקב 053-5225111

נילי – מעצמת פיצות לבראנץ' איטלקי ומופלא

נילי היא מסעדה חלבית שנמצאת במדרחוב הרומנטי של זכרון יעקב, בה תוכלו למצוא תפריט עמוס במנות גורמה מהמטבח האיטלקי, כמו: פיצות, סלטים, דגים ופסטות, לצד שפע אפשרויות מושלמות לקחת איתכם לבראנץ' בטבע. ההמלצה שלנו היא לקחת לדרך סלט יווני, סלט קינואה, סלט קפרזה, קרפצ'יו חציל. בגזרת הפיצות, כדאי לקחת כמה סוגים ולגוון בהתאם למספר הסועדים והעדפתם, החל מפיצה מרגריטה הפשוטה, פיצת ארבע גבינות, פיצה סיציליאנית עם מוצרלה אנשובי וזיתי קלמטה, ועד פיצה נילי המיוחדת עם אגסים וגבינת עיזים, או הפיצה המעושנת עם סלמון מעושן, פרמז'ן ובלסמי.

צילום: מסעדת נילי

נילי. המייסדים 43, זכרון יעקב, 053-9440618

מסעדת קלדיקן - לסיום טיול על אינג'רה אותנטית

המטבח האתיופי עוד לא קיבל את מלוא הכבוד שמגיע לו כאן בארץ, והנה יש לכם הזדמנות מצוינת לגלות בטיול סוכות שלכם את המאכלים המפתיעים של אתיופיה. בקלקידן, תמצאו מגוון מנות מדליקות של מיטב המסורת האתיופית כמו אינג'רה עם מספר סוגי תבשילים; למשל: עדשים, אפונה, תפוחי אדמה ועוד סוגי תבשילים מסורתיים ומופלאים.

ההמלצה שלנו היא לקחת את "מנת האושר" הכוללת אינג'רה טרייה, תבשיל עדשים, תבשיל תפו"א וגזר, אפונה ירוקה פיקנטית, תבשיל מנגולד, תבשיל גזר וגמבה, לצד פיצה אתיופית מיוחדת בטעמיה, שווארמה טבעונית עם אורז ועדשים וחומוס אתיופי פיקנטי. צפויה לכם ארוחה מעקצצת, מיוחדת וטעימה להפליא, לסיומו של יום מלא עדנה תרתי משמע.

צילום: קלדיקן

קלדיקן. הדקלים 99, פרדס חנה, 053-9416911

רפאלו – סעודת מלכים איטלקית לסיום מושלם של טיול

מה יותר מושלם מלסיים את טיול חול המועד סוכות שלכם בארוחה איטלקית מושלמת בניחוח טוסקנה? השף שחר ברנע רקח עבורכם תפריט מפנק, הכולל את מיטב המנות האיטלקיות שכולנו אוהבים, כשהפסטה והבצקים עשויים במקום, ומחומרי גלם טריים שהופכים את המנות לקולינריה בשיאה. בראשונות, לא לוותר על סלט וורדורה, הכולל עגבנייה, מלפפון, גזר, פלפלים, צנונית, זיתי קלמטה, בצל סגול, בזיליקום, נענע, פטרוזיליה וגבינת פטה, פולנטה אספרגוס ופטריות ועל מנת ניוקי בושה ברולה - ניוקי סלק ברוטב שמנת, שום, תרד, ערמונים, גבינת בושה מקורמלת ואגוז מוסקט.

בפסטות, שווה ללכת על פסטה רדיאטורי פילה בקר - רצועות פילה בקר ברוטב דמי גלאס, פטריות, שום, ארטישוק, שעועית ירוקה, כרישה, עגבניות שמש, צ'ילי טרי, צנוברים ופרמז'ן, לינגוויני די מארה - הכולל לינגוויני עשבי תיבול, שרימפס, קלמארי ומולים, ברוטב חמאת עגבניות שרי צלויות, שעועית ירוקה, ארטישוק, שום קונפי, זיתי קלמטה, צנוברים ושאטה, ניוקי ערמונים ופטריות, כי זה תמיד מנחם וטעים. קנלוני עגל ברוטב יין אדום, ציר בקר, שמנת, כמהין, פטריות, צ׳ילי טרי ופרמז׳ן. בקינוחים, כדי שתשמינו עוד קצת, וגם מנחת על כל הטעים הזה, קחו כמה מנות, כמו טירמיסו, עוגת תפוחים וברולה פיסטוק ותחלקו ביניכם.

צילום: רפאלו

רפאלו. פרדס חנה, 053-9378638

רוצים לקבל פרטים נוספים על הטיול המופלא הזה לאורכו של מצפור עדנה רוג'רס?

מוזמנים להיכנס ללינק הבא ולהתחיל לטייל ולהוציא את מיטבי הלסת שבכם!

https://www.eyarok.org.il/PathOnMap.aspx?id=2975

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
אל ברנדה בדאלית אל-כרמל
053-6233216
בת-הרים מסעדת שף בזכרון יעקב
053-5225111
נילי בית יין בזכרון יעקב
053-9440618
מסעדת קלקידן בפרדס חנה-כרכור
053-9416911
רפאלו בפרדס חנה-כרכור
053-9378638

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
פורים 2024 – מצעד משלוחי המנות הגדול
המסעדות המומלצות לחורף 2024: מלחמה ומנות מנחמות
וולנטיין דיי 2024 – מסעדות מומלצות לדייט ראשון
דרום אדום 2024 דווקא השנה – המסעדות המומלצות
מסעדות שחוזרות לשגרה בצל הלחימה
מסעדות חדשות שנפתחו בזמן המלחמה
נויפלד במזרח הרחוק – פנינים מהמטבח ההודי
מאסטר שף – מנת המישלן שהטריפה את המתמודדים
משחקי השף: על מקועקעים ועלעלים
מאסטר שף – משימת מנטורים והדחה קשוחה במיוחד